Stránka 1 z 1
Znamená to problém?
Napsal: 15.08.2010 09:45
od klobi2664
Ahoj na fotce jsem zvýraznil místa, kde se mi tvoří zřejmě olej. Otázka zní co to je, je to normální nebo to mám řešit? díky
Re: Znamená to problém?
Napsal: 15.08.2010 13:29
od Sobull
Na to si počkám, mám olej na stejným místě. teda jen u té levé šipky.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 15.08.2010 23:01
od zuntak
Určitě tam olej mít budeš,je to daný různýma věcma olej od turba nebo egru,a ze je tam tak to je ovládání vzduchových klapek od sání,a je to udělaný tak že je tam spad s toho sacího potrubí a jde to na tu klapku a po té to stejkák ozubenému převodu a pak oolo podlakový membrány ven je to častější na pravé staně,protože bývá zavřená a tudíš ti to nejde do hadice k turbuta druhá je klapka k intercoleru,pak když povolíš tu přírubu na hvězdičky k sacímu paroží tam je teprve sajrajt to tohle je proti tomu nic,já jsem to vačistil a po 2oookm se to tam znovu objevilo.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 08:30
od Sobull
Dík. takže celkem normální stav? Akorát teda nějaký těsnění tam asi bude zralý na výměnu, ne? Kam z toho ten olej potom teče? Vede zespodu kovová trubička někam dolu... Mluvím teď o pravé straně z pohledu řidiče...
Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 12:32
od zuntak
Těsnění tam nikde nejni z jedný strany přívody vzduchu hadicema a utažený objímkama a na druhy je přiruba tam je možná o krouřek ale to ti neodejde je tam sajrajt a ten se zkládá z oleje,vyparů nafty,karbonu strašný humus tam je(to vš kůly splnění Euro 4-radši bych měl 3 než takový svinstvo)kam to odchazí přes to víčko co je na fotce u klapky a ven na hadice atd nemá to odtokovej kanálek.Ze spoda je jen čidlo na podtlak,co zjištuje tlak od turba(myslím pod tím parožim klapek) jinak nevím co myslíš za trubičku.Tohle zařízení(2 přívody vzduch,klapky) je na to,aby ti šel vzduch do motoru když potřebuješ výkon tak ti to otevře klapku přes intercoler a tím tam jde zchlazený vzduch a přeplnuje ti to-přes tu pravu stranu jinak ti to jde přes levou(vše z pohledu řidiče) a to do nějakých otáček pak se otevře ta druhá.Podle mě je tohle celý dáno stářím vozu a najetím km prostě se ootřebujou součástky a někde malinko propouští atd.Já to mám u svýho taky má okolo 100tis km najeto a nějak to neřešim jen jsem se o tozajímal,protože mě to zajímalo.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 13:25
od Sobull
Jo díky, začínám to trochu chápat. Myslel jsem, že ta věc, co je označena levou šipkou, má zespodu jakoby odtok či co, prostě trubičku. Zkusim vyfotit až budu u auta.
Jinak je zajímyvý, že když sem to řešil poprvé, tak tu někdo dal fotku stejnýho motoru, ale ten měl jen jeden přívod...

Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 18:27
od horis
Sobull píše:Jo díky, začínám to trochu chápat. Myslel jsem, že ta věc, co je označena levou šipkou, má zespodu jakoby odtok či co, prostě trubičku. Zkusim vyfotit až budu u auta.
Jinak je zajímyvý, že když sem to řešil poprvé, tak tu někdo dal fotku stejnýho motoru, ale ten měl jen jeden přívod...

to jsem byl nejspis ja, nemam DPF tak tam mam jen jednu trubku
Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 19:20
od Sobull
horis píše:to jsem byl nejspis ja, nemam DPF tak tam mam jen jednu trubku
To jo, to si vzpomínám. Ale jestli je to tak, jak píše zuntak, pak nechápu jak tam může být jen jedna, něco mi v tom nehraje
zuntak píše:Tohle zařízení(2 přívody vzduch,klapky) je na to,aby ti šel vzduch do motoru když potřebuješ výkon tak ti to otevře klapku přes intercoler a tím tam jde zchlazený vzduch a přeplnuje ti to-přes tu pravu stranu jinak ti to jde přes levou(vše z pohledu řidiče) a to do nějakých otáček pak se otevře ta druhá.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 16.08.2010 19:36
od zuntak
ta malá trubička je gumová hadička?Jestly jo tak je to přívod kterým se přes ozubený převod otvírá ta klapka,anebo je tam takový čudl a to je ovzdušnováček,a trubka tak ta je z nějakého nerezu má na sobě varhánky a ta je až do paroží sání s pravý strany a to je od er ventilu kterej tam přivadí bordel z výfuku(předehřádí vzduchu do sání)DPF s tím nemá co společnýo ten je za turbem na výfuku a ten ti tam nejde-vypadá to jako katalyzátor a z toho jdou 2 malé trubičky do porovnávacío členu a ten je na boku u baterky.Jo mluvím o mým auto a to je 2.0TDci jnak nevím jak je to u jinejch.Jestly tě zajímá ta trubka od er ventilu tak se koukni na fotku nahoře a je to tam kousek vidět,je stříbrná a je tam vidět u měrky na olej.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 17.08.2010 08:48
od Sobull
Taky mám 2,0TDCi, takže v pořádku. Tu trubičku co myslím vyfotím snad odpoledne.
Ale dával tady horis fotku svého 2.0TDCi a to vypadá jinak. Jak mu to může potom takhle fungovat? Jedinej rozdíl na kterej jsme přišli je, že on nemá DPF. Ale když říkáš, že ten s tím nesouvisí...
Tady je jeho fotka
Re: Znamená to problém?
Napsal: 17.08.2010 14:45
od zuntak
Jakej je to rok výroby třeba je to starší typ motoru,tole mu funuje dobře tu jedinou trubku má od intercoleru(chladiče vzduchu) a od toho to je přímo k turbu,tam je pěkně vidět přívod (nerezová trubička)teplého vzduchu do saní,to druhé sací potrubí mi připadá podle odhadu že je bud za 1.když je studený motor tak to jde přes něj a zahřívá se motor tudíš nepotřebuješ chladit vzduch
2.aby se při určitým výkonu dostávalo co nejvíc vzduchu do sání
Ale řekl ych že za to 1,u mě je to s dvouma hadicema jako u tebe,jak říkám na závadovosti bude náchylnější ten dvouhadicák,když jsem to měl rozebraný tak jsou tam plastové ozubená ola a už byly nažvejkaný tak jsem zvědav kdyby se to ožvejklo a přeskakovalo kde to seženu.
DPF to je jakoby katalyzátor přímo za svodem turba a pak máš normální katalyzátor pak trubky a tluič a je to venku,a na tom DPF je na přívodu trubička ve vitř pak filtr keramickej a na odvodu trubička a ty jdou pak na kastlík u baterky s levé strany do porovnávacího členu kterej hodnotí podtlaky,možná že pak ten dá impuls k otevření nějaký tý sací klapce ale to nevím tak hluboko jsem do toho nešel.
Re: Znamená to problém?
Napsal: 17.08.2010 20:54
od Nicco