Stránka 1 z 5

Termostat

Napsal: 21.11.2007 09:41
od ordalibor
Potřeboval bych poradit teď když začali mrazy tak mi auto netopí i po zahřátí motoru mi jde z topení jen vlažný vzduch. Když jsem sáhnul na hadice co jdou k vyrovnavácí nádržce tak jsou studený i když už je ručička teploty v polovině.

Napsal: 21.11.2007 09:43
od Dany
Máš v nádržce dostatek chladicí kapaliny?

Napsal: 21.11.2007 09:47
od ordalibor
Kapaliny mám dostatek ale auto mi netopí ani po 30km.

Napsal: 21.11.2007 10:08
od Dany
Už se to tady řešilo, ale zatím jsem nic nenašel...

Napsal: 21.11.2007 10:34
od mansart
pokud ti auto netopí tak to je čidlo. Zajeď s tím na diagnostiku

Napsal: 21.11.2007 12:39
od ordalibor
Ono auto topí ale velmi slabě, ale myslel jsem jestli to nemůže být termostat, když je motor zahřátý tak je zajimavé že hadice k nádržce jsou studený.

Napsal: 21.11.2007 12:40
od chmelko
termostat jednoznačne podla toho čo píšeš..
ale ručička pri vadnom termostate by ti mala zostat tiež v dolnej polohe, teoreticky ešte vadne topenie

Napsal: 21.11.2007 12:43
od powermax
len je mi divne ze pise "když už je ručička teploty v polovině" , to by mal termostat fungovat normalne.

Napsal: 21.11.2007 13:36
od chmelko
ordalibor:skontroluj či sa ti nestráca "fridex"
nie či ho máš dost, ale či ti rýchlo neubuda..

Napsal: 21.11.2007 14:22
od mansart
Hele řeknu ti to tak jak to podali mě: Když je ručička v dobré poloze a auto topí, ale na tu provozní teplotu se dostane až za dlouhou dobu tak je to termostat. Když se děje to stejné, ale auto netopí tak je to čidlo.

Ale nejlepší bude když si zajedeš na diagnostiku, tam ti zjistí jestli je to čidlo. Když to napíše všechno ok tak je jasné, že to je termostat.

Tohle je asi nejjednoduší cesta jak to zjistit.

Napsal: 21.11.2007 14:29
od ordalibor
Teď jsem byl auto projet po té co sním přijela manželka a když jsem se vrátil tak je nádržka a hadice k ní pořád studená motor už je pěknou chvíli zahřátý topení je teplé ale žádná sláva. Je možné aby termostat neotvíral a teplota motoru nešla za roh.

Napsal: 21.11.2007 18:28
od pelen
Teplota motoru podle rucicky mi vybehne za cca 10km jizdy. Ted mam porad nastaveno topeni naplno. Kdyz mam ventilator v poloze 1, tak moc netopi, v poloze 2 je to uz mnohem lepsi. Vzduch pro topeni jde pres pylovy filtr. Nemas ho zaneseny?

Napsal: 21.11.2007 20:13
od ordalibor
Ten pilový filtr jsem měnil v květnu tak se mi nechce věřit že by byl zanesený

Napsal: 21.11.2007 21:58
od maras
asi po deseti km zkus jestli máš dostatečně horký hadice přímo k topení. otevři kapotu, vedou dolů mezi motorem a palubovkou. pokud budou dost horký, tak by to mohlo být v ovládání, v klapce která otevírá teplý vzduch od topení.

Napsal: 24.11.2007 16:05
od ordalibor
Pánové tak mi to nakonec asi vypadá na vodní čerpadlo protože mi necirkuluje ani malý ani velký okruh motor už je pěkně horký a všechny hadice kolem vlažný a ventilátor chlazení běží na plno při nastartovaném motoru. Nevíte kolik by mohla stát taková oprava na dieselu v knížce píšou že je to na rozvodovém řemenu.