Stránka 1 z 2

Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 10.10.2010 23:50
od Croog
Sháním auto a nemám, kdo by se na něj se mnou jel podívat. Hodlám ho sice rovnou při předvádění nechat prohlédnout v autorizovaném servisu, ale to mi nestačí - vždy se dá narazit na nedůvěryhodného technika, který mi nic neřekne a nebo bude domluvem s majitelem (nebo jsem moc paranoidní?)...

Řešením je nastudovat to sám - dal jsem proto dohromady několik bodů, které bych měl být schopen projít sám:
  • Kontrola VIN - srovnání s původní výbavou
    kontrola shodnosti VIN na všech místech (kde všude??)
    datumy na sklech
    zkontrolovat plasty (lze z nich poznat, zda jsou z původního vozu?)
    spáry mezi díly karoserie (haubna může jinak lícovat vpravo a vlevo i na nebouraném? - viz. zde)
    nastříkané plasty u blastníku a skel
    měkké airbagy značí jejich vykuchání
    postupné rozsvícení kontrolek
    kontrola tloušťky laku (lze koupit např. toto)
Budu rád, když přidáte další doporučení jak poznat, že se jedná o bouračku.

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 07:41
od foki
Kontrola VIN - srovnání s původní výbavou co treba kdyz si nekdo doma dodela tempomat ? nebo mlhovky ? nebo BC ?
kontrola shodnosti VIN na všech místech (kde všude??) podlaha , sloupek u spolujezdce a za oknem
datumy na sklech osobne se mi stalo ze mi dvakrat vykradly auto a mel jsem na kazdem okne jine cislo a bourane nebylo
zkontrolovat plasty (lze z nich poznat, zda jsou z původního vozu?) je na nich vyrazen rok ale zespoda a nevim zda ti nekdo necha rozebirat auto
spáry mezi díly karoserie (haubna může jinak lícovat vpravo a vlevo i na nebouraném? - viz. zde) kapitola sama o sobe
nastříkané plasty u blastníku a skel rychlokvaška
měkké airbagy značí jejich vykuchání a co kdyz ti ho vypění montazni penou a daji odpor ?
postupné rozsvícení kontrolek me se rozsviti nastejno :dih:
kontrola tloušťky laku (lze koupit např. toto) nekdo tu psal ze mu auto odrely na parkovisti , pokud se to bude opravovat tak tam ten tester nemusi ani drzet - je to pak taky bourane ?

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 12:23
od Croog
Tak samozřejmě je pochopitelné, že když je přelakován kus nárazníku, tak to neznamená, že auto prodělalo totálku... To jsi můj příspěvek špatně pochopil. Myslel jsem to spíš jakou soupis všech indicií, na které je vhodné se podívat - zda z toho vyvozovat nějaké závěry nebo ne už je věc jiná. Žádné podobné témata jsem zde nenašel.

Kde na podlaze lze najít ten VIN?
Podle plastu se teda pozná prd, rozebírat to samozřejmě nehodlám. :?
spáry mezi díly karoserie (haubna může jinak lícovat vpravo a vlevo i na nebouraném? - viz. zde) kapitola sama o sobe
Co tím myslíš?
měkké airbagy značí jejich vykuchání a co kdyz ti ho vypění montazni penou a daji odpor ?
Tak to hádám nemám šanci bez rozebrání stejně jak zjistit. :evil:
Tobě se opravdu kontrolky rozsvící všechny najednou? Všude se píše, že by se to tak chovat nemělo..

Jinak pevně věřím, že autorizovaný servis bude na 95% schopen bouraný vůz poznat a řekne mi to. :oops: Pořád mi to přijde lepší, než tam místo toho tahat nějakého známého servisáka na všechny vozy.

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 14:00
od foki
myslim licovani nových aut .

a pokud to bude udelane poradne tak treba ani servis nic nepozna .

a tim jsi opet na zacatku .

a jeste k tomu jak jsi psal o totalce , mam znameho tomu v zatacce padl motorkar a ta motorka zajela pod auto . byl v haji naraznik , chladice , pricka , a i kdyz stal tak se aktivovaly airbagy , nicmene vse se uvedlo do predchoziho stavu ale podle pojistovny to byla totalka . na prvni pohled praskly naraznik a pod nim ohle chladice . takze taky nic vazneho .

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 15:29
od Raada
K tem kontrolkam - mam pocit, ze by mely zhasinat postupne a ne najednou. O rozsvicovani jsem nikde zminku nenasel - me se taky rozsviti najednou. Pokud zhasnou vsechny najednou tak je mozny, ze nektery jsou napojeny na jine. Treba kontrolka airbagu - pokud je chyba airbagu tak by nemela svitit vubec, ale kdyz se napoji treba na olejovou kontrolku tak zhasne stejne. Netusim jestli a jak se to dela prakticky, ale cetl jsem o tom. Praxi bude vedet foki.

Ja bych se k tem plastum zkusil mrknout na nejaky vicko nebo neco, co lze bez problemu a naradi odmontovat. Treba na deklu baterky by melo byt oznaceni. Pak muze napovedet kvalita svaru - pokud nejsou originalni tak vypadaji jinak. Asi nejjistejsi je ale mrknout do servisni knihy, opsat si udaje, kde bylo auto servisovane a s tim servisem se spojit a nechat si vyjet servisni ukony dle VINka.

