Stránka 1 z 4
Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 14:09
od John27
Zdravím všechny majitele Fofo II,
je to můj první příspěvek na fóru, tak mě prosím nekamenujte, že se to tu někde řešilo. Pročetl jsem si příspěvky o cukání mototu, ale neřekl bych, že je to můj případ. Při rychlosti okolo 160km/h mi jednou začal ve vteřinových intervalech cukat motor. Teplota motoru v polovině ukazatele. Trvalo to asi 3 min, při otáčkách 2000 - 3000. Čím více jsem sešlápl spojku tím mi přišlo cukání silnější a auto sice pomaleji, ale stále přidávalo. To se dělo při zařazených rychlostech 4 a 5, ostatní jsem nezkoušel, jel jsem po dálnici. Když jsem snížil rychlost na cca 90km/h, po chvilce cukání přestalo. Dál už auto jelo OK. Po ukončení jízdy jsem se rozhodl to ještě vyzkoušet a vyjel znova na dálnici, Asi 2x se mi podařilo auto rozjet až na 160-170 km/h. Už se to ale neopakovalo. Auto mám 4 týdny a už jsem měnil DPF filtr(na náklady předchozího majitele) O tom ještě později napíšu. Netušíte čím by to cukání mohlo být?
Nádrž byla z poloviny plná. Tankováno u Shellu. Najeto 75500. Sand jsem na nic důležitého nepomněl. Děkuji za každou radu.
PS: Musím říct, že čtením zdejšího fóra jsem o svém Fofo mnoho dozveděl.
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 15:32
od Ahmed
John27 píše:Čím více jsem sešlápl spojku tím mi přišlo cukání silnější a auto sice pomaleji, ale stále přidávalo.
To nějak nechápu?
Máš vyměněný palivový filtr? Měl by se měnit po 3 letech nebo 37500ml. Asi ten údaj mají v mílích nebo co...
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 16:10
od John27
Filtr zatím měněn nebyl.
No když jsem sešlápnul plyn, auto se snažilo zrychlovat (a také pomalu zrychlovalo), ale cukalo to, čím dál víc. Tzn. tah mělo, ale jako by se motoru něco nedostávalo ... palivo, vzduch??? fakt netuším.
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 18:05
od Komi
to Ahmed: pise ze menil filter pevnych castic - to ma zaujima a iste aj dalsich - za kolko atd...
ten palivovy filter vymenit by mohlo pomoct...ma sa menit po 60000km ako pisal Ahmed a kto vie ci bol vymeneny...vzduchovy filter som mal cierny komplet zaolejovany od oleja z odvetravania hlavy - to tam krasne stecie smerem dolu do krabice filtra vzduchu-velka pochvala pre konstruktera...a napriek tomu este pri 180 zretelne zrychloval bez cukania, takze si dokazal dost vzduchu turbom nasat...priklanam sa teda k nedostatku paliva - mozno zasr.... filtru - akurat mozes byt prekvapeny cenou, ktora je niekolko nasobkom oproti dieslom 1,8 resp. VW-Skoda....
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 18:15
od Ahmed
Já bych ten filtr vyměnil, mohlo by to být i tím, ale jestli to pomůže to si netroufnu odhadnout. Každopádně tryskám bys udělal radost

Na staré TDDI se filtr dal pořídit za cca 600,- Na 1,6 TDCI stojí bohužel cca 1900,- Prostě špičková technika

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 20:40
od John27
Děkuji za tipy! Pokud by to ještě začalo zlobit, pojedu na výměnu hned. Mám naplánovanou prohlídku tak za 2-3 tis. km (to mi doporučili v servisu, při výměně DPF). Servisák říkal, že by vyměnily všechny filtry (palivový, vzduchový, pylový, ...). K autu mám servisní knížku se spoustou razítek něměckých servisů, tak nechápu, že to neudělali při tý prohlídce na 60000 km (že by chtěl něměcký majitel, před prodejem auta ušetřit??)
Ta cena je filtru šílená, ale co se dá dělat, že?
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 14.12.2008 21:20
od Obake
Zase tak šílená není, pokud se to mění jednou za tři léta

