Stránka 67 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 01.03.2011 19:31
od V12
Spiz :
To dava najavo, ze sa mu tie otacky nepacia. Skontroluj kable, cievky atd. Dal si origo FoMoCo sviecky, alebo nejake ine ? Tieto motory vraj nahrady neznasaju.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 01.03.2011 20:51
od Špíz
Daval jsem FoMoCo. Dělá to hlavně na dvojku při vysokých otáčkách a jen téměř neznatelně.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 01.03.2011 21:07
od Anduril
Dela mi to taky, velmi jemne pri fakt vysokych otackach. Dela to od zacatku.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 01.03.2011 21:47
od Nicco
Opytal som sa odbornikov, preco maju radsej yamahu a podla nich som sa riadil pri kupe:

Petr - TipCars.com: pá 25.2.2011 09:56

1,6 74 kW je oproti Ti-VCT je malinko pružnější v nižších otáčkách a lépe se sbírá odspodu, kdežto Ti-VCT boduje ve vysokých otáčkách. Do 4000 ot./min. je průběh točivého momentu u obou téměř stejný (Ti-VCT navíc postihuje malé zakolísání - propad toč. momentu mezi 2500-3500 ot./min.). Ve vysokých otáčkách pomaleji upadá toč. moment u Ti-VCT. V mých očích tedy bohatě 74 kW postačí pro dojíždění do práce a běžné cestování. Pro 74 kW verzi mluví také fakt, že výměna rozvodáku včetně kladek byla výrobcem prodloužena až na hodnotu 160 tis. km, kdežto u Ti-VCT se často mění obě rozvodová kola s přesuvníky již po 100 tis. km. (pokud Vám Ti-VCT dobře slouží, doporučuji max. po 120 tis. km vyměnit rozvodový řemen+kladky+rozvodová kola).Co se týče spotřeby, s 74 kW lze jezdit v průměru o 1 l/100 levněji než u Ti-VCT.

http://www.tipcars.com/magazin-recenze- ... -4853.html

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 09:25
od V12
Velmi pozorne som porovnaval 2 bazarove 74 kW s jednym TiVCT 85 kW. Toho papieroveho prepadu krutiaku okolo 2500 - 3000 rpm som si nevsimol, no nejazdil som po kopcoch a akcelerometer v aute nebol. Takze netvrdim, ze neexistuje, iba som ho necitil. Vo Focuse II su oba motory na hrane pouzitelnosti, pretoze z nizkych otacok to auto nedokazu rozbehnut dostatocne rychlo, takze treba casto podradovat, co zasa neprospieva spotrebe. Situacia sa dramaticky meni po prekroceni 4000 - 4500 rpm, klasicky 1.6i 74 kW vyrazne straca dych, takze to podradenie dynamiku velmi nezlepsi, TiVCT az do skoro 6000 otacok taha bez vyrazneho poklesu sily. Okolo 5500 tah mierne strati, ale nie je to take vyrazne, ako 74 kW nad 4500. Povodny motor 1.6i sa hodi akurat tak do Fusionu, nie tazkeho Focusu II. Keby bol TiVCT spolahlivejsi, siel by som aj donho a nepremyslal o 1.8i. Za danych okolnosti je ale 1.8i na papieri urcite lepsia volba (nemam prakticku skusenost). Rozvod retazou, nema dvojhmotu, vacsi krutiaci moment v nizkych otackach (netreba zbesilo vytacat) a nizsia spotreba ako 2.0i. Na druhu stranu, tych 20 koni navyse co dava 2.0i za hriech dvojhmoty rozhodne stoji. Dvojliter aj v tazkom Mondeu ide uplne paradne - kopec - nekopec - bez problemov drzi na V. 90 (po dialnici som s tym nesiel). Cize keby som mal volit medzi 1.6i, TiVCT, 1.8i a 2.0i, poradie je nasledovne :
1. 1.8i
2. 2.0i
3. TiVCT
4. 1.6i 74 kW

Aby som povedal pravdu, radsej by som zobral i30 alebo Ceed s motorom 1.6 92kW ako FFII 1.6i 74 kW alebo TiVCT, korejci su podstatne lacnejsi nez TiVCT a ponukaju takmer to iste, ako Focus. Dokonca uz maju aj multilink.