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 15:44
od KASHA
Nerad bych se tady zamotával do diskuze o tom, jak poznám nebo nepoznám "totálku", ale to co píše Foki je realita. Ne každej bod, který si napsal musí okamžitě značit, že auto bylo totálka.
Tady je podle mě jediná rada a to kupovat auto od spolehlivého zdroje. V dnešní době jde zfalšovat všechno a nejednou sem viděl auto posvařovaný i z více kusů a profík by měl co dělat aby to vůbec poznal a to ještě s profi pomůckama. Každopádně bodíky co si vypíchl jsou určitě jistou částečnou možností jak se nenapálit. Ale primárně bych šel po ověřeným dovozci aut (autobazaru?) nebo přímo člověku, který se tímto živí. (neberat teď ode mě jako skrytou reklamu)

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 16:06
od Croog
Raada píše:Asi nejjistejsi je ale mrknout do servisni knihy, opsat si udaje, kde bylo auto servisovane a s tim servisem se spojit a nechat si vyjet servisni ukony dle VINka.
Tohle se jeví, jako nejlepší způsob jak zjistit historii auta, v praxi jsem ale bohužel nepochodil. Český servis, kde to dle servisky bylo mě oznámil, že nejsem majitel, tak mi o autu neřeknou nic a německý servis na můj email neodpověděl vůbec.. :nixw:

K těm kontrolkám - omlouvám se za to rozsvícení - myslel jsem prostě, aby bylo poznat, že nejsou napojeny na sebe - to už je jedno, jestli se postupně zhasínají nebo rozsvěcejí.

Obávám se, že plastové víčko moc velkou vypovídající hodnotu také nebude mít..

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 16:10
od solfan
urcite, auto moze vyzerat vselijak a nemusi ist o nejaku moc velku buracku...
ja mam obidva narazniky menene a nie je to totalka, ale prazska realita, proste tuknes, alebo teba niekto tukne a je to na svete...blbe je, ze sa to tazko vysvetluje a kazdy ma hned pochybnosti...
na druhej strane, ked som to kupoval ja, tak som si rozdiel vo farbe laku ani nevsimol :-) ale auto som dotiahol do servisu, kde mi potvrdili, ze je ok...
na moju obranu, bolo to prve auto ktore som realne kupoval, bola zima, takze asi tak, dnes by som uz postupoval trosku opatrnejsie ;-) tuk tuk, auto stale sluzi po skoro dvoch rokoch ;-)

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 16:15
od Croog
Jasné, to že žádná z těch indicíí nemusí nic moc znamenat je holý fakt, se kterou musím počítat. Rozhodně je ale lepší myslet si, že auto je bourané a nabídku nevzít než opak. To auto, na co se jedu ve středu podívat ani nemá ten plastovej kryt motoru...

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 17:41
od foki
to solfan : ty nemas DPF a tamto ma . a pokud se najezdi min jak 25000km rocne tak tdci nema vyznam , a o to vic pokud se budou jezdit kratke trasy .

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 17:46
od Croog
foki: jak přijdou problémy s DPF, tak půjde ven. Simple and easy - již je s tím dostatek zkušeností.

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 18:35
od solfan
foki: ja som riesil len co sa tyka vonkajsku auta, a teda ci to je alebo nie je buracka, ked to ma iny blatnik a tak...
inac ani poriadne neviem,ci chce kolega tdci a podobne...

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 18:36
od solfan
tak uz som to nasiel, kolega Croog praveze tdci chce, tak teraz neviem ako si ten tvoj prispevok myslel...

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 20:20
od foki
Croog píše:foki: jak přijdou problémy s DPF, tak půjde ven. Simple and easy - již je s tím dostatek zkušeností.
ja bych teda doporucil fordu aby to tam vubec nedaval ze to stejne plni EURO 4 nebo ted EURO 5 , ze jsou borci co jim to plni i bez jejich nesmyslu jako DPF .

striky a turbo pujde taky ven az se bude poroucet ?

s pokud je to ono tak najezd kolem 15000 rocne a kratke trasy do 10km . jestli jsme spolu tohle resily

Re: Jak poznat bouraný focus II?

Napsal: 11.10.2010 22:32
od LamB_17
i když je to už asi neaktuální, ale někomu to třebas pomůže...

já kupoval fofo I před asi měsícem, u známého co se tím živý už spoustu let a tahá auta z německa, už má vlastně takový větší podnik takže kvalita je relativně zaručena... bla bla bla :mrgreen:

no k tématu, moje auto má snad na každém díle karosérie nějaký ten šrám, kapota má několik ďůlků od kamínků, tomu se prostě žádný auto snad nemůže např. po 5 letech provozu vyhnout... no a právě to jsou znaky, že auto nebylo nějak moc bouraný, když vám někdo nabízí auto s předkem jako by auto sjelo z linky je to prostě divný, je to sice hrozně jednoduchá indície ale já si teda myslím že pravdivá... tot muj skromný názor :?