Stránka 1 z 1

"díra" v plynu - jak na to?

Napsal: 15.03.2009 20:51
od jenikHK
Ahoj chlapci, v lednu jsem si všimnul, že pokud začnu fofíka trochu víc honit, tak kolem 3000 otáček má jakousi díru v plynu - pokud tyto kritické otáčky překoná, žene zase dál.
Napřed jsem si myslel, že to dělá jen na pětku (na dálnici) a přisuzoval jsem to tomu, že prostě někde v mrazu přituhla nafta a že to bude zase časem OK.
Kdepak, ani teď (teploty 5°C) žádná změna - navíc jsem začal jev zkoumat a projevuje - samozřejmě mnohem méně - na všechny rychlostní stupně. Vcelku tomu pomůže, pokud si s plynem pohraju - uberu a přidám, než když držím stále stejně.

Takže se ptám, čím by to mohlo být? Palivový filtr? Ten jsem měnil loni zjara, má nějakých 16000 km. Povětšinou auto jezdí na Shell... Vzduchový filtr byl měněný s olejem, cca 1000 km. Turbo funguje skvěle. EGR? Mám začít šetřit na tenhle eko-nesmysl? čerpadlo by měněné taky, má necelých 70 tis km. Nebo snad ještě něco?
Díky na nápady...

Re: "díra" v plynu - jak na to?

Napsal: 15.03.2009 23:01
od BobTDCi
EGR by to mohol byť - hypoteticky takto čiste "od stola", alebo i váha vzduchu?
Bez diagnostiky a komparácie nameraných hodnôt s tými čo sa namerajú to pôjde ťažko.
Pri váhe vzduchu napäťové výstupy pri jednotlivých otáčkach motora/prietoku vzduchu.
Podobne aj pri EGR...
Ale toto je naozaj strieľanie "od pása"...nothing else. :idea: 8O