Z Blatné jsme vyrazili ve středu okolo 20. hod. Na Rozvadově jsme absolvovali trochu delší zastávku. Měli jsme totiž sraz s jednou obětavou fanynkou, která nám přivezla nápisy, abychom byli lépe identifikovatelní

viz
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=9199 K shakedownu jsme dorazili ve čtvrtek okolo páte hodiny ranní, lehce dospali v autě a v 7 hodin už jsme seděli v křesílkách u trati a netrpělivě vyhlíželi první soutěžní automobily (shakedown startoval v 8:00). Po zastávce v servisní zóně v Trieru jsme se přesunuli na tábořiště nad městem Piesport, které se nachází u trati RZ Moseland. Tady jsme v pátek shlédli dva průjezdy (RZ 3 - 11:19, RZ 6 - 16:58). Druhý průjezd byl ale po projetí tří aut zrušen kvůli neukázněným divákům a další posádky pokračovali volným průjezdem, což nás moc nepotěšilo

Naše další cesta vedla do kempu v městečku Baumholder. Odtud je to co by kamenem dohodil do vojenského prostoru, kde jsme v sobotu shlédli RZ 10 - Arena Panzerplatte 1 (10:44). Ten den jsme stihli ještě RZ 13 - Birkenfelder Land 2 (16:05). Ze soboty na neděli jsme nocovali na tábořišti u RZ Dhrontal. Ta se jela, jak jistě všichni tušíte

, v neděli (RZ 15 - 7:28, RZ 17 - 10:41). První průjezd jsme shlédli celý, při druhém průjezdu jsme se zdrželi asi na 15 aut a upalovali jsme domů, kam jsme dorazili před sedmou hodinou večerní.
Po celou soutěž udával tón S. Loeb, který zatím v Německu nenašel přemožitele a získal už sedmé

vítězství v řadě. Jediným, kdo s ním dokázal částečně držet krok byl jeho týmový kolegu D. Sordo, ale ani on nemohl Loeba nijak ohrozit v cestě za vítězstvím. Osobně mě trošku zklamal výkon F. Duvala, který pilotoval Ford Focus. Po jeho loňském výkonu, kdy skončil s již trošku obstarožní Xsarou WRC na druhém místě, jsem od něj čekal víc. Duval se až do RZ 13 pohyboval na 4. místě, když nestačil na jedničku týmu Ford M. Hirvonena. Ten však na RZ 14 ztratil 48 s (zřejmě jezdecká chyba nebo defekt) a propadl se za Duvala. V nedělní etapě pak tito jezdci zajížděli vyrovnané časy a Duval uhájil 3. pozici s náskokem 10 sekund na Hirvonena. Čekal jsem, že Duval, jakožto asfaltový specialista, bude prohánět Loeba se Sordem. Druhý jezdec týmu Ford, J. M. Latvala, opět potvrdil, že se má na zpevněném povrchu ještě hodně co učit. V sobotu otočil svůj Focus WRC přes střechu (pokračoval dál se ztrátou 1,5 min.), v něděli jej pak postihl defekt a ztratil další minutu. To ve finále stačilo až na 9. příčku. Solidní výkon podali oba jezdci Subaru (P. Solberg a Ch. Atkinson), kteří však na špičku už citelně ztráceli.
Kopec smůly si opět vybral M. Prokop pilotující Citroën C2 S1600, který byl na RZ 9 nucen odstoupit pro poruchu alternátoru. V tu chvíli okupoval 2. příčku klasifikace JWRC se ztrátou 6 s na vedoucího Ogiera. Po první etapě Martin vedl klasifikaci JWRC. Hezkého výsledku dosáhl M. Liška s Mitsubishi Lancer EVO IX, který skončil na 34. místě absolutně a 4. v produkčních vozech.
Z mého pohledu byl Německá rally vydařená. Po roce jsem opět viděl světovou elitu v akci a byl to skvělý zážitek. Skvěle nám vyšlo také počasí, když jsme ani jeden den nezmokli. To se nám za tři roky podařilo poprvé

Škoda, že se příští rok v Německu nepojede

Na druhou stranu... Nechce někdo jet příští rok do Polska
Konečné výsledky:
1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 3:26:19,7
2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +47,7
3. Duval F. - Pivato P. Ford Focus RS WRC 07 +1:20,0
4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 07 +1:30,1
5. Solberg P. - Mills P. Subaru Impreza WRC 08 +2:32,3
6. Atkinson C. - Prévot S. Subaru Impreza WRC 08 +4:42,9
7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 07 +5:36,2
8. Aava U. - Sikk K. Citroen C4 WRC +5:37,8
9. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 07 +6:17,2