Tonování autoskel - shrnutí na strane 1!
Napsal: 30.04.2006 21:28
edit Quickie: tento príspevok spracoval Kroco02 na 138 strane.
kvoli lepšiemu prehladu som ho presunul na prvu stranu. Odpadne vam tak potreba preklikávať sa stránkami.
Jelikož jsem nad pročtením tohoto fóra strávil tři úpěnlivé dny a oči už mě opravdu pálí, rozhodl jsem se shrnout vaše poznatky do jednoho příspěvku. Pravda, příspěvek to bude opravdu dlouhý, ale snad pomůže dalším zájemcům o fólie. Pokud by Vás všechny napadlo cokoliv napsat, připsat, co jsem nezmínil (začal jsem to sepisovat až od cca. 100 str. vlákna) tak pisněte SZ a zkusím doplnit. Stejně tak kontakty na lidi co lepí, firmy, či Vás, kdo lepíte, jestli máte fólie, tak link příspěvků, kde máte fotky atp...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Základní informace:
- lepení se provádí z vňitřní strany
- většinou bez vyndávání oken
- s různými propustnostmi (viz. níže)
- musí být atest na všech polepených sklech a certifikát (typový list)
- běžná doba montáže kolem 2hodin
- cena od 3000 tis.
Výhody:
- bezpečnost při nehodě -okna se nevysypou
- nepřehřívání interiéru
- UV filtr - nepropustí 90-99% UV - záleží na fólii
- vetší bezpečnost věcí v autě
- v noci auta za vámi tolik neoslňují řidiče v žádném zpětném zrcátku
- estetika vozu
Nejčastější strach:
- couvání v noci - vyvráceno, i s fóliema 15 se couvá prý v pohodě
- neostré obrysy - vyvráceno
- psi a fólie - vyvráceno, nevadí jim ani slintání, psi jsou klidnější, v létě na ně nepaří tolik slunce (reference Boban, ClairVOYanT)
Stanoviska ministrestva dopravy zde.
Téma přímo k vyhlášce zde.
Propustnost:
Povolená propustnost na předních bočních oknech - 70%, zadní boční okna a komplet kufr dle libosti, pro úplnost přední okno - 75% propustnost.
Z výroby mají naši miláčci zatónovaná okna (nazelenavě), nepotvrzeně je uvedeno že mají propustnost 70%, tím pádem dle platných předpisů by se na ně už nic lepit nemělo! Realita je taková, že kluci si nechali udělat 70% propustnost, aby bylo auto barevne sladene, nejcasteji se davala 50% a někteří i míň. Ohledně atestu, tak na 70% i přes již zatónovaní z výroby není problém, na 50% většinou také ne a čím menší propustnost, tím se víc musí domlouvat u fóliáře. Na druhou stranu mnoho z nich dá atest i na menší propustnost a kdyby byly problému, stačí mu říct, že atest dal na fólie 70%, to co si dáte vy pak je přece vaše věc.
Zkušenosti s STK, policií:
Rada nad zlato: Nejlepší si načasovat aby stk končila někdy v červenci,pak nebude nikomu divný že přijedeš se staženejma předníma oknama
!
Atest by měli mít fólie na všech oknech, aby prošli bez problému STK, tak i policejní kontrolou, u ní sice příslušníci nemají jak změřit propustnost, takže to řeší opticky - pokud vidí skrz obě okna i na objekty za autem, neřeknou ani popel. Na STK měřiče většinou také nemají, často sledují jak de vidět skrz a kontrolují atest. Někde mají sklíčko s povoleným zatmavením, ale dle vyjádření člověka zde na fóru se zatmavení srovná asi s 50%.. Zase záleží člověk od člověka jako vždy.. Navíc přes přední okno vniká do auta nejvíce světla, z čehož plyne, že i pokud má někdo folie o konstantní průhlednosti na celém autě, opticky se vždy jeví přední jako méně zatónované.
K atestům nalepených na oknech se většinou dává kartička, certifikát ( k techničáku), kde se dají najít veškeré potřebné údaje. Co jsem ve vlákně nenašel, jestli se vzhledem k typovému listy dají zapsat do TP?? A jestli to někdo má. Atest musí být na všech oknech z důvodu technické způsobilosti vozidla! Na slovensku vpředu zakázáno jakékoliv zatmavení!
