Stránka 1 z 1

nefunkční zapalování na 1. válci

Napsal: 26.10.2013 15:01
od martyaa
Ahoj,

dneska jsem byl s Focusem 1,6 74kw benzín, 2007 na diagnostice, protože mi autí na volnoběh hrozně klepe, v zátahu je znát úbytek výkonu a rozsvítila se mi oranžová kontrolka motoru. A jede to na 3 válce.
Na diagnostice mi identifikovali chybu zapalování na 1. válci, ale bohužel neměli čas se dál autu věnovat, takže jsem s kámošem nejdříve zkusil prohodit svíčky, jestli není jedna vadná (svíčky jsou úplně nové, mají najeto 500km [mám lpg, takže jsou přímo na lpg]), problém přetrvával. Takže bod 2, dáme novou zapalovací cívku, tou to také nebylo, dnes jsme jí kupovali v Coře. No tak jsem koupil nové zapalovací kabely, originál Bosch. Problém bohužel přetrvává.

Můžete mi prosím poradit na co bych se měl ještě zaměřit?

Díky

Re: nefunkční zapalování na 1. válci

Napsal: 26.10.2013 15:45
od sitalik
nech si zmerit komprese v jednotlivych valcich. Kolik km uz mas najeto na LPG? Kontroloval jsi nekdy ventilove vule? Jezdis spis mesto nebo dalnice, spis na spotrebu nebo to prohanis?
Problem v zapalovani mas pravdepodobne vylouceny, podle me to bude bud podpaleny ventil nebo propaleny pist.

Re: nefunkční zapalování na 1. válci

Napsal: 27.10.2013 11:08
od martyaa
Díky za radu, nechám to změřit. Auto jsme koupili na konci srpna tohoto roku, má podle tachometru najeto 129tisíc. Já jsem na tom nalítal cca 2tisíce, v zásadě jen dálnice Praha - Mnichov, jezdím na spotřebu, nijak na to nešlapu. Dálnice na tempomat 140km/h LPG a přes město benzín.. Ventilové vůle jsem zatím nekontroloval.

Re: nefunkční zapalování na 1. válci

Napsal: 27.10.2013 11:34
od sitalik
prijde mi, ze asi nekdo dobre vedel, proc to auto prodava. Minulost toho auta asi moc neznas a ty kilometry jsou taky asi jen orientacni, coz? No uvidis, co to nakonec bude. Moc jsem nepochopil jak si prohazoval ty svicky... Tos vymenil vsechny 4 svicky za 4 jine nebo jsi jen prohodil aktualni svicky mezi sebou? Tyto motory jsou pry dost citlive na jine nez originalni svicky, viz http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=33955
takze jesli neni problem v tech "specialnich" na LPG
Proc jezdis pres mesto na benzin?
Dalnicni rezim neni moc vhodny pro tento motor na LPG, ale do 140 to (alespon u me) jede stale v closed loop, takze dobry, jen ten tempomat ve focusu pry (tady na foru jsem se nekde docetl) reguluje rychlost 100% pridavanim a to uz se motor dostava do open loop a to dobry neni.