Stránka 1 z 1
výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 23.09.2010 11:45
od svrgy
Zdravím všechny. Máte někdo zkušenost s výměnou dvouhmotového setrvačníku za jednohmotový ? Je to vůbec možné ? Focus C-Max 2005 1.8 tdci
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 23.09.2010 15:05
od freekevinm
to by som nerobil, dvojhmotak ma svoje opodstatnenie. Skor sa nauc brzdit iba brzdami bez motora, to predlzi zivitnost dvojhmotaku. Vela ludi je naucenych brzdit motorom,, ale nove oblozenie stoji ovela menej ako novy zotrvak.
Inak viem ze jednohmotak niekto daval do Connectu, ale neviem ci je to ten samy 1,8TDCI motor
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 09.03.2011 14:57
od svrgy
tak vyměněn setrvák, přítlačák , spojka i ložisko..... krásná práce, auto ztichlo, zrychluje plynule... příjemné pojezděníčko...
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 09.03.2011 18:27
od kako
Aký si tam dal ?
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 12.03.2011 20:11
od paranmax
Ahoj mam pár otázek. Jak se ten setrvák vlastne porouchá? Asi se udělá vůle na středovem uchycení. A ohledně toho brždění to doporučuješ z kopce jezdit na volnoběh? Nebo pouze nebrzdit motorem třeba před semaforem?
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 13.03.2011 19:23
od martasak
No nevím, to je snad trochu přehnané, pokud se citlivě zachází se spojkou, tak to musí vydržet. A já osobně si na to pozor dávám. Možná pokud bych to někomu půjčil, což nedělám, tak bych ho instruoval tímto způsobem.
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 14.03.2011 11:19
od Giggo
svrgy na kolik Tě ta výměna přišla?
martasak co to je dávat si na to pozor? nepodtáčíš atd? myslím to tak, jestli máš nějakej trik co třeba zanedbávám, přeci jen si dvouhmotu taky nechcu oddělat

ale motorem z kopce brzdím.
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 14.03.2011 11:37
od KASHA
Já měnil dvouhmotu se spojkou a přítlačákem a cena vč práce kolem 26.000,- jinak se doporučuje nepodtáčet motor, tzn. nemučit ho pod 1800-2000 otáček a nebrzdit motorem. Lehce zacházet se spojkou, vyhnout se velkým rázům...
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 15.03.2011 22:37
od martasak
Giggo píše:
martasak co to je dávat si na to pozor? nepodtáčíš atd? myslím to tak, jestli máš nějakej trik co třeba zanedbávám, přeci jen si dvouhmotu taky nechcu oddělat

ale motorem z kopce brzdím.
Vyhnout se velkým rázům. Brzdit motorem obecně je to samé z hlediska namáhání materiálu jako rozjezd, případně ještě méně, hlavní je ten moment záběru spojky, nesmíš dopustit rázy - prudké puštění spojky. Nejsem žádný odborník na motory, ale z fyzikálního hlediska to jinak být nemůže, ať mi to někdo vyvrátí. Podtáčet občas podtáčím, ale nikdy v tahu, ale ne pod 1500, zase na základě předpokladů fyziky. Jinak nevidím důvod jet za každou cenu >1900 ot. , když maximální krouťák je u 1.6ky v 1750.
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 15.03.2011 22:41
od martasak
KASHA píše:Já měnil dvouhmotu se spojkou a přítlačákem a cena vč práce kolem 26.000,-
Kolik to mělo najeto ? Kolikátý jseš majitel ? Firemní/soukromé ? Případně tvoje hypotéza, proč k tomu došlo. Jinak cena je hrozná, možná by se to dalo někde pořídit za méně, například v Rakousku... Protože naše autorizáky si zvykly brát nás na hůl.
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 16.03.2011 07:22
od KASHA
měl najeto necelých 200.000. sem druhý majitel auta, předtím ho měl podnikatel ve Francii, co stím jezdil dlouhý štreky. Moje hypotéza není nijak zázračná, prostě už nato měl Maxík nárok při takovým nájezdu. Sám osobně auto nepodtáčím a brzdím při neutrálu, tzn. že se snažím maximálně šetřit dvouhmotu už od počátku co auto mám.
Jinak upozorňuji, že cena 26.000 byla ze známosti a vůbec ne v origo servise, kamarád, co to dělal v servise origo zaplatil přes 30.000,-!!
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 18.03.2011 19:17
od BobTDCi
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 18.03.2011 21:16
od risomas
Auto je spotrebak. Nebudem davat neutral alebo mackat spojku aby som brzdil.
Re: výměna setrvačníku: dvouhmotový za jednohmotový
Napsal: 18.03.2011 23:26
od WnemOne