Stránka 1 z 1
"Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 09.02.2009 12:33
od Luda
Zdravim,
tak jsem si privezl noveho (starsiho) Focuse. 2005, 1,6 TDCI 80kW. 70000 km. Serviska.
Auto jede krasne, vsechno naprosto bez problemu az na jednu malickost.
Pri nastartovani vse OK. Po chvilce se z motoru zacne ozyvat jakoby zvoneni. Kamos co delal primo v ford servisu mi okamzite rekl, ze to dela napinak na remen co zene alternator a klimu. A ze si toho nemam moc vsimat. Pri spusteni vyhrivani skla nebo klimatizace (zvysi se zatez na ten remen) se "zvoneni" trosku zmeni. Tyto zvuky to vydava pouze na volnobeh.
Setkal jste se s necim podobnym nekdo?? Lze to nejak jednoduse odstranit?? Znate nekdo na to nejaky figl?? Dost mi to sere.
Pry je to caste u focusu i mondea.
Děkuji za jakoukoli radu ci nazor.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 09.02.2009 19:49
od tchifla
Zda sa mi, ze mne to tiez robi, zacalo to len nedavno. Je to taky kovovy zvuk, take tukanie. Este som nemal cas pozriet presne co to je, ale mam podozrenie na klinovy remen resp. napinak. Robi to asi pri 900 otackach. Ked sa zahreje motor trosku menej, ale predsa. Neviem, co ine by to mohlo byt...
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 09.02.2009 20:04
od petr1
Měl jsem podobný problém, zvonilo to pouze při studeném nebo mírně zahřátém motoru.
Dělal to prasklý držák výfuku. Výfuk je pevně přišroubován k převodovce a praskl mi ten držák ve sváru.
Motor za studena měl pravděpodobně větší vibrace a vydávalo to strašné zvuky. Zajimavé bylo, že to vždy začlo dělat až tak minutu po nastartování. Sundej spodní kryt motoru a zkus se nato podívat.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 10.02.2009 07:26
od Luda
Jak jsem psal.. tak minutu po nastartovani (studeny motor) je to v poradku. Zhruba po minute to zacne zvonit. Zvuk je to jako kdyz je nekde uvolneny kousek plechu a jakoby drnci nebo zvoni. Lokalizace zvuku je velmi tezka, nemuzu presne rict odkud to jde. Jak rikal kamarad, co s tim ma zkusenost primo od fordu... je to pry napinak na remen. Jsem s nim domluven na vetsi prohlidku a diagnostiku. Dam pak jeste vedet co mi k tomu povi.
Kazdopadne to vypada, ze to dela opravdu ten napinak. Kdyz zapnu klimu, vyhrivani... proste zatizeni toho co ten remen zene, je znat zmena. Ali lepsi ani horsi... proste se ten zvuk zmeni. No zvoni (drnci) to pouze na volnobeh. cca 850 otacek. Jinak to vubec nedela.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 10.02.2009 08:23
od DalinCK
To Petr1: Mel jsem podobny problem, bylo to take jako u tebe tim utrzenym drzakem vyfuku. Ve Fordu v ramci prohlidky zavarili, ale po case to zase prdlo, tak bratr vyrobil svuj drzak, pevne to sesrouboval a je po zvoneni

.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 10.02.2009 17:57
od petr1
taky jsem vyráběl nový, protože svářečka nebyla zrovna po ruce.