Z vyssieuvedenych riadkov sa moze zdat, ze mam voci 1.6i 74 kW silnu averziu. No nie je to pravda. Ten motor je papierovo velmi dobry, ale pre maly krutiak odspodu sa nehodi do tazkeho auta, akym bezpochyby FFII je. V lahsom Fusione na moj vkus odvadza vybornu pracu. Mozno je to preto, lebo Fusion nevyzera tak WRC-acky, ako Focus, takze nikdo nan nebude velmi tlacit.

Uvidime, ake budu EcoBoosty, na papieri vyzeraju celkom dobre, cas ukaze ako budu na tom so spolahlivostou. Ak FFIII nebude vazit 1.4 tony, tak aj s TiVCT 88kW by mohol byt celkom zaujimavy. TiVCT 77kW vo FFIII je podla mna krok vedla, to auto bude lenive presne ako 1.6i 74kW.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 11:11
od Nicco
V12, mam zopar poznamok:


"Vo Focuse II su oba motory na hrane pouzitelnosti..." "... takze treba casto podradovat, co zasa neprospieva spotrebe"
"Situacia sa dramaticky meni po prekroceni 4000 - 4500 rpm, klasicky 1.6i 74 kW vyrazne straca dych"

A presne o to ide. Kto chce o 1l mensiu spotrebu a nepotrebuje tocit >4000, staci mu klasika 1.6.

Podla zdrojov, ktore som ja cital je poradie nasledovne:

1. 1.6
2. 2.0
3. tivct
4. 1.8

Ale kazdy moze mat svoje vlastne kriteria. 2.0 je pred 1.8 kvoli tomu, ze spotrebu maju v praxy rovnaku, ale 2.0 ma vacsi vykon a Nm.

Nazor na 1.8Flexyfuel:

Petr - TipCars.com: pá 25.2.2011 11:31

Do Focusů se nabízela silnější verze osmnáctistovky Duratecu, která uměla kromě benzínu spalovat palivo E85 (již od r.2006). Tuto verzi poznáte podle označení Flexifuel nebo výkonu 92 kW (slabší 1.8 Duratec měl výkon 81 kW a montoval se např. do Mondea II.). Motory Duratec jsou obecně velmi spolehlivé pohonné jednotky (rozvody poháněné řetězem a řada tech. řešení sázející na odolnost). Verze spalující E85 má jinou řídící jednotku a vstřikovače. Má také zkracené intervaly pro výměnu oleje (10.000 km nebo 1 rok). Palivo E85 (etanol) může lákat nižší cenou než je tomu u benzínu. Je však nutné oproti benzínu počítat s cca 30% nárůstem spotřeby, již zmíněnou kratší výměnou oleje a kratší živostností palivového čerpadla, hadiček, těsnění a plastových trubiček palivové soustavy. Někteří uživatelé si také stěžují na nutnost opakovaných startů při teplotě pod bodem mrazu (což řeší například přidáním plynu během startu). Pokud nejste vyloženě závodník, sáhněte klidně po léty osvědčené 1,6 74 kW nebo sáhněte po dvoulitru Duratec, který je velmi povedený a jezdí stejně draze jako 1,8.

A samozrejme suhlasim, ze Ford tragicky zaostava a zaostaval v oblasti motorov. V dizloch to dokazuje pouzitie HDI motorov. Korejske atmosfery su asi najlepsie v dnesnej dobe (pretoze su najmodernejsie). Dobre benziny ma este BMW+PSA=THP, klasicky Honda a vobec Japonci, TSI od VW a aj Opel ma skvelu 1.4Turbo no a potom asi najvacsi inovator Fiat Powertrain. Takze z hladiska motorov by som si Ford nevybral. Nastastie 1.6 robila Yamaha, takze to nie je az taka tragedia.

