Stránka 64 z 97
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.01.2011 10:25
od FUGAS
Nebýt toho nápisu Volvo, tak bych o tom asi uvažoval, ale z principu nemám rád, když se něco vydává za něco jiného...
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.01.2011 14:43
od Anduril
Quickie: No tak to ja mam motor solidne zapraseny ze vsech stran. S krytem pod motorem je to sice o neco lepsi, ale hodne se toho dostane pres masku, ted aspon nemam vrstvy prachu a zaschleho blata kolem svicek, ne ze by to melo nejaky vetsi vyznam, ale proc ne. No a dale jak jsem psal, neco mi poziralo kabely ke svickam, takze to je taky celkem poresene.
A napis volvo mi je uplne ukradeny, ten uvidim jen ja a muj mechanik

Kdyby to bylo viditelne, tak je to o necem jinem, ale takhle mi to zili netrha. Nekdo si polepi auto falesnym karbonem a ja mam pod kapotou volvo no

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.01.2011 15:00
od ZaQik
... taky mi prijde, ze ve vysokych otackach ma tlumenejsi zvuk. Ale asi jde jen o subjektivni pocit.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.01.2011 15:02
od Anduril
Na to jsem se prave ze zacatku zameroval, jestli poznam nejaky rozdil, ale osobne mi to neprislo. Ale vse je mozne

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 20.02.2011 16:50
od Klvys
Mam dotaz 1.6 74 kw je 8 ventil a ta 1.6 85 TI-VCT je 16 ventil?! jinak jaky je rozdil treba v maximaln rychlosti techto dvou motoru?!
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 20.02.2011 17:14
od MK2
Ne, sedmdesátčtyřka je taky šestnáctiventil. Silnejší verze má navíc variabilní časování ventilů.
Papírově má 74kW maximálku 180 km/h a 85kW má 190 km/h

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 00:17
od Nepér
1.6 Ti-VCT 85 kW vznikl z 1.6 74 kW přidáním právě toho variabilního časování.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 16:25
od V12
... takze si v otackach nad 4500 dlhsie drzi krutiak, 74 kW s rastucimi otackami vadne, preto tu vysoku rychlost jednoducho nevytoci. Do 4500 rpm su tie motory prakticky identicke, TiVCT ma vraj vdaka zlozitejsej konstrukcii o chlp vyssiu spotrebu aj pri jazde do 3500 rpm. Tieto tvrdenia posudit neviem. Co som ale zistil po 2 testovacich jazdach je fakt, ze FFII s TiVCT je vyrazne zivsi, ked sa mu riadne stupa na krk, ten motor ma velmi rad vysoke otacky (co zasa nemam rad ja).
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 19:40
od Vewehr
V12 píše:... ten motor ma velmi rad vysoke otacky (co zasa nemam rad ja).
A proto máš diesel

.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 20:04
od V12
... na ktory nadavam kade chodim

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 20:05
od Vewehr
Chápu

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 20:13
od MK2
Nemyslím si že má Ti-VCT o chlup vyšší spotřebu kvůli složitější konstrukci. Ford uvádí že má nižší spotřebu než klasika 74kW. Ono totiž ten systém pracuje na principu tlaku oleje a olejové čerpadlo jede stejně jako u 74 i 85 pořád

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 21.02.2011 23:57
od FUGAS
MK2: Hele, neberte to jako útok, nebo jako že chci útočit na něco, jenom proto, že jsem na to při koupi neměl peníze. Ale tuhle ve Světě Motorů psali hodnocení různých motorů ve FFII a psali tam
doslova že je lepší volba 74kW verze, protože o kolik ta 85kW víc žere o tolik líp nejede. Osobně nemám možnost to porovnat, jak jsem koupil, tak prodávám

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 22.02.2011 09:50
od MK2
To přeci není žádný útok, je to diskuzní forum a každý si tu může napsat svůj názor (za určitých pravidel)
Neni to potvrzená informace, ale několikrát jsem tady četl, že variabilní časování ventilů začíná pracovat až od cca 3500 ot/min. Takže při běžném ježdění se ani neprojeví rozdíl mezi 74 a 85.
Ovšem jak jsem říkal, je to pouze "jedna paní povídala" neznám skutečnou pravdu

Proto i ta spotřeba by měla být stejná. Když Ford uvádí u 85 o desetinu nižší spotřebu než u 74 tak je zas pravděpodobné, že to časování ventilů pracuje v celém rozsahu otáček motoru. No a pak taky můžeme zpochybnit údaje od Forda, několik lidí tu bylo na měření výkonu motoru a měli ve skutečnosti víc kW než na papíře (85).
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 22.02.2011 11:27
od FUGAS
To víš já jsem vycvičenej od hátépéčkařů, že o jejich motoru musíš mluvit opatrně, protože oni jsou strašně přecitlivělí. A to nejen na netu ale i reálu, jeden můj kolega má Roomstera HTP a vždycky pyšně vypráví, jak to štípe na dálnici v levým a nemá konkurenci. Pak ještě tvrdí, že se HTP na rozjezd 0-100km/h vyrovná jakémukoliv autu. Já se s ním o tom ani nemůžu moc bavit, páč bych ho asi za chvíli držel pod krkem, on je totiž schopnej se o tom do krve hádat
Jinak to ce jsem napsal ani nebyl tolik můj názor, jak jsem psal, nemám možnost to porovnat, jen jsem napsal co jsem četl. A ten vyšší výkon je běžný, výrobce udává nižžší úroveň výkonu, aby si to nekdo nenechal změřit a neběžel je hned žalovat, že má míň, takže auta pak v reálu dosahují vyšších výkonů, některá o víc, některá o míň...