dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 26.07.2007 23:14

pelen píše:Svou S105 jsem upravil, aby mi nebrala benzin pri brzdeni motorem. Pri neseslapnutem plynu (polohovy spinac) a soucasne vyssich otackach nez volnobeznych, jsem odpojoval elektromagneticky ventil karburatoru, ktery mel standardne funkci pri vypnuti motoru zabranit samozapalu. :wink:

8O
Tak jinak. Je něco, co sis neupravil? :lol: :lol:
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2007 23:16

Manzelku. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 27.07.2007 22:39

:lol: :lol: :lol:
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 30.07.2007 09:21

pelen píše:Svou S105 jsem upravil, aby mi nebrala benzin pri brzdeni motorem. Pri neseslapnutem plynu (polohovy spinac) a soucasne vyssich otackach nez volnobeznych, jsem odpojoval elektromagneticky ventil karburatoru, ktery mel standardne funkci pri vypnuti motoru zabranit samozapalu. :wink:
uz chapu tvoji spotrebu, protoze tve letite zkusenosti se mym nevyrovnaji. Ja si max upravoval cykloša, ale ne na spotrebu :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 30.07.2007 20:00

to zewl:
Z toho si nic nedelej. Uprava skodovky nemela prakticky vliv na spotrebu, protoze snizovala ji jen pri brzdeni motorem a to byvalo kratke. Ani prisavani vody nesnizovalo spotrebu.
Jen u malucha "Turbinka Kowalskiego" mela uspech.
http://www.insomnia.pl/turbinka_kowalsk ... 40718.html
:lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

čajda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3565
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od čajda » 30.07.2007 21:29

Ferino píše:
zewl píše: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? :twisted: :twisted: Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy :wink:
Spolucestující vylezou a do kopce mě vytlačí, pak naskočí a z kopečka už frčíme samospádem. Motor stále vyplej, danej neutrál, brzdí se nohama.
Šetřím motor, spojku, převodovku a palivo. :lol: :lol: :lol:
Malinko víc se opotřebují dveře a zámky díky častému vystupování pod kopcem. :cry:
Ferino jestli máš hagusy tak at se z kopce chytnou za ně a nelozí furt dovnitř a zamky se tolik neopotřebí :wink:

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 30.07.2007 21:34

Hagusy mám, zítra vyzkouším. :lol:
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 01.08.2007 14:31

jak jsem to tady pročítal, vyjde mi cca následující:
a/vyhodím kvalt - šetřím motor a někdy (dlouhý dálniční skopec) i palivo

b/nechám rychlost-šetřím spojku, většinou i palivo, převodovku, své nervy (na neutrál ve 130 km/hod si připadám jako neřízená střela)

Ještě k údajnému šetření motoru (ad a/): nemyslím že mu zrovna prospívá, když po částečném vychladnutí (vyhozený kvalt) pod dálničním kopcem zařadím za 5. a otáčky okamžitě vyletí z 900 na 3000-4000/min...
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 02.08.2007 19:00

Myslím, že máš v podstatě pravdu. Navíc, jak píšeš - s kvaltem je to bezpečnější. V náklaďáku se dokonce vyřadit nesmí.
Ale to chladnutí myslím nehrozí.
Ovšem co se týče mně, když myslím, že se mi to vyplatí, taky vyřazuju. :wink:
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

čajda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3565
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od čajda » 02.08.2007 21:00

Taky si myslím že motor asi nevychladne to leda by byl vyply, protože i na volnoběch se ti zahřívá.

Uživatelský avatar
lookash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Somewhere over the rainbow...

Příspěvek od lookash » 11.10.2007 22:52

Tak jsem si to tu procet...

Nejaky cas jsem zil v UK a je zajimavy, ze na dlouhych kopcich jsou cedule at se brzdi motorem!!

Navic mozna ziju v omylu a nektery z panu automechaniku me z nej vyvede.. Ale co je pravdy na tom, ze po dlouhem brzdeni muzou brzdy zvadnout a pak si pod kopcem muzete zacit hledat strom okolo ktereho auto omotate... hmmm??
Obrázek
Ford Focus I 1.8 TDdi

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 11.10.2007 22:55

v UK som robil vodičák, takže viem o čom hovoríš :wink:
tam sa to fakt neuznava..
inač, s osobakom by si musel schadzat alpy, alebo byt velmi necitlivy k brzdám a urobit to umyselne aby si ich priehral, dialo sa to na škodovkach, ale na chladených kotúčoch je to už výkon

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 12.10.2007 00:11

Chlazene kotouce moc nepomohou. Teplo, ktere vznika pri brzdeni, jde i pres brzdove desticky a pisty na brzdovku. Brzdeni v dlouhem tahlem kopci je pro brzdy neco jako trvaly provoz a na to nejsou brzdy stavene.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 12.10.2007 07:03

lookash píše:Tak jsem si to tu procet...

Nejaky cas jsem zil v UK a je zajimavy, ze na dlouhych kopcich jsou cedule at se brzdi motorem!!

Navic mozna ziju v omylu a nektery z panu automechaniku me z nej vyvede.. Ale co je pravdy na tom, ze po dlouhem brzdeni muzou brzdy zvadnout a pak si pod kopcem muzete zacit hledat strom okolo ktereho auto omotate... hmmm??
ale tam to neni o uspore paliva, ale o brzdach, jak pise pelen...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 12.10.2007 07:09

pelen:chcel som poukazat na to, že v dnešnej dobe, dajme tomu pri všetkých 4 kotoučoch je fakt problem brzdy priehrat ak to nerobim cielene..
mne sa to za normalneho provozu ešte nepodarilo...

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host