FocusIII je o 200kg lahsi nez 2ka. takze dostal +3kw a +200kg, co je celkom slusne. A bolo na case Golf aj Octavia, Mazda3 atd, vsetky maju mensiu hmotnost. Uz len sedacky (kto mal tu cest ich vymontovavat) su tak hovadsky tazke, ze by sa dalo hned usetrit min 50kg.

Je az s podivom, ze dnes, ked kazdy chce nizsie CO2 a spotrebu im trvalo tak dlho, aby spravili tak jednodeche 2 veci - znizit hmotnost a roztiahnut prevody (pripadne pridat 6ku ako Fiat a Toyota).
O niecom to svedci.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 14:08
od Nepér
1.6 VCT snad nemá dvojhmotu ne?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 15:22
od V12
neper :
Nie, TiVCT dvojhmotu nema. No ma ju 2.0i.

Nicco :
A prave pre dvojhmotu je v mojom poradi 2.0i az za 1.8i (mal som na mysli klasicky 92 kW, nie flexi), ktora je na cele prave pre retaz v rozvode. O 1.6i sa bavit nemienim, jazdil som s dvoma a stacilo mi, sli horsie nez o polovicu lacnejsia Fabia alebo Suzuki Ignis ci Swift. A aj na TiVCT je tu dost kritiky. Kedze na nove nemam, musim sa uspokojit bud s novym vozom najnizsej triedy a v zaklade (co sa mi nepaci, zaklady maju mizerne motory), alebo slusnej jazdenke. A kedze TiVCT sa javi ako problematicke, je moj rebricek jasny. Opakujem, nie som pretekar, no ked z nejakeho dovodu uz sliapnem na plyn tak chcem, aby sa nieco udialo. A to sa v pripade 1.6i neudeje, kym v 70 nepodradim do dvojky a nepozeniem ho az do obmedzovaca...

Ad FFIII - ak ma o 200 kg menej ako FFII (co sa mi nejako nechce verit), tak potom tych 88kW je naozaj OK, otazka je, co so 77 kW urobi natiahnuta prevodovka. Podla mojho odhadu nic dobre.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 16:06
od misoo
v 70 by som do 2. asi nepodradoval, ono to velmi rychlo stupne na 90 a hned treba radit do 3., pri 70 tam davam 3., za 2. sa mi to uz nevidi moc efektivne... ALE kym sem prsknes pol kila grafov a dokazes mi ze pri podradeni do 2. usetrim 0,01s tak OK, ja len ze sa mi nechce radit a ta minimalna strata mi za to stoji :mrgreen: :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 17:54
od V12
Tie grafy zrychlovania zo 70tky tu uz su, nebudem sa opakovat. Staci hladat :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 18:14
od Klvys
takze podle toho co tadyk ctu tak jsem blb ze jsem si koupil 1.6TI-vct :mrgreen: kdyz to vubec nejede a podobne :-) zatim stim nemam moc najeteho a taky to mam na plyn ale urcite jde poznat rozdil oproti minulemu autu :)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 18:21
od V12
Vono to jede, ale az nad 4000 rpm. A celkom slusne. Ja mam vykonove vyhrady iba voci 1.6i 74 kW. TiVCT ma ine problemy, no potesim Ta, urcite nie su tak nakladne, ako problemy dieslu s rovnakym nabehom.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 18:22
od Klvys
Jake ma problemy TIVCT? :( :)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 18:25
od V12
Prejdi si vlakno "2 sekundy po startu divny zvuk" ci ako sa to vola, precitaj a uvidis.

EDIT :
Ked sa Ti nechce hladat, je to tu a je toho dost vela :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... k+start%2A

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 02.03.2011 18:38
od Klvys
zadneho zvuku jsem si nevsiml u meho auta :-D bude to i tim ze tam mam ten plyn tak mozna proto :) to je jako jedina zavada? :)