Stránka 7 z 12
Napsal: 26.07.2007 23:14
od staroch
Napsal: 26.07.2007 23:16
od pelen
Manzelku.

Napsal: 27.07.2007 22:39
od staroch
Napsal: 30.07.2007 09:21
od zewl
pelen píše:Svou S105 jsem upravil, aby mi nebrala benzin pri brzdeni motorem. Pri neseslapnutem plynu (polohovy spinac) a soucasne vyssich otackach nez volnobeznych, jsem odpojoval elektromagneticky ventil karburatoru, ktery mel standardne funkci pri vypnuti motoru zabranit samozapalu.

uz chapu tvoji spotrebu, protoze tve letite zkusenosti se mym nevyrovnaji. Ja si max upravoval cykloša, ale ne na spotrebu

Napsal: 30.07.2007 20:00
od pelen
to zewl:
Z toho si nic nedelej. Uprava skodovky nemela prakticky vliv na spotrebu, protoze snizovala ji jen pri brzdeni motorem a to byvalo kratke. Ani prisavani vody nesnizovalo spotrebu.
Jen u malucha "Turbinka Kowalskiego" mela uspech.
http://www.insomnia.pl/turbinka_kowalsk ... 40718.html

Napsal: 30.07.2007 21:29
od čajda
Ferino píše:zewl píše: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo?

Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy

Spolucestující vylezou a do kopce mě vytlačí, pak naskočí a z kopečka už frčíme samospádem. Motor stále vyplej, danej neutrál, brzdí se nohama.
Šetřím motor, spojku, převodovku a palivo.
Malinko víc se opotřebují dveře a zámky díky častému vystupování pod kopcem.

Ferino jestli máš hagusy tak at se z kopce chytnou za ně a nelozí furt dovnitř a zamky se tolik neopotřebí

Napsal: 30.07.2007 21:34
od Ferino
Hagusy mám, zítra vyzkouším.

Napsal: 01.08.2007 14:31
od Tudy
jak jsem to tady pročítal, vyjde mi cca následující:
a/vyhodím kvalt - šetřím motor a někdy (dlouhý dálniční skopec) i palivo
b/nechám rychlost-šetřím spojku, většinou i palivo, převodovku, své nervy (na neutrál ve 130 km/hod si připadám jako neřízená střela)
Ještě k údajnému šetření motoru (ad a/): nemyslím že mu zrovna prospívá, když po částečném vychladnutí (vyhozený kvalt) pod dálničním kopcem zařadím za 5. a otáčky okamžitě vyletí z 900 na 3000-4000/min...
Napsal: 02.08.2007 19:00
od staroch
Myslím, že máš v podstatě pravdu. Navíc, jak píšeš - s kvaltem je to bezpečnější. V náklaďáku se dokonce vyřadit nesmí.
Ale to chladnutí myslím nehrozí.
Ovšem co se týče mně, když myslím, že se mi to vyplatí, taky vyřazuju.

Napsal: 02.08.2007 21:00
od čajda
Taky si myslím že motor asi nevychladne to leda by byl vyply, protože i na volnoběch se ti zahřívá.
Napsal: 11.10.2007 22:52
od lookash
Tak jsem si to tu procet...
Nejaky cas jsem zil v UK a je zajimavy, ze na dlouhych kopcich jsou cedule at se brzdi motorem!!
Navic mozna ziju v omylu a nektery z panu automechaniku me z nej vyvede.. Ale co je pravdy na tom, ze po dlouhem brzdeni muzou brzdy zvadnout a pak si pod kopcem muzete zacit hledat strom okolo ktereho auto omotate... hmmm??
Napsal: 11.10.2007 22:55
od chmelko
v UK som robil vodičák, takže viem o čom hovoríš
tam sa to fakt neuznava..
inač, s osobakom by si musel schadzat alpy, alebo byt velmi necitlivy k brzdám a urobit to umyselne aby si ich priehral, dialo sa to na škodovkach, ale na chladených kotúčoch je to už výkon
Napsal: 12.10.2007 00:11
od pelen
Chlazene kotouce moc nepomohou. Teplo, ktere vznika pri brzdeni, jde i pres brzdove desticky a pisty na brzdovku. Brzdeni v dlouhem tahlem kopci je pro brzdy neco jako trvaly provoz a na to nejsou brzdy stavene.
Napsal: 12.10.2007 07:03
od zewl
lookash píše:Tak jsem si to tu procet...
Nejaky cas jsem zil v UK a je zajimavy, ze na dlouhych kopcich jsou cedule at se brzdi motorem!!
Navic mozna ziju v omylu a nektery z panu automechaniku me z nej vyvede.. Ale co je pravdy na tom, ze po dlouhem brzdeni muzou brzdy zvadnout a pak si pod kopcem muzete zacit hledat strom okolo ktereho auto omotate... hmmm??
ale tam to neni o uspore paliva, ale o brzdach, jak pise pelen...
Napsal: 12.10.2007 07:09
od chmelko
pelen:chcel som poukazat na to, že v dnešnej dobe, dajme tomu pri všetkých 4 kotoučoch je fakt problem brzdy priehrat ak to nerobim cielene..
mne sa to za normalneho provozu ešte nepodarilo...