Focus RS by BBR
Napsal: 10.08.2010 11:25
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

"Britský specialista BBR, patří na domácí půdě k uznávaným úpravcům od osmdesátých let, kdy představil Sierru RS Cosworth s výkonem přes 500 koní, jejímž ideovým nástupcem může být Focus RS s výkonem 404 koní.
Ford Focus
RS ve své standardním provedení disponuje přeplňovaným řadovým pětiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 305 koní (224 kW) při 6500 min-1. Maximum točivého momentu této pohonné jednotky představuje 440 Nm při 2300 až 4500 min-1.
BBR se v případě Focusu RS zaměřuje právě na jeho motor, pro nějž nabízí celkem čtyři stupně zvyšování výkonu. Kromě úprav pohonné jednotky jsou k dispozici i nové komponenty pro podvozek, které mají zajistit lepší ovladatelnost ostrého hatchbacku.
První stupeň představuje prakticky jen nové nastavení řídící jednotky, jehož výsledkem
je výkon 342 koní (252 kW) při 6150 min-1 a točivý moment 500 Nm dostupný při 3350 min-1.
Druhá fáze zvyšování výkonu zahrnuje kromě nového softwaru
i úpravy sání a montáž výkonnějšího mezichladiče. Focus RS se pak pyšní výkonem 355 koní (261 kW) při 6580 min-1 a točivým momentem 512 Nm, který je k dispozici od 3000 do 4600 min-1.
Při spojení druhého stupně úprav s montáží nového výfukového systému a přepracováním vstřikování paliva
vzniká třetí fáze zvyšování výkonu. Díky ní má přeplňovaný pětiválec výkon 382 koní (281 kW) při 6080 min-1 a točivý moment 526 Nm od 3000 do 4650 min-1.
Vrchol představuje čtvrtá fáze při níž přichází na řadu nové turbodmychadlo a palivové čerpadlo. Motor Focusu RS pak nabízí téměř o sto koní vyšší výkon a jeho majitel si může užívat 404 koní (297 kW) při 6220 min-1 a točivý moment 553 Nm při 3380 min-1."
Autofun.cz

"Britský specialista BBR, patří na domácí půdě k uznávaným úpravcům od osmdesátých let, kdy představil Sierru RS Cosworth s výkonem přes 500 koní, jejímž ideovým nástupcem může být Focus RS s výkonem 404 koní.
Ford Focus
RS ve své standardním provedení disponuje přeplňovaným řadovým pětiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 305 koní (224 kW) při 6500 min-1. Maximum točivého momentu této pohonné jednotky představuje 440 Nm při 2300 až 4500 min-1.
BBR se v případě Focusu RS zaměřuje právě na jeho motor, pro nějž nabízí celkem čtyři stupně zvyšování výkonu. Kromě úprav pohonné jednotky jsou k dispozici i nové komponenty pro podvozek, které mají zajistit lepší ovladatelnost ostrého hatchbacku.
První stupeň představuje prakticky jen nové nastavení řídící jednotky, jehož výsledkem
je výkon 342 koní (252 kW) při 6150 min-1 a točivý moment 500 Nm dostupný při 3350 min-1.
Druhá fáze zvyšování výkonu zahrnuje kromě nového softwaru
i úpravy sání a montáž výkonnějšího mezichladiče. Focus RS se pak pyšní výkonem 355 koní (261 kW) při 6580 min-1 a točivým momentem 512 Nm, který je k dispozici od 3000 do 4600 min-1.
Při spojení druhého stupně úprav s montáží nového výfukového systému a přepracováním vstřikování paliva
vzniká třetí fáze zvyšování výkonu. Díky ní má přeplňovaný pětiválec výkon 382 koní (281 kW) při 6080 min-1 a točivý moment 526 Nm od 3000 do 4650 min-1.
Vrchol představuje čtvrtá fáze při níž přichází na řadu nové turbodmychadlo a palivové čerpadlo. Motor Focusu RS pak nabízí téměř o sto koní vyšší výkon a jeho majitel si může užívat 404 koní (297 kW) při 6220 min-1 a točivý moment 553 Nm při 3380 min-1."
Autofun.cz