Stránka 1 z 9

Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 18.10.2009 13:09
od rastas12
Zdravím Vás nemáte někdo zkušenost s úpravou převodovky na 1,6 74kW.
Jde o přidání 6 převod. stupně,našel jsem něco u jiných značek ,úprava cca 30 000,-Kč.
Ale o úpravě FF2 jsem nic nenašel..
Musím přiznat ,že v tomto směru je FFI mnohem lepší... :(

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 18.10.2009 14:10
od zirafak
O pridavani som nikdy nepocul.Jedine moznost priplatit si u urcitych modelov 6 st prevodovku priamo pri vyrobe auta.
A v com je akoze 1-notka lepsia tiez nerozumiem.Ved ta ponuka 6 stupnov vyhradne u modelu ST 170.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 18.10.2009 18:32
od rastas12
Myslel jsem něco takového viz. odkaz.Myslím, že by tato úprava výrazně zlepšila jízdní vlastnosti.Přece jenom je na FF2 krátká 5 a na dálnici je motor přetočený..
http://www.eurotuning.cz/upravy-prevodovek/

http://www.eurotuning.cz/komfortni-varianta/

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 18.10.2009 18:36
od TripleJay
Na FFII som to nikde nezachytil ze by to niekto robil, ale za hentaku cenu si kludne zozenies pouzitu 6° prevodovku z 2.0TDCi alebo 2.5T, ale podla mna sa to absolutne neoplati. Rozhadze sa cele sprevodovanie ktore je teraz u teba nastavene ako ma byt a hlavne ked si zratas kolko by si usetril na spotrebe, tak sa ti to splati bohvie kedy a cez STK s tym si myslim neprejdes :?

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 18.10.2009 19:36
od richisan
rasta, neviem si uplne predstavit, co vsetko by si musel vymenit, upravit, aby to fungovalo ako ma. Pocnuc celou RJ, mapami atd atd keby to realne slo, uz by tu niekto mal takuto "vychytavku" :lol:

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 25.10.2009 09:10
od maxo111
Co s tym maju mapy v RJ ? 8O Jedna sa "len" o prevodovku ... Zrejme by to sice bolo nerentabilne, ale nie nerealne. Napr. ja by som tiez bral 6 kvalt. Ale s tym ze jednotlive prevodove stupne by boli kratsie a tym padom pruznejsie ako doteraz ...
rastas12 píše: Musím přiznat ,že v tomto směru je FFI mnohem lepší... :(
Mysli tym zrejme ze FFI. (hlavne 1.6 s 3.82 vyslednym prevodovym pomerom) ma velmi dlhe prevody a tym padom na dialnici pri 130 km/h na 5. stupni motor toci len nieco cez 3100 otacok, co ma za nasledok teoreticky mensiu spotrebu. V praxi je to vsak trochu otravne lebo 5. stupen pod 120 km/h "nevladze" zrychlovat a tak treba viac tocit 4. ... Najhorsie je to ale v meste pri zapche - ked sa auto este hybe, ze nejde dobre zaradit 1. stupen a 2. je na prudsie zrychlenie este podtocena ... Jednoducho na rychlejsie dialnicne tempo je to O.K., do mesta ani velmi nie 8)

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 22.02.2013 23:42
od LeonardoTM
Jsou nějaké novější zkušenosti k tomuto tématu?

Narazil jsem na podobnou věc po koupi ojetého Focusu II 1,6 TiVCT 85kW, r.v. 2008. Ve srovnání s mým předchozím autem (Focus I 1,6 74 kW, r.v. 2003) jsem moc spokojený s živějším chováním v nižších rychlostech, ale na dálnici je to trápení. Focus I točil 3200 při 130 km/h, zatímco Focus II točí 4000 při 130. Na rychlejší jízdu po německých dálnicích (cca 160 km/h) mohu te'd zapomenout, protože to točí skoro 5000 a žere 9-10 litrů. Ta šestka tam opravdu citelně schází.

Kdyby nešlo prosloužit pětku, co takhle rovnou celou novou převodovku. Zatím neřeším, zda by se to vyplatilo, spíše mě zajímá, zda-li by to technicky vůbec šlo. Měly nějaké benzínové verze šestistupňový manuál, nebo to bylo jen pro 2,0 TDCi?

Nebo z jiného soudku - nezkusil někdo třeba větší kola - např. 195/70/R15 místo standardních 195/65R15 ?

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 08:46
od foki
195/70-15 nejsou schvalene . benzin mel 6* jen v ST a RS .