Můj osobní názor je, že řidič by měl být vidět přes okno, už z důvodu kominikace s chodcem, či jiného účastníka provozu. Proto bych se rozhodoval mezi 70 a 50, asi záleží to vidět na živo a na úsudku každého..
Zkušenosti s lepením fólií doma:
Zkušenosti Cage, fokusacik
Někteří si zkoušeli lepit folie sami, koupili si je v autopotřebách či dokonce v Lidlu (tam i s certifikatem TUV). Shodli se ale že zadní okno velmi obtížné (potřeba použití dvou kusů levné folie, když je dost velká, tak je okno hodně prohnuté) na bočních stahovacích to de líp, ale riziko levné folie, když se pri zajizdeni horniho okraje okna do utrob dveri folie odlupovala..Nekomu to zase udělalo faldy..Tyto levné fólie navíc mnohem dřívě praskají, bublinky se nedají tak lehce rozehnat, po čase blednou a začínají se odlupovat rožky, nemají atesty. Folie svepomocí se tak dají bezproblému dát jen na boční kufru, kde to využijí spíše kombíky.
Pokusy o to najdete od tohoto příspěvku. Tím samozřejmě nechci nikoho odpuzovat od činorodé práce s fóliema.
Odstrašující případ amatérského lepení zde a zde.
Nejčastěji udávaný cenový průměr zde ve vlákně:
HATCHBACK 3dv 3000 - 3900 kč
HATCHBACK 5dv 3300 - 4400 Kč
KOMBI - 3900 - 5000 kč
Postřehy:
Malej kosek folie vám nenapoví.....zkušenost z loňska. My měli velký kusy a stejně pak realita je jiná než přiložení jen tak ke sklu.
Nejčastěji zmiňovaná doba montáže - 2 hodiny, min. 40min, max 5hod
Popis jak profíci lepí folie zde.
Několik z nás tady má kontakt na týpky, co jim to dělalo:
Danista - Ostrava - množstevní sleva
JaLoMe - Ostrava a okolí (Nový Jičín atd.)
JIM - České Budějovice
Kroco02 - Zlín
Či sami lepí folie:
Rreno - Hradec Králové
Magic - Prostředník - domouvá auta firmám, fóliářům, on sám má firmu asi v Novém Jičíně http://www.magicfol.cz
Firmy, kde jste si to často nechávali dělat:
Vařecha - Zlín - množstevní sleva 2007, 2008 už ne http://www.varecha.cz/folie/intro.html
Pavel Řehák - autofolie Llumar - Praha http://www.autofolie-llumar.cz/ (Skla vyndává)
Trieste - Zlín, Praha http://www.trieste.cz/
Autoskla Rada - Klatovy, Plzeň http://www.autoskla-rada.cz/profil-firmy
Tintek - Morava (Zlín), Slezsko http://www.tintek.cz
Ac-autosklo - Brno Jihlava http://www.ac-autosklo.cz/
AutofolieTT (Tomáš Tchuř) - Ostrava
Fotky pro ilustraci: (přední boční, zadní boční, kufr)
20 - 15 - 15 Obr
20 - 20 - 20 Obr
30 - 20 - 20 Obr
35 - 20 - 20 Obr Obr
35 - 15 - 5 Obr
50 - 20 - 20 Obr
50 - 35 - 35 Obr Obr Obr
55 - 55 - 55 Obr
70 - 20 - 20 Obr
70 - 35 - 20 Obr Obr
0 - 20 - 20 Obr
Horní zatmavovací pásy na předním skle:
Někdo říká že jakákoliv instalace stínítka na přední sklo je zakázaná. Jak se píše na stránkách trieste: Na čelním skle není možné dělat žádné úpravy, maximálně lze na Vaše přání nalepit protisluneční pás a to v ceně 400 Kč + DPH. Osvědčení je vystaveno ve dvou jazycích a je platné ve všech zemích EU, nelze se tedy do budoucna obávat jakýchkoliv problémů s policií, STK nebo na hraničních přechodech..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kvoli lepšiemu prehladu som ho presunul na prvu stranu. Odpadne vam tak potreba preklikávať sa stránkami.
