Stránka 1 z 1

Ford Focus 1.6 TDCI 2007 - kouří v nejvyšších otáčkách

Napsal: 13.01.2017 15:16
od focus2007
Zdravím, je tu někdo, kdo by poradil? Mám Focuse kombíka 1.6 TDCi 66kw r.v. 2007 a neprošel mi emisemi. Když ho vytočili do požadovaných nejvyšších otáček (hluboko do červeného pole), tak se začal z výfuku valit kouř, technik ho označil za modrý, mně přišel úplně normálně šedivej :-) Divný je, že spolu s kouřem se začaly z motoru ozývat fakt nehezký zvuky. Diagnostika v servise nic neukázala, automechanik netušil čím to. Auto jinak jede krásně, olej nežere, dlouhodobou spotřebu mi ukazuje 5,3l/100km, a motor kouří za normálního provozu jen chvilku po nastartování bíle. V létě chviličku, v zimě trochu víc, ale taky max pár km. Chytá na první otočení v zimě v létě. Najeto má 190 000km(ale je to dovoz z bazaru, tak kdo ví), z toho mnou 50 000km - za mě s autem za normálního provozu nejsou žádné problémy. Jen ta blbá kouřivost a divné zvuky v maximálních otáčkách. Mimochodem, když ho ohřeju a pak vytočím třeba do 4500 ot/min, tak nekouří vůbec. Dál do červených otáček jsem to radši znovu nezkoušel :-)

Napsal: 14.01.2017 00:42
od vita_k
Tak to ohrej, vytoč do červeného a uvidíš zda hulí. Pokud ne, tak jít na STK

Re: Ford Focus 1.6 TDCI 2007 - kouří v nejvyšších otáčkách

Napsal: 14.01.2017 10:32
od TomFocus
Jestli můžu poradit...

Díky vytáčení motorů do max ot. technikama STK. Je potřeba auto před emisema pořádně protáhnout ve vysokých otáčkách při zatížení né jen na volnoběh. Stačí na 3. či 4. rychl. stupeň. to projet víc jak cca 20min. Holt 1,6D 66kw nikoho nenutí jí honit na nad 3tis. ot. krom vyššího tempa na dálnici a proto bývá motor zakarbonovanej.

Dej do nádrže Vervu nebo Optimal plus a ještě k tomu Vif....provětrej auto a mělo by to být na STK ok.

Re: Ford Focus 1.6 TDCI 2007 - kouří v nejvyšších otáčkách

Napsal: 14.01.2017 11:34
od focus2007
Pred STK jsem auto samozrejme projel, ohraty bylo, ale nad 3500 - 4000 otáček jsem to netočil. Navíc mi příde, že výkon s otáčkama roste jen do určitý meze (právě těch 3500-4000) a pak že vytáčení dál na vyšší otáčky už je zbytečný. Ale nedokážu posoudit, v jiným Focusu se stejným motorem jsem nejel. Na vervu jezdim a aditiva nevim. Jestli už teď je motor zakarbonovanej, tak aby neudělaly víc škody než užitku, když by náhodou nějakej ten bordel uvolnily... ale to jsou úvahy laika. Budu rád za názor někoho, kdo s tím má zkušenosti a vyzná se.

Re: Ford Focus 1.6 TDCI 2007 - kouří v nejvyšších otáčkách

Napsal: 14.01.2017 12:30
od TomFocus
Ano nad cca 3400ot. nemá cenu motor točit, ale díky tomu, že jej občas pravidelně neprotočíš nad touto hranicí začne se zanášet karbonem.
Nemá cenu zde psát proč se testuje motor na emise při 4800ot., když použitelný pásmo ot. je 1800-3300ot. :nixw:

Motor vyčistíš od karbonu buď chemicky v diesel servisu, rozborkou a nebo kvalitním palivem + čistič (Vif) a pohoníš jej při vysokých otáčkách minimálně 20min klidně i hodinu a víc.

Samozřejmě tvůj motor na takovej kalup není zvyklej a hrozí ti únik oleje, vody a jiný patálie.

Občas je potřeba každej (os., nákl., traktor, vše) motor protáhnout!

Re: Ford Focus 1.6 TDCI 2007 - kouří v nejvyšších otáčkách

Napsal: 06.05.2023 18:42
od jardab2
Mam asi stejny problem s timto motorem, kouri to pri podlaze opravdu strasne, jak za jizdy tak na miste a nezda se mi, ze by se to protazenim nejak zasadne zlepsovalo - dnes uz se mi nechtelo ale muzu zkusit nejaky kopec nebo dalnici na max zitra. Nez to dam na vrakac, nemuze to byt typicky nejaka levnejsi banalita, treba zadelany filtr, regulace turba (tam je asi obtokova klapka jenom), vaha vzduchu atp? Vstriky teda menit nebudu. Motor jinak jde pekne, chyta na drc a docela svizne i jede na ten papirovej vykon...