Problém s filtrem pevných částic
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problém s filtrem pevných částic
Já mám bohudík cdpf... (a na stejném systému jsem to resetoval, takže chování u systému s aditivem neznám).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problém s filtrem pevných částic
Kamarádovo auto kleklo, má plný dpf. Nucená regenerace se zastaví vždy na 11% procesu, auto nic během nich nedělá, použit ELM a Forscan neco.20. Nevíte někdo, co brání regeneraci?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problém s filtrem pevných částic
Tak si odpovím a mám řešení. Je to právě zmíněná chyba. Je nutno ji smazat a to jde záludnou oklikou
. Nejprve odpojit konektor diferenciálního tlaku, pak vymazat chyby v ŘJ. Zbude tam ta jedna (kvůli odpojení konektoru), zapojit konektor a zase smazat. A je čisto a regenerace jdou.

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.10.2018 16:27
Focus II - 2008, 1.6 dci, 80 kw – neoriginální DPF filtr
Hola,
snad nezákládám zbytečné vlákno. Vloni jsem měnil ve svém Fordu DPF filtr – neoriginální /značku teď bohužel nevím/. Cca po roce mi auto spadlo do nouzáku a šlo znovu do servisu. Problém DPF – dle servisu funguje, Eolys má, EGR a ostatní částí výfukové soustavy jsou ok. Filtr dle servisu nedokáže vyvolat regenaraci – nemá k tomu prý vhodné podmínky. Zašel jsem na diagnostiku do oficiálního servisu FORD a tam mi řekli, že neoriginální DPF nemá potřebnou "propustnost" a že tlaky, které jsou potřebné pro regeneraci, není možné vytvořit. Čili auto neoriginální filtr nechce přijmout.
Máte prosím někdo podobnou zkušenost? Je možné nastavit neoriginální filtr a tlaky tak, aby se vyvolávala regenerace?
Filtr mi byl prodán jakožto nový a plně funkční pro můj typ auta.
Díky
snad nezákládám zbytečné vlákno. Vloni jsem měnil ve svém Fordu DPF filtr – neoriginální /značku teď bohužel nevím/. Cca po roce mi auto spadlo do nouzáku a šlo znovu do servisu. Problém DPF – dle servisu funguje, Eolys má, EGR a ostatní částí výfukové soustavy jsou ok. Filtr dle servisu nedokáže vyvolat regenaraci – nemá k tomu prý vhodné podmínky. Zašel jsem na diagnostiku do oficiálního servisu FORD a tam mi řekli, že neoriginální DPF nemá potřebnou "propustnost" a že tlaky, které jsou potřebné pro regeneraci, není možné vytvořit. Čili auto neoriginální filtr nechce přijmout.
Máte prosím někdo podobnou zkušenost? Je možné nastavit neoriginální filtr a tlaky tak, aby se vyvolávala regenerace?
Filtr mi byl prodán jakožto nový a plně funkční pro můj typ auta.
Díky
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Focus II - 2008, 1.6 dci, 80 kw – neoriginální DPF filtr
reklamace dpf???
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- Kufmajstr
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 20.02.2012 11:19
- Bydliště: Brno
Re: Focus II - 2008, 1.6 dci, 80 kw – neoriginální DPF filtr
Já sem dával taky neorigo od bosalu a to stejný,jela mě pořád regenerace.Pak sem nechal vyčistit původní original a od té doby už vše funguje jak má(cca 30 000km).Za mě neoriginální dpf jsou jen vyhozený peníze,toť moje zkušenost
Fofo II combi titanium 1.6 TDCi 80kw r.v.2008



- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
FFII 1,6 TDCI
Ahoj,
může se k tomuto grafu vyjádřit někdo, kdo tomu rozumí ?
je to záznam z bráchova 1,6 TDCI to auto má problém (jako všechny už z výroby) s DPF, turbem apod. Ale přijde mi divné, že diferenční tlak je nějaký zpomalený, oproti otáčkám, nepřijde vám ? Chápu správně, že podle tlaků je čistý ? Tento graf jsem zaznamenal pomocí FoCOM a hodil do excelu. Díky.
může se k tomuto grafu vyjádřit někdo, kdo tomu rozumí ?

Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Problém s filtrem pevných částic
Zpomaleny je asi tím, že je tam brutální low pass filtr.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.10.2021 20:57
Focus 2.0 tdci DPF
Zdarec Forďáci
Potřeboval bych vyřešit/opravit DPF
Není tu někdo kdo by mi byl schopen pomoct? Nechci dávat auto do autorizovaného servisu, kde mi naúčtují diagnostiku, u když je to berlička pro mechaniky aby věděli co opravovat.
Raději bych dal auto k nějakém normálnímu mechanikovi co hledá závadu a nevymění půl auta a bez výsledku.
Moje síly už na tohle bohužel nestačí, podle mě je problém ve víku nádrže, i když při online testu zavírání, otevírání funguje. Ve fordiag je napsáno rozpojeno když je nádrž zavřená a uzavřeno když je otevřená. Kvůli tomu asi nedojde k aditivaci paliva.
Pokud tu někdo je ať se mi ozve Díky
Nejlépe Brno a okolí.
Výpis z diagnostiky:
===PCM DTC P2453-F1===
Kód: P2453 - Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Toto DTC může být způsobeno :
Snímač diferenciálního tlaku uvázl nebo se přilepil.
Zakroucená, zablokovaná nebo poškozená hadice.
Hadice DPF jsou prohozené nebo nesprávne zapojené
Poškozený nebo znečištěný konektor
závady kabelů
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
===END PCM DTC P2453-F1===
===PCM DTC P2452-F1===
Kód: P2452 - Obvod snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Detail kódu závady
Obvod snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
Je-li zobrazen pouze tento DTC, pak to neznamená stav závady.
===END PCM DTC P2452-F1===
===OBDII DTC P2453-P===
Kód: P2453 - Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Stav:
- Čekání - je očekáváno potvrzení chyby
Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Toto DTC může být způsobeno :
Snímač diferenciálního tlaku uvázl nebo se přilepil.
Zakroucená, zablokovaná nebo poškozená hadice.
Hadice DPF jsou prohozené nebo nesprávne zapojené
Poškozený nebo znečištěný konektor
závady kabelů
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
===END OBDII DTC P2453-P===
===FACM DTC P2409-60===
Kód: P2409 - Rozsah/výkon obvodu snímače víka hrdla palivové nádrže
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka aditivace paliva
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače víka hrdla palivové nádrže
Dvakrát otevřete a zavřete klapku plnicího hrdla paliva a před pokračováním zkontrolujte, že je DTC stále uložený.
Toto DTC může být způsobeno :
jízda s vozidlem s otevřenou klapkou plnicího potrubí paliva
chybějící magnet na klapce plnicího hrdla paliva
nesprávná činnost spínače klapky plnicího hrdla paliva
Operaci spínání lze zkontrolovat pomocí volby DLM.
závady kabelů
FACM není opravitelný
POZNÁMKA: Po konfiguraci nového FACM vždy znovu naplňte FAT v souladu s instrukcemi dílenské příručky, a poté z nabídky Skříňky s nástroji proveďte postup naplnění nového FACM.
Ujistěte se, že po dokončení opravy jsou kódy DTC vymazány jak z FACM, tak i z PCM.
===END FACM DTC P2409-60===
===ABS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Antiblokovací brzdový systém
===END ABS DTC Žádný===
===EPS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Elektronicky ovládaný posilovač řízení
===END EPS DTC Žádný===
===IC DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Přístrojová deska
===END IC DTC Žádný===
Potřeboval bych vyřešit/opravit DPF
Není tu někdo kdo by mi byl schopen pomoct? Nechci dávat auto do autorizovaného servisu, kde mi naúčtují diagnostiku, u když je to berlička pro mechaniky aby věděli co opravovat.
Raději bych dal auto k nějakém normálnímu mechanikovi co hledá závadu a nevymění půl auta a bez výsledku.
Moje síly už na tohle bohužel nestačí, podle mě je problém ve víku nádrže, i když při online testu zavírání, otevírání funguje. Ve fordiag je napsáno rozpojeno když je nádrž zavřená a uzavřeno když je otevřená. Kvůli tomu asi nedojde k aditivaci paliva.
Pokud tu někdo je ať se mi ozve Díky