Jelikož jsem nad pročtením tohoto fóra strávil tři úpěnlivé dny a oči už mě opravdu pálí, rozhodl jsem se shrnout vaše poznatky do jednoho příspěvku. Pravda, příspěvek to bude opravdu dlouhý, ale snad pomůže dalším zájemcům o fólie. Pokud by Vás všechny napadlo cokoliv napsat, připsat, co jsem nezmínil (začal jsem to sepisovat až od cca. 100 str. vlákna) tak pisněte SZ a zkusím doplnit. Stejně tak kontakty na lidi co lepí, firmy, či Vás, kdo lepíte, jestli máte fólie, tak link příspěvků, kde máte fotky atp...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Základní informace:
- lepení se provádí z vňitřní strany
- většinou bez vyndávání oken
- s různými propustnostmi (viz. níže)
- musí být atest na všech polepených sklech a certifikát (typový list)
- běžná doba montáže kolem 2hodin
- cena od 3000 tis.
Výhody:
- bezpečnost při nehodě -okna se nevysypou
- nepřehřívání interiéru
- UV filtr - nepropustí 90-99% UV - záleží na fólii
- vetší bezpečnost věcí v autě
- v noci auta za vámi tolik neoslňují řidiče v žádném zpětném zrcátku
- estetika vozu
Nejčastější strach:
- couvání v noci - vyvráceno, i s fóliema 15 se couvá prý v pohodě
- neostré obrysy - vyvráceno
- psi a fólie - vyvráceno, nevadí jim ani slintání, psi jsou klidnější, v létě na ně nepaří tolik slunce (reference Boban, ClairVOYanT)
Stanoviska ministrestva dopravy zde.
Téma přímo k vyhlášce zde.
Propustnost:
Povolená propustnost na předních bočních oknech - 70%, zadní boční okna a komplet kufr dle libosti, pro úplnost přední okno - 75% propustnost.
Z výroby mají naši miláčci zatónovaná okna (nazelenavě), nepotvrzeně je uvedeno že mají propustnost 70%, tím pádem dle platných předpisů by se na ně už nic lepit nemělo! Realita je taková, že kluci si nechali udělat 70% propustnost, aby bylo auto barevne sladene, nejcasteji se davala 50% a někteří i míň. Ohledně atestu, tak na 70% i přes již zatónovaní z výroby není problém, na 50% většinou také ne a čím menší propustnost, tím se víc musí domlouvat u fóliáře. Na druhou stranu mnoho z nich dá atest i na menší propustnost a kdyby byly problému, stačí mu říct, že atest dal na fólie 70%, to co si dáte vy pak je přece vaše věc.
Zkušenosti s STK, policií:
Rada nad zlato: Nejlepší si načasovat aby stk končila někdy v červenci,pak nebude nikomu divný že přijedeš se staženejma předníma oknama

Atest by měli mít fólie na všech oknech, aby prošli bez problému STK, tak i policejní kontrolou, u ní sice příslušníci nemají jak změřit propustnost, takže to řeší opticky - pokud vidí skrz obě okna i na objekty za autem, neřeknou ani popel. Na STK měřiče většinou také nemají, často sledují jak de vidět skrz a kontrolují atest. Někde mají sklíčko s povoleným zatmavením, ale dle vyjádření člověka zde na fóru se zatmavení srovná asi s 50%.. Zase záleží člověk od člověka jako vždy.. Navíc přes přední okno vniká do auta nejvíce světla, z čehož plyne, že i pokud má někdo folie o konstantní průhlednosti na celém autě, opticky se vždy jeví přední jako méně zatónované.
K atestům nalepených na oknech se většinou dává kartička, certifikát ( k techničáku), kde se dají najít veškeré potřebné údaje. Co jsem ve vlákně nenašel, jestli se vzhledem k typovému listy dají zapsat do TP?? A jestli to někdo má. Atest musí být na všech oknech z důvodu technické způsobilosti vozidla! Na slovensku vpředu zakázáno jakékoliv zatmavení!
