Stránka 7 z 23

Fajn

Napsal: 11.09.2006 07:48
od Jairo
Nerad by som to zakrikol :!: :idea: :!: ,ale cidlo mam vymenene asi mesiac a problem s rucickou tachometra je prec.Tak dufam,ze to tak i ostane... (prosiiiim :lol: )

Napsal: 03.03.2007 20:21
od KAPLIS
Dnes jsem se pokusil o zdánlivě jednoduchou výměnu čidla. Ztroskotal jsem už při vytahování toho kolíku. Ulomil jsem ten plastový zobáček a zustalo tam asi 7mm té tyčiky. Dá se docela dobře chytit do cvikaček, tahem s tím však nehnu. Na nějaké triky tam není moc prostoru a ani jsem neměl moc času. MÁ PROSÍM NĚKDO NĚJAKÝ TRIK NEBO TYP JAK TO VYTÁHNOUT ???? Použité nářadí, techiku tahu atd. Co s tím když to nejde kromě toho, že to dám do fordu? Příjde mi to jako stupidní výměna, kterou v thajsku dělají opice a o to víc mně bude bolet platba v servise.
P.s Hned mně napadlo jestli při konstrukci toho čidla nebyli soudruzi s NDR...

Napsal: 04.03.2007 20:23
od KAPLIS
Tak už mám nové čidlo tachometru. Byla to celkem příjemná a pohodová práce na 4,5 hodiny rozdělená do dvou dnů. Kdyby měl někdo zájem tak tady je můj postup.

DEN PRVNÍ 0,5hod bez cesty
Zajet přes půl města pro známého a potom zpět na kanál. Nalezení čidla,zkouška vytažení kolíčku. Nešel přádně chytit, tak jsem ocvakal ten plastový zobáček. úchop do cvikaček dobrý, ale kolík držel. Pro nedostatek času práce přerušena a kámoš byl odvezen domů.

DEN DRUHÝ 4 hodiny bez cesty a oběda a uklidu nářadí(bylo ho hodně)
Několik telefonů a prosení známého ať mně vezme na kanál. Nakonec jsem ho zlomil... (nejenom ho...)
Kolík po několika pokusech pustil (cvikačky a tah). Čidlo bylo do určité míry volné, ale ven nešlo. Zkusili jsme navázat drát a táhnout zhora ale nic. Chtili jsme to tělo zboku sikovkama a přes trubku (zespodu do sik)opatrně klepali. Čidlo se sunulo ven. I přes maximální opatrnost a cit byla síla k tomu potřebná velká a čidlo se utrhlo mezi o-kroužkama. Telefon otci ať nám přiveze vrtáky a závitníky. Než přijel tak jsme vydolovali obě gumky a zdálo se že to už musí jít samo. Navrtat čidlo jde docela dobře. Vrták 8 pak závit M10. Je k tomu potřeba usi půl metrová násada (u nás složená s několika sad malích golovek). Našroubovat šroub a táhnout a nic. Čidlem šlo hýbat asi 1cm nahoru a dolu ale přes polohu kde se zlomilo nešlo. Nakonec vytvořen stahovák pomocí šroubu, matky a velké podložky. Čidlo bylo venku. Montáž nového byla v poho až na to, že čidlo i kolík bylo nutno opatrně naklepnout takovou silou že dostat to ven nebude žadná sranda. Doufám že to nebudu muset už nikdy dělat.
POUŽITÉ NÁŘADÍ
cvikačky, sikovky , nuž, šroubováky kladivka, tyčky na klepání, vrtačka, vrták 8, závitník m10, nástavec na nařezání závitu asi 0.5m, šroub m10 + matka + veká podložka, oleje...
ZÁVĚR
Stálo to asi víc než než u forda, stratil jsem spoustu nervů, občas padl i ostřejší výraz typu "i čerta starýho k ďasu..." ale udělal jsem si to sám a teď mám dobrý pocit, že jsem "ušetřil". Je to přijemná zkušenost.

Napsal: 04.03.2007 20:28
od Hurvajs
To KAPLIS: přečti si můj příspěvek výše, naprosto to samý v bledě modrém. :wink: :lol:

Napsal: 04.03.2007 20:59
od KAPLIS
to hurvajs: Četl jsem a byla to pro mě velká inspirace.Za to velký dík. Jen mi tam chybělo pár detailů, tak jsem se to snažil více rozepsat pro ostatní "kaskadéry" co se do toho budou pouštět, ať si něco nezapomenou doma a udělají si dostatek času. Čas 3min jak tu někdo píše je docela sci-fi.