Výpis z diagnostiky:
===PCM DTC P2453-F1===
Kód: P2453 - Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Toto DTC může být způsobeno :
Snímač diferenciálního tlaku uvázl nebo se přilepil.
Zakroucená, zablokovaná nebo poškozená hadice.
Hadice DPF jsou prohozené nebo nesprávne zapojené
Poškozený nebo znečištěný konektor
závady kabelů
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
===END PCM DTC P2453-F1===
===PCM DTC P2452-F1===
Kód: P2452 - Obvod snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Detail kódu závady
Obvod snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
Je-li zobrazen pouze tento DTC, pak to neznamená stav závady.
===END PCM DTC P2452-F1===
===OBDII DTC P2453-P===
Kód: P2453 - Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Stav:
- Čekání - je očekáváno potvrzení chyby
Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače diferenciálního tlaku zachycených částic
Toto DTC může být způsobeno :
Snímač diferenciálního tlaku uvázl nebo se přilepil.
Zakroucená, zablokovaná nebo poškozená hadice.
Hadice DPF jsou prohozené nebo nesprávne zapojené
Poškozený nebo znečištěný konektor
závady kabelů
Jsou-li přítomny jakékoliv jiné DTC, zabývejte se nejprve těmito.
===END OBDII DTC P2453-P===
===FACM DTC P2409-60===
Kód: P2409 - Rozsah/výkon obvodu snímače víka hrdla palivové nádrže
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka aditivace paliva
Detail kódu závady
Rozsah/výkon obvodu snímače víka hrdla palivové nádrže
Dvakrát otevřete a zavřete klapku plnicího hrdla paliva a před pokračováním zkontrolujte, že je DTC stále uložený.
Toto DTC může být způsobeno :
jízda s vozidlem s otevřenou klapkou plnicího potrubí paliva
chybějící magnet na klapce plnicího hrdla paliva
nesprávná činnost spínače klapky plnicího hrdla paliva
Operaci spínání lze zkontrolovat pomocí volby DLM.
závady kabelů
FACM není opravitelný
POZNÁMKA: Po konfiguraci nového FACM vždy znovu naplňte FAT v souladu s instrukcemi dílenské příručky, a poté z nabídky Skříňky s nástroji proveďte postup naplnění nového FACM.
Ujistěte se, že po dokončení opravy jsou kódy DTC vymazány jak z FACM, tak i z PCM.
===END FACM DTC P2409-60===
===ABS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Antiblokovací brzdový systém
===END ABS DTC Žádný===
===EPS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Elektronicky ovládaný posilovač řízení
===END EPS DTC Žádný===
===IC DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Přístrojová deska
===END IC DTC Žádný===
-
- Junior
- Příspěvky: 382
- Registrován: 23.01.2020 22:47
Re: Problém s filtrem pevných částic
Ja si zobrazuju grafy dulezitych velicin behem jizdy a pak je to asi jasnejsi. Tipoval bych na vadny snimac tlaku ale muze to byt vedlejsi efekt. Ja ted mam taky problemy s regeneraci a sleduju to na mobilu uz nejak automaticky, interface ze zasuvky ani nevyndavam 

- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Problém s filtrem pevných částic
Ja som testoval snimac tlaku tlakomerom krvi.
Najdi prevod stlpec hg-kp
Jemne tlakuj a porovnavaj diagnostika-tlakomer.
Mne to ukazovalo celkom presne.
Najdi prevod stlpec hg-kp
Jemne tlakuj a porovnavaj diagnostika-tlakomer.
Mne to ukazovalo celkom presne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.10.2021 20:57
Re: Problém s filtrem pevných částic
Co přesně sleduješ?jardab2 píše: 13.11.2021 20:30 Ja si zobrazuju grafy dulezitych velicin behem jizdy a pak je to asi jasnejsi. Tipoval bych na vadny snimac tlaku ale muze to byt vedlejsi efekt. Ja ted mam taky problemy s regeneraci a sleduju to na mobilu uz nejak automaticky, interface ze zasuvky ani nevyndavam![]()
Snímač tlaku mám vyměněný (cca 2 měsíce zpátky), ale předpokládám, že se ucpal, když nefungovala regenerace.
Dnes jsme zkusil statickou regeneraci
Tlak před regenerací 111,7 kpa po regeneraci 15,4 kpa.
Začínám se přiklánět k vykuchání DPF

- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.10.2021 20:57
Re: Problém s filtrem pevných částic
Zdarec
Senzor dif. tlaku jsem vyměnil, chyby smazal a zatím se vůz tváří, že je vše v pořádku. Zatím jsem nikam nejel. Před výměnou skočila auto do nouzáku okamžitě a chyba zůstala.
Předpokládám, že chyba s víkem nádrže se opět objeví....
Teď drobná úvaha snad mě někdo nasměruje nebo bude mít odpověď.....
Pokud natankuju a víko nádrže prostě nebude fungovat nenadávkují se aditiva, časem se zase všechno ucpe a problém tu bude znovu.
Kdybych po každém natankování doplnil aditiva přes diagnostiku, bude to fungovat'? Bude se spouštět regenerace při jízdě, případně jak zjistím, že probíhá, resp. co bych si měl dát za položku na sledování během jízdy do Torque, jezdit s kompem se mi moc nechce
V torque jsem našel položku DPF press a DPF temp
Díky
Senzor dif. tlaku jsem vyměnil, chyby smazal a zatím se vůz tváří, že je vše v pořádku. Zatím jsem nikam nejel. Před výměnou skočila auto do nouzáku okamžitě a chyba zůstala.
Předpokládám, že chyba s víkem nádrže se opět objeví....
Teď drobná úvaha snad mě někdo nasměruje nebo bude mít odpověď.....
Pokud natankuju a víko nádrže prostě nebude fungovat nenadávkují se aditiva, časem se zase všechno ucpe a problém tu bude znovu.
Kdybych po každém natankování doplnil aditiva přes diagnostiku, bude to fungovat'? Bude se spouštět regenerace při jízdě, případně jak zjistím, že probíhá, resp. co bych si měl dát za položku na sledování během jízdy do Torque, jezdit s kompem se mi moc nechce

Díky
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Problém s filtrem pevných částic
Nepojede tato apka? Jede teda na mk5 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host