Kontrolka tlaku oleje - info k poruše
Napsal: 02.11.2013 01:19
Zdravím,
mám krátce FF a po ujetí cca 3tis. km mě potkala první porucha. Chtěl bych se poptat co mě cca čeká, případné doporučení k řešení.
Začala mi svítit resp. poblikávat kontrolka mazání. Po zastavení automobilu zjištěn olej na risce min. Nikde nic viditelně v motoru ani pod autem neteklo, proto jsem s předpokladem nízké hladiny oleje dojel cca 15km. Koupil předepsaný olej a doplnil. Kontrolka bohužel beze změny. Kontrolka jednou při startu zhasla, podruhé zústala svítit/poblikávání. Potřeboval jsem s autem dojet od známých domů, tak jsem trochu zariskoval jelikož se stav posunul při testu ze stavu svícení na poblikávání a poté na zhasnutí.
Další den jsem šel znovu okouknout a přeparkovat, po nastartování opět kontrolka svítila. Okouknul jsem motor. Nikde v motoru ani pod nebyl na první pohled žádný olej. Kamarád co děla automechanika mě řekl už nic s tím nedělat a přijel se na to podívat a provedl základní diagnostiku.
Jediná chybová hláška byla Něco se zpětným výfukovým plynem, nevím jak přesně, která mohla být už staršího data. K tlaku oleje nic bohužel ŘJ neudala. Říkal, že sám mě může změřit tlak olej, ale další věci už v servisu, na to že nemá vybavení. Ještě je potřeba dodat, že to sežralo celkem hodně oleje cca 0,75l na 2,5tis.km.
Jo při provádění diagnostiky už motor i mírně klepal, den předtím jsem nezaznamenal, což jsem se dočetl, že motor 2,0 Dur. má hydraulická zdvihátka a napínák rozvodového řetězu a tak se ztráta tlaku v mazací soustavě začne takto projevovat, takže to i bez měření defakto potvrzuje nízký tlak.
Takže teď nevím co mě vše může čekat. Kromě strachu, jestli už nedošlo k nějakému poškození motoru při jízdě, kde mazání asi nebylo 100%.
Když půjdu do servisu, tak bych chtěl mít představu čím vším múže být tento stav způsoben a jak ideálně postupovat. Bohužel ne po příliš dobrých zkušenostech se servisama bych chtěl být v obraze.
Děkuju za jakékoliv info
FF II 2.0(107kW) v LPG. Najeto 95tis. Pravidelně servisováno, olej+filtr měněn 1x ročně nebo po ujetí daných km.
mám krátce FF a po ujetí cca 3tis. km mě potkala první porucha. Chtěl bych se poptat co mě cca čeká, případné doporučení k řešení.
Začala mi svítit resp. poblikávat kontrolka mazání. Po zastavení automobilu zjištěn olej na risce min. Nikde nic viditelně v motoru ani pod autem neteklo, proto jsem s předpokladem nízké hladiny oleje dojel cca 15km. Koupil předepsaný olej a doplnil. Kontrolka bohužel beze změny. Kontrolka jednou při startu zhasla, podruhé zústala svítit/poblikávání. Potřeboval jsem s autem dojet od známých domů, tak jsem trochu zariskoval jelikož se stav posunul při testu ze stavu svícení na poblikávání a poté na zhasnutí.
Další den jsem šel znovu okouknout a přeparkovat, po nastartování opět kontrolka svítila. Okouknul jsem motor. Nikde v motoru ani pod nebyl na první pohled žádný olej. Kamarád co děla automechanika mě řekl už nic s tím nedělat a přijel se na to podívat a provedl základní diagnostiku.
Jediná chybová hláška byla Něco se zpětným výfukovým plynem, nevím jak přesně, která mohla být už staršího data. K tlaku oleje nic bohužel ŘJ neudala. Říkal, že sám mě může změřit tlak olej, ale další věci už v servisu, na to že nemá vybavení. Ještě je potřeba dodat, že to sežralo celkem hodně oleje cca 0,75l na 2,5tis.km.
Jo při provádění diagnostiky už motor i mírně klepal, den předtím jsem nezaznamenal, což jsem se dočetl, že motor 2,0 Dur. má hydraulická zdvihátka a napínák rozvodového řetězu a tak se ztráta tlaku v mazací soustavě začne takto projevovat, takže to i bez měření defakto potvrzuje nízký tlak.
Takže teď nevím co mě vše může čekat. Kromě strachu, jestli už nedošlo k nějakému poškození motoru při jízdě, kde mazání asi nebylo 100%.
Když půjdu do servisu, tak bych chtěl mít představu čím vším múže být tento stav způsoben a jak ideálně postupovat. Bohužel ne po příliš dobrých zkušenostech se servisama bych chtěl být v obraze.
Děkuju za jakékoliv info
FF II 2.0(107kW) v LPG. Najeto 95tis. Pravidelně servisováno, olej+filtr měněn 1x ročně nebo po ujetí daných km.