Spotřeba oleje / zapalování?
Napsal: 28.10.2016 13:56
Ahoj,
omlouvám se pokud zakládám duplicitní téma, ale byl bych vděčný, pokud by někdo znalý odpověděl na pár mých otázek či teorií/pozorování, jelikož jsem laik.
Mám FFII 2006 1.6 74 kw, nalítáno 170tis. Auto kupované v bazaru ve 153tis přes autotým. Dovoz DE. Jelikož jsme chtěl mít auto v pohodě tak se měnili rozvody oleje atd. S tím byla i spojená výměna svíček a kabelů k cívce. Svíčky vyměnili za NGK (což bylo jak jsem později zjistil špatně). Auto řvalo a nejelo a dle servisu docházelo k vynechávání zážehu. Svíčky se pak vyměnili za originál a zároveň se zjistilo na diagnostice ( žádná extra, klasická čína bych řekl) že druhá lambda neosciluje. Takže se vyměnila i druhá lambda. Pocitově jsem ale měl pocit že auto netáhne a zkrátka nejede jak by mělo. Dal jsem ho do servisu, kde mi řekli že je vše v pohodě a že to je 74kw a že to prostě nepojede jako 100kw. Zároveň mi řekli, že kdyby bylo něco špatně tak se rozsvítí kontrolka/y že diagnostika v pohodě. Můj dotaz může být i lambda špatná /stará a přesto neukazovat nic na diagnostice? Zároveň pokud docházelo k vynechávání zážehu může být na vině i cívka? Je možné že auto prostě má bohatou směs a nejede jak by mělo a zároveń to mohlo mít vliv na katalyzátor a v konečném důsledku na výkon vozu? Konec výfuku mám černý od sazí ale dle kolegů to je normální. V souvislosti s tím, že možné že auto kvůli špatnému spalování začalo žrát olej či došlo k připečení kroužků? Kontroluju to celkem dost a manželka říká že jsem paranoik, ale oleje ubývá bych řekl. Posledně jsem měl na min a přelil - v servise upustili a řekli, že vesměs co jsem nalil tak upustili (ale nemyslím si podle toho kolik mi ho vrátili to nebyl litr). Nevíte prosím zda má tato motorizace kontrolku hladiny oleje ? či jestli kontrolka mazání signalizuje i nízkou hladinu oleje kromě mazání? Pokud ano upozorní mě na stav oleje na minimu rysky či až v momentě kdy je kriticky nízká hladina oleje? Nerad bych tam lil olej až na poslední chvíli, vím že to není nic přínosného pro motor. U baráku nemám nikde rovinu a čekat někde u cesty ( která taky nemusí být rovná) 2h až steče olej do vany není úplně košér. Konečně nevím co předchozí majitel dával za olej ale já dal klasicky 5W-30 což možná při najezdění 170tisic nemusí být úplně ideální. Doporučili byste 10W-40? Omlouvám se za zdlouhavý sloh a vděčně děkuji za všechny vaše podněty a komentáře.
omlouvám se pokud zakládám duplicitní téma, ale byl bych vděčný, pokud by někdo znalý odpověděl na pár mých otázek či teorií/pozorování, jelikož jsem laik.
Mám FFII 2006 1.6 74 kw, nalítáno 170tis. Auto kupované v bazaru ve 153tis přes autotým. Dovoz DE. Jelikož jsme chtěl mít auto v pohodě tak se měnili rozvody oleje atd. S tím byla i spojená výměna svíček a kabelů k cívce. Svíčky vyměnili za NGK (což bylo jak jsem později zjistil špatně). Auto řvalo a nejelo a dle servisu docházelo k vynechávání zážehu. Svíčky se pak vyměnili za originál a zároveň se zjistilo na diagnostice ( žádná extra, klasická čína bych řekl) že druhá lambda neosciluje. Takže se vyměnila i druhá lambda. Pocitově jsem ale měl pocit že auto netáhne a zkrátka nejede jak by mělo. Dal jsem ho do servisu, kde mi řekli že je vše v pohodě a že to je 74kw a že to prostě nepojede jako 100kw. Zároveň mi řekli, že kdyby bylo něco špatně tak se rozsvítí kontrolka/y že diagnostika v pohodě. Můj dotaz může být i lambda špatná /stará a přesto neukazovat nic na diagnostice? Zároveň pokud docházelo k vynechávání zážehu může být na vině i cívka? Je možné že auto prostě má bohatou směs a nejede jak by mělo a zároveń to mohlo mít vliv na katalyzátor a v konečném důsledku na výkon vozu? Konec výfuku mám černý od sazí ale dle kolegů to je normální. V souvislosti s tím, že možné že auto kvůli špatnému spalování začalo žrát olej či došlo k připečení kroužků? Kontroluju to celkem dost a manželka říká že jsem paranoik, ale oleje ubývá bych řekl. Posledně jsem měl na min a přelil - v servise upustili a řekli, že vesměs co jsem nalil tak upustili (ale nemyslím si podle toho kolik mi ho vrátili to nebyl litr). Nevíte prosím zda má tato motorizace kontrolku hladiny oleje ? či jestli kontrolka mazání signalizuje i nízkou hladinu oleje kromě mazání? Pokud ano upozorní mě na stav oleje na minimu rysky či až v momentě kdy je kriticky nízká hladina oleje? Nerad bych tam lil olej až na poslední chvíli, vím že to není nic přínosného pro motor. U baráku nemám nikde rovinu a čekat někde u cesty ( která taky nemusí být rovná) 2h až steče olej do vany není úplně košér. Konečně nevím co předchozí majitel dával za olej ale já dal klasicky 5W-30 což možná při najezdění 170tisic nemusí být úplně ideální. Doporučili byste 10W-40? Omlouvám se za zdlouhavý sloh a vděčně děkuji za všechny vaše podněty a komentáře.