Myslel jsem si ze začátku taky, že to dělá napínací kladka, ale byl to ten prasklý držák.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 19.02.2009 20:05
od BobTDCi
Luda píše:Zdravim,
tak jsem si privezl noveho (starsiho) Focuse. 2005, 1,6 TDCI 80kW. 70000 km. Serviska.
Auto jede krasne, vsechno naprosto bez problemu az na jednu malickost.
Pri nastartovani vse OK. Po chvilce se z motoru zacne ozyvat jakoby zvoneni. Kamos co delal primo v ford servisu mi okamzite rekl, ze to dela napinak na remen co zene alternator a klimu. A ze si toho nemam moc vsimat. Pri spusteni vyhrivani skla nebo klimatizace (zvysi se zatez na ten remen) se "zvoneni" trosku zmeni. Tyto zvuky to vydava pouze na volnobeh.
Setkal jste se s necim podobnym nekdo?? Lze to nejak jednoduse odstranit?? Znate nekdo na to nejaky figl?? Dost mi to sere.
Pry je to caste u focusu i mondea.
Děkuji za jakoukoli radu ci nazor.
Podľa mňa ide fakt o rezonancie nejakého držiaka /výfuku, katalyzátora,.../, alebo o kontakt pri zvýšenom chvení - faktom je, že počas chodu za studena je iné dávkovanie paliva - iné otáčky motora a kvôli nízkej teplote motora i iná kultúra chodu motora a teda odlišná amplitúda chvenia. Pri zapnutí klímy či ohrevu skla sa najskôr kvôli zvýšenému odberu energie zvýši odoberaný výkon alternátora a vlastne by klesli otáčky motora na čo zareaguje RJV/riad.jednotka vstrekovania/ a zmení dávkovanie paliva tak, aby motor bežal v požadovanom rozsahu otáčok - čo zmení i jeho amplitúdu chvenia a tým musí zasiahnuť i do emisie rezonancií.
Niečo podobné som mal na Cliu - po cca minúte začal z motorového priestoru vychádzať zvuk, akoby odchádzalo nejaké ložisko. Potom sa postupne znižoval až zanikol - všetko to bola práve amplitúda chvenia motora - a zvuk emitovalo teleso vzduchového filtra - plastové rebrované a hladké plechové veko ventilov - pričom k mechanickému kontaktu ani nedochádzalo. Ale bolo to tak blízko že pri inom chvení motora to vyludzovalo ten "krásny" - "hučiacoložiskový" zvuk - pomohla obyčajná pena niečo medzi molitanom a tou penovou gumou čo sa trebárs podlepuje pod spätné zrkadlá zvonka na plech dverí.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 24.02.2009 11:45
od Luda
Zdravim, diky vsem za nazory a prispevky.
Problem je vyresen... jak uz tady nektery psali, byl to drzak vyfuku. Konkretne kousek co drzi vyfuk k prevodovce. Takovy ten cca 15 cm dlouhy kus kovu. Jedno prichytne "oko" bylo proste praskle a zrovinka pri 800 otackach bylo chveni motoru takove ze ten utrzeny kov o sebe a o vyfuk "zvonil". Banalita.
Jeste jednou vsem dik za postuchnuti spravnym smerem.
Preji vsem mnoho km bez nehod a bez zavad.
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 08.03.2009 20:38
od tchifla
Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 08.03.2009 20:52
od jamaka
ano mas pravdu, pokial to bude nejaka spolupraca z PSA, tak dovi dopo

Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 08.03.2009 20:58
od tchifla
jamaka: Nie som si isty, ci tie drziaky navrhovali francuzi, alebo pani vo Forde. Ja to tipujem na Ford, kde zase setrili. Kazdopadne, mam auto s modrym ovalom, takze oni su podla mna zodpovedni...

Re: "Zvoní" napínák na řemen.
Napsal: 21.03.2009 20:25
od Dajlr
Zdravim,
posledni dobou to taky registruju, po nastartovani pri studenem motoru slysim od motoru takove nepravydelne cinkani, jako kdyz mate v rezonujicim drzaku sroub, ktery vam poskakuje a cinka. Je to slyset jenom kdyz je motor v zaberu,ale neni to "synchronni" se cvakanim motoru.Presne jako nakej prasklej drzak ale secko sem skontroloval a nic sem nensel,drzak vyfuku taky vporadku. Po zahrati motoru secko ok. Napada este nekoho neco co by to mohlo způsobovat ?