Focus 1.6 - nestartuje v chladu
Napsal: 04.04.2023 10:52
Zdravím,
doufám, že nedostanu kartáč za zakládání topicu, ale opravdu jsem prohledával témata o nestartování a nenašel nic, co by se nás týkalo. Tak zkusím zestručnit náš zdlouhavý problém, na který jsou i autorizované servisy krátké, jestli by náhodou někdo znalý neuměl navést správným směrem.
Auto koupil táta jako nové v roce 2017 (Focus 1.6 77kW), najeto má momentálně cca 30 tis. km. 5 let servisováno v autorizáku (naposledy v listopadu) a jelikož jsme nepřikoupili "Winter packet", tak to auto lze nejspíš používat jen v +10°C a více
- po 3 leté prohlídce (výměna svíček) začal po měsíci poprvé motor zlobit. V lednu, najednou začal z ničeho nic jít na 3 válce, ztráta výkonu, problikávání kontrolky motoru. Po vypnutí a zapnutí vše v pořádku. Chyba se opakovala zhruba v měsíčním intervalu až do jara.
- v létě jsme to hlásili při reklamaci něčeho jiného (po 2 minutách celý interiér auta "umřel" a bylo potřeba zamknout a odemknout, aby se zase na 2 minuty oživil) - na diagnostice kolem motoru nic, takže nás poslali domu, že se nám to asi zdálo.
- před servisní prohlídkou (4 roky) v listopadu se to opět projevilo. Opět nahlášeno, opět nic nenalezeno a závada se neprojevila.
- 23.12. téhož roku, táta vyjel před barák z garáže. Když chtěl později autem odjet, nenastartovalo - odtah do servisu. Údajně vadné všechny svíčky - vyměněny a auto předáno pojízdné v lednu.
- stále častěji auto chodilo "na 3 válce", takže někdy v únoru/březnu odvezeno do autorizáku (ČB). Tentokrát jsme předali i video ([YouTube]https://www.youtube.com/shorts/tDDVX7D4r8o[/YouTube])
Změna toho zvuku přichází při mačkání spojky. Po asi 2 měsících, kdy se jim to nepodařilo nasimulovat, ale vyměnili svíčky, kabely a cívku, nám řekli, abychom si pro auto dojeli, že je to snad opravené. Když jsme přijeli, auto mělo promáčklý blatník, takže tam zůstalo na opravu. Během opravy blatníku se jim závada projevila, takže to rychle napojili na diagnostiku, která jim údajně řekla "chyba zapalování" Takže na nic nepřišli, ale až v ten moment začali auto testovat (tlaky, čerpadlo atd...). Nakonec objednali novou ŘJ motoru. ŘJ vyměněna a předáno v červnu (auto bylo mimo domov cca 5 měsíců). chyba se neprojevovala (bylo teplo)
- Na podzim začal zlobit centrál - když bylo chladno, odemykaly se jen dveře řidiče. Na poslední garančce v Písku oznámeno. Auto tam strávilo 2 měsíce, vyměněna jednotka, která se stará o centrál.
- Včera (bohužel po záruce) bylo auto půl hodiny z garáže a už nenastartovalo. Takže jsme vytáhli auto do garáže, nechali ho hodinku ohřát a nastartovalo. Forscan mi nic venku neukázal. Startér točí. Benzín jde (čerpadlo je slyšet, svíčky byly mokré). Oleje i chladičky je v autě dost. Oleje dokonce lehce přes rysku (měnil autorizák...).
- Vsázím na nějaké čidlo, ale nevím, kudy se vydat. Dnes jsem tátu pověřil, ať vyjede z garáže, nechá to hodinku a pokud se chyba projeví, ať nastoupí s fénem a zkouší postupně ohřívat části motorového prostoru a startovat nic lepšího mě zatím nenapadlo. Aspoň bychom lokalizovaly tu vadnou součástku.