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 08:54
od foki
mozna ze by slo dát prevodovku z noveho ecoboosta ale nevim jak poloosy atd

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 14:09
od LeonardoTM
foki píše:mozna ze by slo dát prevodovku z noveho ecoboosta ale nevim jak poloosy atd
Diky foki za tip, zkusim o tom neco vystourat. Nenapadlo me uvazovat o zamennosti dilu mezi FII a FIII. Prevodovka z FIII ecoboost by mela byt take rozhodne dostupnejsi, nez z FII ST... :)

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 14:10
od Anduril
a nebo delsi 5st. z FF3 1.6 VCT

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 19:28
od V12
Premyslat v FFII 1.6i o 6 stupnovej prevodovke je podla mna mlatenie prazdnej slamy. To auto je hodne tazke a to je prave dovod, preco je ta patka tak kratka. Skus sa povozit vo Fiate Punto Sport 1.3 s vykonom cca 100 koni a 6 - kvaltom - sestka je pouzitelna iba na rovine a za bezvetria. Prakticky to na nej nezrychluje. To iste sa da povedat o Toyote Yaris 1.33 VVT 73kW, sestka opat beznadejne slaba na zvladnutie aj najmensieho stupania. Prakticky rovnako je to aj s Hondou Civic (UFO) 1.4 VTEC 65 kW, opat je sestka pouzitelna leda tak na udrziavanie rychlosti. Co ma zarazilo bolo spravanie sa Hyu i30 1.6 CVVT 93kW - na sestke mal celkom rozumnych 3400 otacok, ale ochotu zrychlovat opat mizernu. Proste a jednoznacne - maloobjemove motory maju v cca 3500 otackach primaly krutiak, aby si poradili s aj miernym stupanim bez nutnosti podradenia.
Na ilustraciu :
Pre udrzanie rychlosti 130 km/h na rovine potrebuje Focus II priblizne 30kW (v tom su vsetky straty prenosu vykonu z klukovky az na cestu plus valivy odpor pneumatik). Pri 3200 rpm ma ale motor vykon cca 45 kW, co dava 15 kW rezervu na prekonanie kopca ci pridavneho odporu protivetra. A to je hodne malo, pretoze potreba vykonu na prekonanie odporu vzduchu rastie s tretou mocninou rychlosti, takze ked fuka protivietor 30km/h, pri 130 tke ma 1.6i nulovu rezervu vykonu. Co je horsi problem, v danej oblasti otacok krutiak benzinaka s klesajucimi otackami klesa, takze motor nema sancu sa uchytit a dalej otacky neznizovat. Opacny jav poznaju soferi dieslov - strop krutiaku v 1700 - 2000 otackach, takze ked ide do kopca na 2500 rpm, otacky zacnu klesat a krutiak rast. Ak kopec nie je pristrmy, motor sa nakoniec uchyti a vylezie to bez podradenia. Prave preto sa motory kamionov ladia na poriadne (aj 30%) prevysenie krutiaku, ktoreho maxima dosahuju uz okolo 1100 rmp, bezne jazdia na 1400 - 1600 otacok. Pri poklese otacok maju v zasobe poriadnu rezervu v podobe narastu krutiaku, co znizuje pocet preradeni a honbe motora do otacok, co zasa zvysuje spotrebu.
Preto napriklad FFIII 1.6 TiVCT 77kW je s dlhou patkou v kopcoch podstatne neprijemnejsi, ako FFII s motorom o cosi slabsim. Ten to stupanie urobi na patke, FFIII bude musiet podradit.

Podciarknute a zratane :
FFII 1.6i je odprevodovany najlepsie, ako to slo, je to perfektny kompromis medzi dynamikou a spotrebou. Dlhy prevod by mu dynamiku ubral a je dost dobre mozne, ze dokonca aj zvysil spotrebu, pretoze tam, kde to teraz ide na patke, bolo by treba stvorku a vyssie otacky, co znamena narast spotreby.

FFII 1.6i, 1.6 TiVCT aj 1.8i nie su auta na dialnice. Tam sa viac hodi 2.0i s dlhou patkou, pri 130 toci cca 3500 otacok. Motor 2.0TDCI v kombinacii s MMT6 sa tam ale hodi este viac.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 19:47
od Anduril
V12: Punto 1.3 Sport podle me neexistuje .. zrejme jsi myslel 1.2 Sporting 80k (59kW), pripadne 1.4 95k. 6ti stupnova prevodovka v tomto aute byla vicemene stejna, jako 5ti stupnova v ne-Sporting modelu. Posledni rychlost byla dlouha a tedy ne moc dynamicka, motor ale tocil +/- stejne otacky na nejvyssi rychlost.
Honda Civic 1.4 ma nejakych 73kW, nikoliv 65kW.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 20:07
od V12
To Punto - je to Sporting, ako si pisal, je oznacovane ako 1.3 ale ma 1368 ccm a 70 kW.

Honda Civic 2006 1.4 61kW - napr. http://autobazar.autovia.sk/honda-civic ... rt-1258160, iVTEC ma Tebou udavanych 73kW. Myslel som ale ten slabsi model. Zaujimave, ze znamy ma v technicaku tej Hondy prave 65 kW, ma to dovezene z Francuzska. Vychadzal som z tohto udaja.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 20:16
od Anduril
Punto je opravdu bud 1.2 nebo 1.4. Benzinovy motor oznacovany jako 1.3 se do Punta nedaval. 1.3 je/byl diesel Multijet. Tento 1.4 se pote daval take do Pandy Sporting a Stila. Punto jsem mel ;)

Nicmene to je detail. Fakt je, ze 6ka z ecoboostu by k 74kW motoru moc nepasovala, to uz by motor neudrzel dalnicni tempo. Vzdyt ecoboost toci pri 130 2800ot.. Max. tak ta delsi 5ti stupnova prevodovka, kde to pri 130 toci jen o par set nize..