Jste komplet mimo. Naprosto netuším proč by ten motor nebyl vhodný...
Ad nafta - jednak zvuk co mě vytáčí, jednak spolehlivost - kolik z Vás co máte naftu můžete říct, že jste za 218tis km neřešili jedinou závadu?, jednak spotřeba - jezdím za 4,5 když se snažím za 5,5 podle předpisů a za 6,5 když mu šlapu na krk + takový krásný bonus, že v zimě vždycky odjedu narozdíl od nafty

Tuhle zimu tady bylo celkem fajn max -20 takže většina nafťáků odjela, minulou zimu tady bylo i -27 a to už neodjel žádný
Ad servis - jasně rozvody měly termín až příští rok, ale mi přišlo, že je čas se tomu věnovat. A udělal jsem dobře. Jinak spojka dvojhmota - vydržely by ještě 50tis km, ale mi přišlo 218tis dost a navíc mi přišlo, že už to není ono - nebylo, ale dle servisu by ještě pojezdily, samozřejmě když byla převodovka dole tak se vyměnily gufera a olej v převodovce. Brzdy, zase pojezdily by ještě 5 - 10tis km, ale byl čas vyměnit brzdovku tak se udělaly komplet ať tam za měsíc nemusím zas. Motor - tam byl požadavek na rozvody + ventilové vůle (1 výfukový na hranici tolerance 1 výfukový blízko hranice a zbytek jako z výroby), takže začalo rozebírání, fotky řemenů jsem tady někde dával - byly zcela ok, motor komplet čistý - nejspíš způsobeno závadou na kterou se přišlo. Každopádně motorář zjistil, že vysokotlaké čerpadlo prosakovalo a doporučil výměnu - 18tis - ano většina z Vás by s tím jezdilo dál protože ve fordu toto neřeší, já vyměnil, dále si motorář všiml, že olejové čerpadlo je z řady těch co rády selhávají a doporučil výměnu - vyměněno, na časovací kola k tomuto motoru nejsou žádné diagnostiky - tedy nelze poznat zda jsou v půlce životnosti nebo nové, poznají se až vadné - výměna, když byla převodovka dole zjistilo se, že je prasklý nějaký plastový hajzl kde je snad termostat a čidlo takže komplet nové, pak už jen rozvody atd... Ramena - rozpadly se když je demontovali - výměna. No pak geoška a už se jezdí.
Koupit jiné auto znamená koupit něco co se nedá pořádně prověřit - do motoru člověk nevidí. Bral jsem to tak, že mám servis za 100k auto má prodejní cenu 100k takže za 200k sem se díval co koupím - nic moc. A pokud tento servis přijde někomu moc tak si spočítejte kolik jste na servisech nacpali do aut vy za dejme tomu 200tis km. Dejte do toho jednu výměnu náplní a filtrů co jsem platil já, k tomu všechny rozvody, spojky, závady a uvidíte, že nebudete daleko od mého čísla, s tím, že já mám auto v cajku na 100 - 200tis km...