Stránka 1 z 2
1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 12.08.2015 00:14
od stano.
Dnes som kontroloval Focusa poFL, 1.8 benzin 125k od fokiho, ktoreho ma kamarat. Zistil som, ze:
> Na volnobehu pri podrzani otacok tesne nad 2000 je citit v sedadle vibracie. Motor ide nejako nepravidelne, trasie sa.
> Pri pomalom stlacani plynu a tahani otacok od volnobehu k maximu, pri cca 2800-2900 otackach, vyskoci predstih zapalovania o par stupnov. Na grafe je vidiet viditelny skok hore.
> Pri zabere je citit, ze od 3500 otacok je citelny zatah. Ano, atmosferu treba tocit, ale toto je taky skok. Maly, nie ako zatah turba, ale je tam. Na mojej starej 1.8 to nemam. Je to ako keby variabil prepol vacku, len ziadny tam nie je
To tretie je mozno vlastnost. Tie prve dve sa mi ale nepacia.
Inak motor ide v poriadku, na datach z torque som si ine anomalie nevsimol (az na ten predstih). Taha pekne. Stovku s dvomi nie najlahsimi ludmi a 205/55/R16 kolesami dal za nieco cez 12 sekund bez mordovania spojky - 10.3 je papierova, takze OK. Olej nezere, netrha pri zabere.
Nejake napady cim to moze byt?
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 21.08.2015 13:58
od V12
Moj 2.0i - co je v podstate rovnaky motor - sa spraval totozne, tiez v 3500 otackach nahle zabral (zeby tiez dosledok skoku predstihu ?) a tahal niekde az k 5500, potom do 6000 tah mierne ustal a po 6000 az do 6700 uz zacal stracat dych. Ked som pozrel grafy vykonu, aj to takmer sedelo - na grafe maximum krutiaku okolo 4500 - 4700 otacok, mne v realite vychadzal strop niekde okolo 5200 (graf zrychlovania z ScanXL Pro), maximalny vykon v 6000 otackach, potom jeho pozvolny pokles az k obmedzovacu. Narast zatahu moze byt sposobeny prestavenim klapiek v sani, moj dvojliter ich este nemal, tato novsia jedna-osmicka ich tam mozno ma. Takisto nie som si isty, ci novsie Duratec HE nemaju prepinanie kratsej / dlhsej sacej cesty...
Nerovnomernost volnobehu moze byt nevhodnymi svieckami / kablami.
K tej akceleracii - 0-100 je dane sikovnostou / nesikovnostou sofera a stavu spojky. Podstatne lepsiu vypovednu hodnotu ma meranie pruznej akceleracie 80-120 na III, IV a V, Torque Pro na to ma dokonca aj funkciu. Skus odmerat to, odhadnut celkovu vahu, mozem porovnat s fyzikalnym modelom...
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 23.08.2015 22:34
od stano.
Diky, ten skok tahu moze byt vlastnostou.
0-100 mi je jasne, ze nie je uplne smerodatne. Pisal som, ze +120kg a kolesa R16 namiesto R15, oproti tabulkovej hodnote. Navyse, rozbeh bez palenia spojky. Ja som to meral len orientacne. Keby to da az za 15 sekund, to uz by bol problem.
Pruzne zrychlenie mozem skusit zmerat, len auto je teraz niekde pri Zadare. Ked sa k nemu dostanem, vyskusame.
Virive klapky by uz tento motor nemal mat. Pozriem este Microcat a potom aj nazivo.
Cakal som, ze sa uz s tymto niekto stretol. No 1.8/2.0 v benzine v druhej generacii sa u nas nejako nevyskytuju...
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 25.08.2015 13:26
od V12
Jj, najst fakt pekny FFII 2.0i je docela fuska. Nedavno som na autovia jeden zachytil, ale na druhy den bol prec. Ked si spomeniem, ake litanie mi prednasal vykupca, ze ten moj nebude vediet predat, tak sa tomu smejem. Na 3. den bol prec

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 01.10.2015 17:39
od koblajs
Ahoj, tak to máš pravdu s tím, že FF II 1.8 2.0 je hrozně málo. Také jsem dlouho sháněl, nakonec si brácha (blbec) vzpoměl, že má bývalého kolegu, který celý život dělá jen fordy. Máme od něj již 3tího brácha mondo ghiu 2.2tdci silnější verzi. Naši teď C-Max 2014 1.0 ecoboost a konečně já FF II 2007 combi 1.8i 92kw. Úplně super autíčko, super jede, jak píšete, nemám s ním problém bere již od nízkých otáček a jede a jede a táhne. Chod motoru suprový, žádné kolísání, pěkně drží. Interiér mi udělal na zakázku místo tmavého světle béžový a k modré metalíze se super hodí.... najeto mám garantovaných teď 98tkm. Trochu mě tedy akorát na autě zlobí, že mám manuál klimu a když jí zapnu občas cítím úbytek výkonu. Na doporučení toho mechanika používám do benzínu adetivum Vif - benzín, kvůli biosložce v benzínu to samé doporučuje i do nafty a co mi ještě chybí, když jedu dál a po dálnici chtělo by to 6. Při 105km/h točím 3tis.ot Jinak motůrek super, hezky tichý, jako celé auto a kombinovaná spotřeba a jezdím i město a mimo hlavně kopce a serpentýny 5.8l .
Snad se bude tento popis někomu hodit.
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 01.10.2015 18:36
od Zizass
Téměř ve všem s tebou koblajs souhlasím,ale až tak nadšený nejsem,přebytek výkonu teda nepociťuji.
Nepravidelné vibrace tam u mně také jsou.Hlavně ti nevěřím kombinovanou spotřebu 5,8 l/100

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 11.10.2015 16:15
od koblajs
fakt jo hele, 5,8l/100
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 11.10.2015 18:38
od vykys
ja se taky nedostanu pod 8 litru
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 11.10.2015 18:42
od croc
5,8 musí být chyba ne ?

já mám většinou přes 9
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 09.11.2015 20:47
od Fuzzy_Stone
Já to jezdím min za 7,3. Měřeno tankováním.
5,8 to je někde chyba

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 09.11.2015 21:33
od Nonid
I s mk1 1.8kou se da jezdit za 5.8 a to je to horsi motor... Nevidel bych to tak uplne nerealne zas
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 16.03.2016 15:46
od Venca FF
Tuším, že od 3500 ot/ min se otevírají vířivé klapky v sání, tak jestli nebude problém tam
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 16.03.2016 19:26
od Skodax
Většinou se naráží na podtlakovou ragulaci do sání, buď vypadlá nebo naopak...
Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 21.03.2016 09:09
od rony27
Ahojte, nechci zakládat nové vlákno a nikde jsem to tu nenašel (nebo jsem možná blbě hledal). Jaký máte na focusu (rv 2008) s motorem 1,8 92kW volnoběžné otáčky po nastartování studeného motoru? Mě to točí nějakých 1300ot. a to pár minutách to klesne na nějakých 1100ot, po úplném zahřátí (cca 50km jízdy) se stále pohybují kolem 1000. Je to normální? Mě to přijde nějak moc..., diagnostika žádnou chybu nehlásí.
Díky za případné postřehy.
edit: Jestli je venku -10° nebo +20°, je to pořád stejné

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora
Napsal: 25.03.2016 11:37
od Wizzy008
Venca FF píše:Tuším, že od 3500 ot/ min se otevírají vířivé klapky v sání, tak jestli nebude problém tam
A ony se do Focusů ty vířivé klapky dávaly?