Stránka 1 z 190

Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Napsal: 10.09.2008 10:38
od martasak
Mám Focuse TDCi dovezený z Německa, provoz 11/2007. Chtěl bych shromáždit zkušenosti těch, co DPF mají.

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1467
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... discussion

Položím pár otázek, třeba vás napadnou další:
Jak s tím jezdit ? Co vám o tom říkal dealer ?
Jak poznám, že opravdu mám DPF ? (nikde to nevidím napsané, třeba je to nějaká šifra)
Už se u někoho projevil problém popisovaný na webech ? Jak se k tomu postavil servis ?
Co ta nová verze software o které se zmiňuje ten první link ? (ale to je o Mondeech, řekl bych)
Jaké jsou servisní náklady oproti TDCI bez DPF, co je bráno jako spotřební materiál ?

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 10:39
od martasak
Cituji z dva příspěvky:
1. 1.6TDCI se přestala montovat ,protože Ford má svůj motor 1.8TDCI Lynx který splňuje normu Euro IV bez filtru pevných částic který se právě montoval do 1.6 TDCI což je motor montovaný s Peugeotem a filtr DPF není levná záležitost.

2. 3000km po vymene oleje pry nasli 1,5l nafty v oleji a museli ho znova vymenit.
Momentálně by měl být k dispozici nový SW, který by to měl odstranit

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 18:37
od Ahmed
U te 1,6 se ale jedna jenom o 80kW verzi, 66kW ma IV. Podle toho, co mi rikali ve Fordu se motor neprestal montovat, ale ta vyrobni linka je pry zaprana na pul roku dopredu, proto zacali vsem vnucovat 1,8 se slevou.

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 19:15
od tomason
U motorů TDCi s DPF od roku 2006 do 2007 je to celkem častý problém. Z tohoto důvodu byly i na čas zastaveny dodávky vozů s TDCi. Momentálně by měl být k dispozici nový SW, který by to měl odstranit. Existují případy, kdy to posílalo na výměnu i po 1.500km!!! Ještě, že DPF nemám. U nás to zatím není moc aktuální, jelikož se naplatí ekologická daň. převzato http://www.tipcar.cz/martin_vaculik_lep ... -2841.html

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 20:19
od foki
mam a stojim v servisu ,diagnoza ucpany filtr pevných castic , po 2 neuspesných regeneracich zjistena praskla hadice k turbu . az dorazi tak se uvidi co to ukaze . 2.0TDCI 6000km

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 20:24
od tomason
já to čet radši sem nechtěl tady lidi strašit, asi to není ještě dost vychytaný viz článek o DPF ve WV

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 10.09.2008 21:01
od martasak
foki píše:mam a stojim v servisu ,diagnoza ucpany filtr pevných castic , po 2 neuspesných regeneracich zjistena praskla hadice k turbu . az dorazi tak se uvidi co to ukaze . 2.0TDCI 6000km
A souvisí ta závada nějak přímo s DPF ? a vážně 6000, neuklepl ses, není to 6000 ?
Nedalo by se to po skončení záruky "sundat" ? Prošlo by to potom technickou ?
Jsme jediní dva s DPF ?

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 07:54
od TripleJay
DPF ma aj miguell na 2.0TDCi. On ma vlavo hore na celnom skle nalepku ze ma DPF.
Vela o nich neviem, akurat to, ze tie starsie boli udrzbove, novsie by mali byt bezudrzbove, ze je to brzda pre vykon :roll:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 07:58
od martasak
A od kdy se počítají ty "novější" Tak doufám, že mezi ty "novější" se počítá i ten můj, 11/2007. 8)

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 14:12
od foki
martasak píše:a vážně 6000, neuklepl ses, není to 6000 ?
Nedalo by se to po skončení záruky "sundat" ? Prošlo by to potom technickou ?
Jsme jediní dva s DPF ?
vzdyt to je stejny :lol:

halvne nevim co to udela kdyz to vyndas , je tam cidlo ktere meri tlaky pred a za a podle tho vyhodnocuje jak je zasranej a podle toho spousti ten system regenerace a pokud to tam nebude nevim jak se na to bude tvarit pocitac .

jedna trochu utesujici pro me , mam kat a filtr zvlast a tim padem novej stoji jen 11000 kdezto u motorů 1,6 TDCI je soucasti katalyzatoru a stoji kolem 35000kc .

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 15:55
od P2M
Najeto celkem 25500km, z toho asi 6tkm já, 90% Praha krátký trasy okolo 10-20km a o DPF nevím, nebyl jedinej problém. Tankuju jen Shell a ÖMV.

U Škodovek a VW je s tím děsnej problém, auta při regeneraci cukají, regenerují třeba 3x týdně bez ohledu na ujeté km atp. U Focuse o filtru opravdu nevím, spokojenost, když jedu s firemní OII 1.9TDi, nebo jinýma chrochtama bez filtru tak se při akceleraci stydím, jak to čmoudne :)

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 16:25
od miggell
ako napísal TJ aj ja mám filter pevných častíc. teraz mám nabehaných 73000 km. nechcem to zakriknuť ,auto funguje bez problemov a dúfam že ešte dalších vela kilometrov aj bude.
TU sa píše že životnost filtra by mala byť cca 180000km. (bodaj by bola :D ) je to síce písané o Peugeotoch a Citroenoch, ale tie motory su rovnaké.

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 16:40
od P2M
Životnost dle http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleView.do jak pro 1.6, tak 2.0 TDCi:

Filtr částic v naftě: Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)

Otázka je, co znamená ten dovětek "je-li to možné"...

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 19:13
od foki
to muze byt prave to pokud to neni s katalyzatorem

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Napsal: 11.09.2008 20:26
od martasak
P2M píše:Najeto celkem 25500km, z toho asi 6tkm já, 90% Praha krátký trasy okolo 10-20km a o DPF nevím, nebyl jedinej problém. Tankuju jen Shell a ÖMV.

U Škodovek a VW je s tím děsnej problém, auta při regeneraci cukají, regenerují třeba 3x týdně bez ohledu na ujeté km atp. U Focuse o filtru opravdu nevím, spokojenost, když jedu s firemní OII 1.9TDi, nebo jinýma chrochtama bez filtru tak se při akceleraci stydím, jak to čmoudne :)
Díky za (zatím) dobré zprávy, pokud by se to nějak projevovalo, dám vědět.

Ale nikdo mi neodpověděl na otázku, kde to je vidět v papírech, že to má DPF, nevíte nikdo ?