Hele Ballu, neberu ti realny vysledky, ze to zastavi na draze o 20% kratsi. To je klidne mozny. Ale kdyz se vratime k tomu, ze dejme tomu tedy to treni bude u sirsi pneu o 5% lepsi, tak to neznamena, ze kdyz budou na aute 4 pneu, tak to bude 4x5%. Nebude a vic proc

Protoze kazdy kolo pobere jen cast hmotnosti auta

Predpokladejme treba ctvrtinu. Takze maximalni brzdna sila u jednoho kola bude o 5% vyssi, ale podelena 4ma, protoze ta sila se pocita zjednodusene jako koef. treni krat hmotnost a hmotnost je ctvrtinova. Teprve kdyz se to poscita ze vsech 4 kol, tak se dostanes zpatky na 5%.
V praxi to bude malinko jiny, protoze je samozrejme kravina, ze kdyby auto melo jedno kolo (cili ctyrnasobne zatizeni pneu) a to bude mit o 5% lepsi treni nez puvodni, tak brzdna sila bude stejne uplne v haji, protoze to pretizeni pneu s tim totalne zamava a ten primitivni vzorec...koef.treni krat hmotnost uz davno nebude platit.
Stejne tak druhej extrem, kdyz bys na auto pridelal dalsich ja nevim kolik kol, tak se ti zase nebudou ty 5ti procentni casti poscitavat, protoze to by znamenalo, ze dejme tomu 16ti kolka zastavi na fleku, coz nezastavi zejo, pac se sklouzne, protoze zatizeni kol bude minimalni a treci sila kazdyho jednotlivyho kola bude mala.
Z toho vseho plyne fakt, kterej je kazdymu jasny a to sice ze davat na auto extremne siroky pneu je zbytecny, protoze uz to nicemu nepomuze, naopak vlivem dalsich desitek faktoru to bude ve vysledku horsi. Naopak sirku pneu snizovat a myslet si, ze se ta guma zarizne do asfaltu taky moc platit nebude. Tak to jen tak trochu teorie
Tak a ted si du precist to PDF, vypada zajimave, nicmene taky jsem studoval a vim jak se takovyhle veci "vyrabej"

Ale zase univerzita Pardubice...tam to bude jiste sama elita