Bylo již vyměněno:
- ŘJ motoru
- ŘJ centrálu (předpokládám že je na víc než jen centrál)
- svíčky
- kabely
- cívka
- čidlo napětí baterie
- baterie
Prosím o jakoukoliv radu, která by mohla vést k řešení Díky!
doufám, že nedostanu kartáč za zakládání topicu, ale opravdu jsem prohledával témata o nestartování a nenašel nic, co by se nás týkalo. Tak zkusím zestručnit náš zdlouhavý problém, na který jsou i autorizované servisy krátké, jestli by náhodou někdo znalý neuměl navést správným směrem.
Auto koupil táta jako nové v roce 2017 (Focus 1.6 77kW), najeto má momentálně cca 30 tis. km. 5 let servisováno v autorizáku (naposledy v listopadu) a jelikož jsme nepřikoupili "Winter packet", tak to auto lze nejspíš používat jen v +10°C a více
- po 3 leté prohlídce (výměna svíček) začal po měsíci poprvé motor zlobit. V lednu, najednou začal z ničeho nic jít na 3 válce, ztráta výkonu, problikávání kontrolky motoru. Po vypnutí a zapnutí vše v pořádku. Chyba se opakovala zhruba v měsíčním intervalu až do jara.
- v létě jsme to hlásili při reklamaci něčeho jiného (po 2 minutách celý interiér auta "umřel" a bylo potřeba zamknout a odemknout, aby se zase na 2 minuty oživil) - na diagnostice kolem motoru nic, takže nás poslali domu, že se nám to asi zdálo.
- před servisní prohlídkou (4 roky) v listopadu se to opět projevilo. Opět nahlášeno, opět nic nenalezeno a závada se neprojevila.
- 23.12. téhož roku, táta vyjel před barák z garáže. Když chtěl později autem odjet, nenastartovalo - odtah do servisu. Údajně vadné všechny svíčky - vyměněny a auto předáno pojízdné v lednu.
- stále častěji auto chodilo "na 3 válce", takže někdy v únoru/březnu odvezeno do autorizáku (ČB). Tentokrát jsme předali i video ([YouTube]https://www.youtube.com/shorts/tDDVX7D4r8o[/YouTube])
Změna toho zvuku přichází při mačkání spojky. Po asi 2 měsících, kdy se jim to nepodařilo nasimulovat, ale vyměnili svíčky, kabely a cívku, nám řekli, abychom si pro auto dojeli, že je to snad opravené. Když jsme přijeli, auto mělo promáčklý blatník, takže tam zůstalo na opravu. Během opravy blatníku se jim závada projevila, takže to rychle napojili na diagnostiku, která jim údajně řekla "chyba zapalování" Takže na nic nepřišli, ale až v ten moment začali auto testovat (tlaky, čerpadlo atd...). Nakonec objednali novou ŘJ motoru. ŘJ vyměněna a předáno v červnu (auto bylo mimo domov cca 5 měsíců). chyba se neprojevovala (bylo teplo)
- Na podzim začal zlobit centrál - když bylo chladno, odemykaly se jen dveře řidiče. Na poslední garančce v Písku oznámeno. Auto tam strávilo 2 měsíce, vyměněna jednotka, která se stará o centrál.
- Včera (bohužel po záruce) bylo auto půl hodiny z garáže a už nenastartovalo. Takže jsme vytáhli auto do garáže, nechali ho hodinku ohřát a nastartovalo. Forscan mi nic venku neukázal. Startér točí. Benzín jde (čerpadlo je slyšet, svíčky byly mokré). Oleje i chladičky je v autě dost. Oleje dokonce lehce přes rysku (měnil autorizák...).
- Vsázím na nějaké čidlo, ale nevím, kudy se vydat. Dnes jsem tátu pověřil, ať vyjede z garáže, nechá to hodinku a pokud se chyba projeví, ať nastoupí s fénem a zkouší postupně ohřívat části motorového prostoru a startovat nic lepšího mě zatím nenapadlo. Aspoň bychom lokalizovaly tu vadnou součástku.
Bylo již vyměněno:
- ŘJ motoru
- ŘJ centrálu (předpokládám že je na víc než jen centrál)
- svíčky
- kabely
- cívka
- čidlo napětí baterie
- baterie
Prosím o jakoukoliv radu, která by mohla vést k řešení Díky!