Můj osobní názor je, že řidič by měl být vidět přes okno, už z důvodu kominikace s chodcem, či jiného účastníka provozu. Proto bych se rozhodoval mezi 70 a 50, asi záleží to vidět na živo a na úsudku každého..
Zkušenosti s lepením fólií doma:
Zkušenosti Cage, fokusacik
Někteří si zkoušeli lepit folie sami, koupili si je v autopotřebách či dokonce v Lidlu (tam i s certifikatem TUV). Shodli se ale že zadní okno velmi obtížné (potřeba použití dvou kusů levné folie, když je dost velká, tak je okno hodně prohnuté) na bočních stahovacích to de líp, ale riziko levné folie, když se pri zajizdeni horniho okraje okna do utrob dveri folie odlupovala..Nekomu to zase udělalo faldy..Tyto levné fólie navíc mnohem dřívě praskají, bublinky se nedají tak lehce rozehnat, po čase blednou a začínají se odlupovat rožky, nemají atesty. Folie svepomocí se tak dají bezproblému dát jen na boční kufru, kde to využijí spíše kombíky.
Pokusy o to najdete od tohoto příspěvku. Tím samozřejmě nechci nikoho odpuzovat od činorodé práce s fóliema.
Odstrašující případ amatérského lepení zde a zde.
Nejčastěji udávaný cenový průměr zde ve vlákně:
HATCHBACK 3dv 3000 - 3900 kč
HATCHBACK 5dv 3300 - 4400 Kč
KOMBI - 3900 - 5000 kč
Postřehy:
Malej kosek folie vám nenapoví.....zkušenost z loňska. My měli velký kusy a stejně pak realita je jiná než přiložení jen tak ke sklu.
Nejčastěji zmiňovaná doba montáže - 2 hodiny, min. 40min, max 5hod
Popis jak profíci lepí folie zde.
Několik z nás tady má kontakt na týpky, co jim to dělalo:
Danista - Ostrava - množstevní sleva
JaLoMe - Ostrava a okolí (Nový Jičín atd.)
JIM - České Budějovice
Kroco02 - Zlín
Či sami lepí folie:
Rreno - Hradec Králové
Magic - Prostředník - domouvá auta firmám, fóliářům, on sám má firmu asi v Novém Jičíně http://www.magicfol.cz
Firmy, kde jste si to často nechávali dělat:
Vařecha - Zlín - množstevní sleva 2007, 2008 už ne http://www.varecha.cz/folie/intro.html
Pavel Řehák - autofolie Llumar - Praha http://www.autofolie-llumar.cz/ (Skla vyndává)
Trieste - Zlín, Praha http://www.trieste.cz/
Autoskla Rada - Klatovy, Plzeň http://www.autoskla-rada.cz/profil-firmy
Tintek - Morava (Zlín), Slezsko http://www.tintek.cz
Ac-autosklo - Brno Jihlava http://www.ac-autosklo.cz/
AutofolieTT (Tomáš Tchuř) - Ostrava
Fotky pro ilustraci: (přední boční, zadní boční, kufr)
20 - 15 - 15 Obr
20 - 20 - 20 Obr
30 - 20 - 20 Obr
35 - 20 - 20 Obr Obr
35 - 15 - 5 Obr
50 - 20 - 20 Obr
50 - 35 - 35 Obr Obr Obr
55 - 55 - 55 Obr
70 - 20 - 20 Obr
70 - 35 - 20 Obr Obr
0 - 20 - 20 Obr
Horní zatmavovací pásy na předním skle:
Někdo říká že jakákoliv instalace stínítka na přední sklo je zakázaná. Jak se píše na stránkách trieste: Na čelním skle není možné dělat žádné úpravy, maximálně lze na Vaše přání nalepit protisluneční pás a to v ceně 400 Kč + DPH. Osvědčení je vystaveno ve dvou jazycích a je platné ve všech zemích EU, nelze se tedy do budoucna obávat jakýchkoliv problémů s policií, STK nebo na hraničních přechodech..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------