ty filtry na 1.8 byly sice levnější, ale o to častěji se musely měnit

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 09:50
od majklK
Zdravim, mam 1,6 TDCi a auto mi zaskube v tahu na 2, 3 rychlostni stupen muze to byt obdobny problem? A dale mam dotaz pri studenem staru se mi asi cca dvakrat stalo, ze auto zacalo pri otace volantem rachotit jakoby neco praskalo v servu setkali jste se s tim nekdy?
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 10:44
od John27
No pokud ti to dela jen na 2 a 3 stupen, teoreticky by to mohlo byt tim palivovym filtrem. V tahu na 2 a 3 je aktualni spotreba dost vysoka (alespon z me zkusenosti s 1,6 benzin, u 1,6 TDCi jsem nemel palubni pocitac).
Jinak ten problem, co jsem tu popisoval byl dle meho nazoru zpusobeny regeneraci DPF filtru. Delo se to totiz pravidelne po 250-300km a jen pri delsi ustalene jizde (3. 4. 5. rychlostni stupen). Ale jelikoz si nikdo jiny s DPF na regeneraci moc nestezoval asi v tom bylo i neco jineho, nevim.
Tobe to dela porad nebo spis vyjimecne? Zkus provetrat trochu i 1 a 4 at treba zjistis, jestli fakt nevazne prisun paliva.
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 10:48
od majklK
Zdravim, no nedela to pokazde a to zacukani je spis jako ze to tahne a na chvili prestane (na chvili strata vykonu nebo tak neco) .. Jinak provetravam to pravidelne

) Ju a myslim ze u 4ky se mi to stalo taky ale neni to tak znat..
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 11:09
od John27
No tak mozna ten palivovy filtr, co na to nektery ze zdejsich odborniku

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 11:30
od majklK
Ju a nedodal jsem, ze na diagnostice nejsou zadne chyby ..
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.02.2009 11:50
od majklK
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.10.2009 21:02
od sitnan
Pred tyzdnom som kupil aj ja FoFo II., 1.6 TDCi 80kW. Raz za cca 220km sa mi stane to iste. Auto ide a zrazu v sekundovych intervaloch zacne uberat a znova pridavat "plyn". Deje sa to pri 1.-5. rychlostnom stupni az pokym nezastanem. Ked zastanem, vypnem motor, nastartujem a idem dalej, tak je vsetko OK. Je mi to naozaj zahadou !!! Vymenil som vzduchovy filter, olejovy filter,pelovy filter, aj komplet olej. Jedine co som nemenil je palivovy filter a to len preto, lebo v mototechne mi dali zly, taky ten klasicky za 11€. Tam je bohuzial nejaky plechovy a ten zrejme stoji "inu hrču" eurokorún, hmm
Tiez som si vsimol, ze ked sa mi tento "úkaz" stane, tak mi po vypnuti motora ide este ventilator chladica cca 3 minuty, kym sa vypne. Ked sa ten ukaz po normalnej jazde (hoci aj 100km) neprejaví, tak sa ten ventilator nezapina. Vsimal som si aj teplomer, no ten sa ani za normalnej a kludnej jazdy a ani za tejto "úkazovej" jazdy nepohne zo svojej polohy, co je cca 1-2mm pod stredovovu polohou.
Modlim sa, ze to bude len tym palivovym filtrom, lebo ak to bude aj nieco "sofistikovanejsie a zakernejsie", tak ma asi porazi.
PS dovetok: predal som Toyotu Avensis II 2 liter diesel a kupil som si FoFo II kvoli kufru. Na Toyote sedan, FOFo je kombi. Hadam to nebola moja najhorsia volba v zivote (okrem manzelky obcas, hehe)...
Je mi este divne, ze na Toyote som mal pri rovnakom style jazdy spotrebu cca 4,5l a na FoFo mam stabilne 6,1l, hoci ho setrim viac ako Toyotu, hm
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Napsal: 03.10.2009 22:50
od Dav
Mas DPF filtr

Muze propihat regenerace DPF, ale vetsinou nad 60km/hod cca 5min. Kdyz vypnes motor, tak ji prerusis, proto to cukani prestane, ale melo by se to opakovat znovu, po zahrati motoru, ne

V kazdem pripade, to cukani by nemelo byt moc silne, skoro neznatelne pri plynule jizde.
Ucpany palivovy filtr by cukal furt, a cim dal casteji, nez by se ucpal uplne
To ze ventilator dochlazuje motor po jizde, cca 2min je pry bezne, dela to jen 1,6Tdci 80kw.
Nebo zajdi na diagnostiku, at mas klidnou dusi. Po koupi noveho vozu je to nejlepsi reseni
