1.6 TDCI 85 kW 115 HP 1560 ccm Euro V NGCA U3CA

Odpovědět
Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

1.6 TDCI 85 kW 115 HP 1560 ccm Euro V NGCA U3CA

Příspěvek od Fers » 06.09.2024 12:24

Ahoj, nemá prosím někdo zkušenosti s těmito motory? Nikde k tomu nemůžu nic moc dohledat - je to stejný motor co se používá ve FF? Protože tam je myslím už euro VI, kdyžtak mě prosím nasměrujte, ať jsme chytřejší.

Ten euro V je bez AdBlue, ale nevím jestli tam je vypalování DPF pomocí dodatečného "vstřikovače" ve výfuku nebo se nafta do katalyzátoru dopravuje konvenčně přes motor?

Jde mi o to, že jsem se setkal s tímto motorem, kde i chvíli (3-5tis km) po výměně oleje začne vyskakovat chyba "P253F - Motorový olej je znehodnocen" s hláškou k výměně oleje. Takže předpokládám, že je tam ředěný olej naftou (zda množství přibývá nemůžu ověřit, ale předpokládám, že ano), ale úplně nevidím příčinu, protože se s autem jezdí dlouhé trasy (100-150km) a tak by měl filtr regenerovat normálně a k tomuto ředění oleje nemít důvod. Může nafta ředit olej i z jiného důvodu než regenerace DPF (nějaké těsnění, apod)? :nixw: Nebo je to možná jen nějaký SW problém - vadné čidlo kvality oleje (je tam vůbec někde, kde?), popř. špatně nastavené intervaly na výměnu. :bebng:

Díky za podněty.

EDIT:
K tomu přibývání oleje si po krátkém hledání odpovím sám (a platí to i pro jiné motory) - můžou to být vstřikovače (dává víc než mu říká ECU), únik z vysokotlakého palivového čerpadla dovnitř motoru, špatné DPF (regenerace) a nebo špatný některý ze senzorů na DPF (2 teplotní, 2 lambdy, 1 tlakový), které lžou a ECU pak přikazuje vstřikovat víc paliva.. tohle fakt nechcete hledat, měnit a čekat jestli to problém vyřeší :dih:

Dodatek k senzoru kvality oleje - žádný tu není - jen senzor hladiny oleje, "kvalitu" oleje si odhaduje ECU podle míry zanesení DPF, a ujetých km, stylu jízdy, .. a když máte nějaké z těch drahých čidel u DPF špatné a nevíte které.. good luck
:irre:
Jinak vše se dozvíte v tomto díle na YT (doporučuji celkově vše od Alan Howatt, královského opraváře Ford taxivozů v Uk):
https://www.youtube.com/watch?v=dXNI1udBiaM&ab_channel=AlanHowatt

Fordům zdar, TDCi s DPF zvlášť :cooler:
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů