Stránka 64 z 79

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.09.2013 22:13
od LeFort
Pokud tedy opráším školní vědomosti, váha je přístroj, kterým se zjišťuje hmotnost. To jen pro pořádek. Než začneš někoho poučovat, radši se vyvaruj základních chyb. Přítlačná křídla zvyšují přítlak, nebo omezují vztlak. Mícháš hrušky s jabkama a když jde do tuhého, překrucuješ údaje. To je ode mě všechno. howgh.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.09.2013 22:31
od enjoy
Ballu byl takovy uz jako Balu na Fordfans.cz , to jeste kdyz brazdil svet Escortem:-). Neslo si nevsimnout, ze jeho svetonazor je neco vic, nez svetonazor ostatnich a my ostatni, co utracime za drazsi gumy ve spravnych rozmerech a kupujeme si opravdove snehove retezy, misto tech doma vyrobenych, jsme tak trosku blbci:-D.
V tuto chvili, bych se radeji spokojil se rcenim, vyhrat v internetove diskusy je jako vyhrat paralympiadu.. i kdyz zvitezis, porad jsi dement. Bez urazky vsem invalidum, ja jsem to nevymyslel.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.09.2013 22:43
od ballu
Nevím co jsi zde vyplodil, ale nemá to co dočinění technickýma věcma , co zde píši. Nevím, proč se vracíš k drahé a laciné gumě - mimo mísu, nebo k fordfans. Technicky popisuji vliv širší gumy na jízdní vlastnosti a nemá to co společného s tím , že prosazuji svůj názor. Dovedeš to technicky popsat lépe tak se ukaž místo napadání.

LeFort ztrácíš argumenty, tak váha nebo hmotnost, kdo chce porozumět, tak je mu to jedno.
Co vlastně přítlak je, napíši to selsky - uměle za pomoci proudění vzduchu zvýšení hmotnosti na trakční nápravu - to je to zadní. To přední je zase proto, aby ta formule zatáčela a nevzlétla.

PS: kde překrucuji údaje :roll: :roll: :roll:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.09.2013 23:04
od enjoy
Napadas tu jen ty, ja jsem se k tomu zatim jeste vubec neuchylil a ani to nemam v planu.
Protoze ty vzdycky prosazujes svuj nazor, ale nekdy je zapotrebi prijmout nazor nekoho jineho, cehoz ty nejsi schopny. Diskuse s takovym clovekem byva predem zbytecna, proto nehodlam prispet zadnym vecnym argumentem,ikdyz mam technicke vzdelani a prispet bych jiste mohl.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.09.2013 23:25
od fofok
Kuci dneska jste si dali zřejmě dobrej matroš :bebng:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 01:49
od zeli
Rozdil stycne plochy mezi pneu rozlicne sire je proste dan tim rozdilem a je jedno kolik kol to auto ma, to je asi kazdemu jasne.
Stabilita vozidla neni v zadnem pripade primo umerna vyse zminene stycne plose a to ani v idealnim pripade, ze by byly ostatni rozmery pneu shodne, to je asi taky kazdemu jasne.
Pripodobneni projeti zatacky 120km/h vs 100km/h na pneu 215 vs 205 a z toho vyvodit, ze plocha pneu se tim padem musi lisit taky o tech 20%, jako se lisi rychlost, je bohuzel kravina, to budes muset, Ballu, uznat, ze jsi to malinko prekombinoval. Tim Te nechci shazovat, jen uz je to zduvodneni prilis, i kdyz vetsina asi chape, kam jsi tim miril. Nicmene plocha je plocha, to, ze je ta prujezdnost takova jaka je, je samozrejme vlivem pneu, ale neexistuje jednoduchy vztah, kterym by se to dalo prepocitavat, je to silne nelinearni zalezitost a uplatnuji se tam ruzne fyzikalni jevy i ve spojitosti s konstrukci vozidla. Myslim, ze takto se na tom tady vsichni muzem shodnout :wink:
Navic dalsi silny vliv na chovani auta ma povrch, po kterem se pneu kutali, takze zima ma holt jine priority nez letni suchy asfalt.

Dalo by se tu blit spousta chytrych teorii, ale myslim, ze pitvani tohodle tematu je k nicemu, kazdy ma svuj oblibeny rozmer a ve vysledku je uplne jedno jakej rozmer to je. Hlavne, aby ladil s TP a aby ten clovek jezdil s rozumem a mel dobry pocit, ze jeho volba pneu je zrovna ta nejlepsi a pokud se mu zapis v TP nelibi, tak si musi zaridit lepsi :nazdravi:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 09:00
od Brehowicz
Tady se přikláním k tomu co naspal Zeli,je tam mnoho dalších faktoru které do toho zasahují třebas se zvyšující styčnou plochou klesá zatížení na cm2,ale myslím že je uplně zbytečné zacházet tak daleko a zbytečně do zebe náražet :nazdravi:
Jinak kdo ví kde bydlím a co mám přímo před barákem tak ví že 4x4 se zkrátka nevyrovná ani nejlepší zimní guma,všichni nademnou časem pokoupili oktávy 4x4 a od té doby nepamatuju žeby někdo z nich nevyjel narozdíl od těch let před tím kdy měli jen předokolky nebo když jede k nim někdo na návštěvu,to bylo jen o štěstí s vyjetím nebo domácí automaticky nasazovali řetězy,tady zkrátka nezmuže nic ani guma či umění jízdy na sněhu.Mám to na očích každou zimu každý den :wink:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 10:41
od ballu
Samozřekmě, že tam je hodně dalších faktorů, které jsem nechtěl hlouběji popisovat, protože je vidno problém pochopit ty základní. Je rozdíl o 5% styčné plochy na gumě méně, to dělá opravdu na celém autě těch 5%, ale účisnost smykového tření gumy se sčítá a to těch 20% celkově pro auto je. Jestli auto na 205 zabrzdí na 40m tak dle jen 5 % širšího vzorku musí teoreticky 215 zastavit 38 m, ale ono to je teoreticky laboratorně 32m /20%/ Tímto končím z mé strany debatu, nikomu neberu názor i řetězy za 6,5 tic Kč.když na to má, pro mne to jsou mrtvé love v kufru a raději koupík takovou gumu kde řetězy potřebovat nebudu a nepotřevbuji číst přesvědčování , že takto drahé řetězy jsou v dnešní době nutností, ale jak pro kterého řidiče. :nazdravi:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 10:50
od enjoy
Je to marný, je to marný, je to marný :mrgreen:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 11:46
od ballu
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/4 ... Z_2012.pdf

Na stránce 42 - konkrétní brzné dráhy 195 , 205 , dělá to těch 20% a více . :mrgreen:

Jinak je tam komplet alchymie gumy - přečíst a pak diskutovat. :palec_nahoru:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 11:52
od enjoy
Teoretik, podpořený teoretikem..neprůstřelná kombinace :mrgreen:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 12:07
od ballu
:mrgreen: :mrgreen: Hlavně že těm teoretikům věříš a podle testů vybíráš. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Podloženo testy AUMK ČR a je to zpracováno jako diplomka, to ti nestačí, že tam nemůže psát vycucnuté věci z palce od Ballua. :bravo22: :bravo22: :bravo22: :bravo22:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 29.09.2013 23:39
od zeli
Hele Ballu, neberu ti realny vysledky, ze to zastavi na draze o 20% kratsi. To je klidne mozny. Ale kdyz se vratime k tomu, ze dejme tomu tedy to treni bude u sirsi pneu o 5% lepsi, tak to neznamena, ze kdyz budou na aute 4 pneu, tak to bude 4x5%. Nebude a vic proc :?: Protoze kazdy kolo pobere jen cast hmotnosti auta :idea: Predpokladejme treba ctvrtinu. Takze maximalni brzdna sila u jednoho kola bude o 5% vyssi, ale podelena 4ma, protoze ta sila se pocita zjednodusene jako koef. treni krat hmotnost a hmotnost je ctvrtinova. Teprve kdyz se to poscita ze vsech 4 kol, tak se dostanes zpatky na 5%.

V praxi to bude malinko jiny, protoze je samozrejme kravina, ze kdyby auto melo jedno kolo (cili ctyrnasobne zatizeni pneu) a to bude mit o 5% lepsi treni nez puvodni, tak brzdna sila bude stejne uplne v haji, protoze to pretizeni pneu s tim totalne zamava a ten primitivni vzorec...koef.treni krat hmotnost uz davno nebude platit.
Stejne tak druhej extrem, kdyz bys na auto pridelal dalsich ja nevim kolik kol, tak se ti zase nebudou ty 5ti procentni casti poscitavat, protoze to by znamenalo, ze dejme tomu 16ti kolka zastavi na fleku, coz nezastavi zejo, pac se sklouzne, protoze zatizeni kol bude minimalni a treci sila kazdyho jednotlivyho kola bude mala.

Z toho vseho plyne fakt, kterej je kazdymu jasny a to sice ze davat na auto extremne siroky pneu je zbytecny, protoze uz to nicemu nepomuze, naopak vlivem dalsich desitek faktoru to bude ve vysledku horsi. Naopak sirku pneu snizovat a myslet si, ze se ta guma zarizne do asfaltu taky moc platit nebude. Tak to jen tak trochu teorie :dih:

Tak a ted si du precist to PDF, vypada zajimave, nicmene taky jsem studoval a vim jak se takovyhle veci "vyrabej" :twisted: Ale zase univerzita Pardubice...tam to bude jiste sama elita :mrgreen:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 30.09.2013 09:26
od enjoy
A to jsme se ještě nebavili o tom, co na širší pneu řeknou brzdy.. dáme-li širší pneu, pujde výkon brzd dolů, takže nakonec muže nula od nuly pojít.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 30.09.2013 10:02
od ballu
Brzdy jsou předimenzované a co mají navrh oproti gumám , srovnává ABS. Když použiješ širší gumu , ABS úřaduje méně. :wink: