Stránka 1 z 12

Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 26.12.2007 15:02
od Pepik
Predem se omlouvam pokud zakladam duplicitni tema, ale je tu toho ve foru reseneho strasne moc, i kdyz jsem hledal, nenasel jsem tu nic co by resilo muj problem.

"Prvni" start motoru (v dany den) je promblemovy. Motoru trva delsi dobu (5 az 10 vterin) nez se nastartuje. Tezko se popisuji zvuky, co to vydava -- jakoby startoval stary traktor: nejprve to jakoby jede na par valcu, potom ten motor nevi, zda se ma nastartovat nebo ne, chvili ten "motor od traktoru" zrychluje a potom zase zpomaluje az potom nabehnou vsechny valce, motor nastartuje a zni konecne jako dyzl od focusu... a od te chvile je ten motor bezproblemovy, nezakucka, nechcipe, je proste v pohode.

Kdykoli ho ten den zastavim, pak ho v naproste pohode nastartuji i kdyz je studeny (rano startuje s obtizema, s autem jedu do prace, tam to stoji treba 7-8 hodin a potom v pohode nastartuje). Ale kdyz auto necham stat venku pres noc (po dobu cca 12 hodin), rano startuje zase s obtizema.

Cim to muze byt?

Kdyby to bylo zhavicima svickama, tak by to podle mne blblo pri kazdem studenem startu, ale motor blbne jenom pri prvnim startu (v ten den).

Je toto chovani motoru normalni? Podle mne ne. Urcite behem toho startu zbytecne opotrebovavam starter, baterku atd. a nerad bych, kdyby mi to auto najednou uplne prestalo startovat...

PS. Zkousel jsem ten motor startovat i na vicekrat, ale nepomaha to. Akorat tu "traktorovou fazi startovani" rozlozim na vicero startovani a vysledek je stejny (po problemovem startovani "traktoroveho motoru" se z motoru stane bezproblemovy focusovy motor).

PS2: Blbne mi to tak od te doby, co se objevily mrazy. Tezko rict, jestli to ma nejakou souvislost.

EDIT: nezobrazuje mi to podpis: FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver

Napsal: 26.12.2007 15:04
od Loeb
žhavící svíčky... Měl jsem ten samý problem

Napsal: 26.12.2007 16:46
od HonzaV
Zítra jedu na výměnu žhavících svíček, protože mi to dělá skoro to samé jen né tak moc :-). Takže v pátek můžu podat zprávu, skutečně to musí stát alespoň 12 hodin (tedy přes noc).

Napsal: 26.12.2007 17:16
od Gold
Brácha měl to samé.První start špatný a pak už během dne OK. Abychom měli jistotu,tak mi tady nechal auto 2 dny stát. Já dnes vyměnil žhaviče a na první otočení hned chytlo. Před výměnou 2x žhavil a stejně točil pěkně dlouho.

Napsal: 26.12.2007 18:16
od HonzaV
jojojo to je přesně ono...

Napsal: 26.12.2007 21:27
od Jozkablack
Přiklánim se k ostatnim. Jednoznačně žhaviče. Já to nedávno měl u starý Fiesty, jeden nežhavil a start na tři válce byla kovbojka. Když konečně chytil, hned jsem ho chcípnul a zkusil to znova. Zřejmě tech pár vteřin mělo za následek že se to ohřálo na tolik že druhej start byl okamžitý!

Napsal: 27.12.2007 08:52
od Pepik
ok, diky za tip. Jednoznacne vedou zhavici svicky. Necham je tedy zkontrolovat a vymenit, pak pisnu, zda to pomohlo.

Napsal: 27.12.2007 14:15
od Noah
Svickami to nebude mel sem v haji vsechny 4 sice to startovalo hur ale po vymene zhavicu auto startuje lepe ale jak je vetsi mraz proste napoprve chcipne.Kdyz se tady juknete na foru je to tady reseno mockrat a nikomu alespon o nikom nevim kdo by problem zdarne vyresil.

Napsal: 27.12.2007 16:13
od Kóťa
Ale on píše,že mu to nechípe....ne?Prostě jen je dlouhý první studený startování.Pak už to jde v pohodě.Já mám to samé a výměna žhavičů mě čeká... :roll:

Napsal: 27.12.2007 16:21
od pelen
Na vymenu zhavicu necekej, proste je hned vymen. Nebudes mordovat motor, baterku, starter ...

Napsal: 27.12.2007 16:21
od Jozkablack
On má jiný problem než Noah, nebo opičak. Jemu se to hádá při startu, ale pak jde bez problemů.....nechcípne a to je zásadní rozdíl! Na prvnim místě udělat svíčky, pak propadat panice!

Napsal: 27.12.2007 16:26
od Kóťa
pelen píše:Na vymenu zhavicu necekej, proste je hned vymen. Nebudes mordovat motor, baterku, starter ...
Máš pravdu ,hned po novym roce vlítnu do servisu a půjdou pěkně nové.V lednu mám narozky,tak bude dáreček :wink:

Napsal: 27.12.2007 16:48
od Noah
Nemam stejny problem co opicak,me se motor nehada pokud naskoci bezi normalne,pokud si projdete prispevky zacina ranni chlad tam je to popsane,muj problem spociva v tom ze se mi pri jizde rozsvitila kontrolka zhaveni motor presel do nouzoveho rezimu,po nakodovani vstriku motor klepal,po opetovnem nakodovani uz je klid,ale to je odstranen dusledek nikoliv pricina.JInak prvni ranni start od doby co mam auto motor se protoci chytne ihned chcipne takhle to udela podle venkovni teploty treba 3 pak normalne bezi.Prijdu po 10 hodinach motor naskoci na prvni cvrnknuti,takze tyhle ranni starty bych neprisuzoval zhavicum.A tenhle problem ma tady na foru dost lidi.

Napsal: 27.12.2007 16:57
od Noah
Kota píše:Ale on píše,že mu to nechípe....ne?Prostě jen je dlouhý první studený startování.Pak už to jde v pohodě.Já mám to samé a výměna žhavičů mě čeká... :roll:
Ono kdyz klicek dele pridrzis pri tom problemovym startu vydava to presne ty zvuky co pise motor jakoby naskoci ale nestane se tak otrese se cele auto..proste neco co je s autem podle me neslucitelny.

Napsal: 27.12.2007 17:01
od Kóťa
To bych přisoudil tomu,že třeba jeden žhavič je OK,ale zbytek ne...Motorům opravdu nerozumím,ale v létě se toto neděje.Takže bych opravdu šel po žhavičích.Alespoň u sebe ano.Ale je to jen laický názor... :wink: