Stránka 1 z 12

dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.01.2007 15:29
od ondras
Vyhazujete neutrál nebo je lepší podřazovat? Čím se dá ušetřit více? Co je lepší? Díky za radu

Napsal: 13.01.2007 16:37
od Foqus
nejde to říct všeobecně, ale když pojedeš třeba z 3-kilometrového kopce, je lepší brzdit motorem, pak auto nežere nic, při neutrálu se uvádí cca 1l na hodinu.

Napsal: 13.01.2007 17:05
od Jiri02
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058

Napsal: 13.01.2007 19:56
od zirafak
u dnesnych modernych motorov to nema vyznam :idea:

Napsal: 14.01.2007 11:28
od Ahmed
Podrazovani nic nezere, ale nesmis ten motor dusit nizkyma otackama. Volnobeh jo.

Napsal: 14.01.2007 19:59
od Fireice
Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:

Napsal: 14.01.2007 20:04
od jenda
Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím. 8O

Napsal: 14.01.2007 20:46
od Ahmed
jenda píše:Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím. 8O
Pojedes 10km z kopce. Se zarazenou rychlosti treba 3 nebo 4 nebudes muset brzdit a nebude to mit zadnou spotrebu. Pri vyrazeni budes stat na brzde a jeste krmit motor. Kdyz takhle sjedes kopec 10x, tak usetris 200,- a brzdove desticky + kotouce. Co se ti zda ekonomictejsi? :D

Napsal: 14.01.2007 21:01
od jenda
jo, jo uznávám. :wink:

Napsal: 14.01.2007 21:48
od sidik
Mimochodem, brzdit jen brzdama a nikoliv motorem, mi přijde v dlouhých klesáních (typicky Alpy) jako dost blbej nápad 8)
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji :lol:

Napsal: 14.01.2007 22:06
od Ahmed
S takovou bych se chtel nekde potkat. Ja zase znam jednu, co si do nedavna myslela, ze mimo mesto je neomezena rychlost :lol: :D :P

Napsal: 15.01.2007 06:19
od zirafak
Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal..... :idea:
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik :wink:

Napsal: 15.01.2007 12:32
od misoo
ja ako kedy podla nalady, ale vacsinou ked idem pomaly tak vyradujem, ked potrebujem prudsie brzdit, pripadne dolu kopec, tak si pomozem aj motorom...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak... :roll:

Napsal: 15.01.2007 17:12
od Mira
Mám v 95% vždy zařazenou rychlost. U těch zbývajících 5% záleží na okolnostech silničního provozu - většinou z mírného kopce, kde už vím že setrvačností dojedu např. ke křižovatce a vím že budu odbočovat apod.
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.

Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál :? to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr

Napsal: 15.01.2007 19:50
od Dany
Nevyřazuju nikdy :wink: S vyjímkou, vyhození kvaltu před křižovatkou, zbytek dobrzdím. Z kopce mírného i prudkého nechávám zařazenou pětku, příp. čtverku 8)