Napsal: 04.03.2007 21:47
od Hurvajs
jj, to je od tebe super počin, takhle to rozepsat. Na to už jsem neměl nervy to takhle důkladně rozepisovat. Věřím, že to hodně lidem pomůže. :wink:

Napsal: 19.03.2007 17:50
od petrozzy
Zdravím všechny.Asi před 14 dny jsem se stal majitelem FoFo 1,6 r.99 a nastal mi stejný problém.Nevíte o nějakém dobrém servisu ve Vsetíně nebo blízkém okolí?Případně,kde se dá čidlo rychloměru objednat?

Napsal: 19.03.2007 18:03
od KAPLIS
Čidlo objednej u forda. Budeš potřebovat VIN kod auta, aby věděli typ převodovky. Mě stálo 1125,-. Výměnu říkali tak hodinu to je asi 550,-.
Pokud nemáš přístup na kanál (podle mně na toto lepší než zvedák) , základní technickou zručnost, velkou sílu, pevné nervy a dostatek nářadí tak si to nech udělat. Moc nepočítej s tím, že budeš mít štěstí a půjde ti to lehce. Mně to teď funguje bez problémů. Čest práci...

Napsal: 19.03.2007 20:23
od petrozzy
Dík,právě jsem našel inzerát za stejnou cenu.Výměnu ale radši svěřím odborníkům.

Napsal: 21.03.2007 12:24
od freebiker
ahoj chlapi,
jako tady všichni, mám problém pravděpodobně s tím čidlem (padá mě ručička tachometru, vždy tak na 2-3s na 0 a pak zpět na aktuální rychlost). Dle vašich návodu jsem hledal, ale nemohu nějak nalézti - mám motor ZETEC 1,8l, 16V, kde mám to z.....né čidlo hledat, vpravo tam něco je ale... Udělejte prosím někdo fotku motoru a dejte tam šipku . pokud ne sem, tak prosím na můj email - freebiker@atlas.cz
díky moc za pomoc!!!!!!

Napsal: 23.05.2007 20:29
od bobcibo
Zdravím všechny , tak už mně to dělá taky a podle toho co tu čtu se ani nebudu dívat kde to čidlo je a zrovna si to nechám udělat v servisu, akorát mě sere že to stojí tak moc. Ještě jsem se chtěl zeptat jestli když vám to chcípalo tak jenom při tom když spadne ta ručka tacháku. Mě se někdy stává že to chcípne i tak že třeba jedu na pětku a pak zmáčknu spojku a brzdím a když si všimnu že se rožne kontrolka dobíjení a nestihnu šlápnout na plyn tak to chcípne. Nebo je tohle spíš tím volnoběžným ventilem ? Při tom když mi spadne ten tachák tak to nechcípá.

Napsal: 24.05.2007 14:53
od Hurvajs
bobcibo píše:Zdravím všechny , tak už mně to dělá taky a podle toho co tu čtu se ani nebudu dívat kde to čidlo je a zrovna si to nechám udělat v servisu, akorát mě sere že to stojí tak moc. Ještě jsem se chtěl zeptat jestli když vám to chcípalo tak jenom při tom když spadne ta ručka tacháku. Mě se někdy stává že to chcípne i tak že třeba jedu na pětku a pak zmáčknu spojku a brzdím a když si všimnu že se rožne kontrolka dobíjení a nestihnu šlápnout na plyn tak to chcípne. Nebo je tohle spíš tím volnoběžným ventilem ? Při tom když mi spadne ten tachák tak to nechcípá.
Dělalo mi to to samý, bude to na 99% taky tím čidlem.Jen si asi v tu chvíli zrovna nevšimneš, že ti nejde tacháč, čidlo nedává údaje a pak zablbne počítač řízení motoru a zdechne to.

Napsal: 22.06.2007 21:49
od Radek 1.8 16V
Chci se zeptat, jestli se vám někomu - po tom co spadla ručička tachometru, vynulovalo se počítadlo a chcípnul motor - taky rozsvítila tahle oranžová bestie Obrázek??? Mě dneska jo a netváří se, že by chtěla zhasnout. V pondělí to dávám do servisu, ale nevím jestli se mám bát s tím jezdit. Doufám, že to signalizuje jenom chybu toho čidla.

Napsal: 22.06.2007 22:32
od Jozkablack
No na Escortu mi jednou za jízdy zničeho nic spadly ručičky, po chvilce i chcípnul motor, ale kilometrovník se nemoh vynulovat, páč tam byl mechanickej!! Rosvítilo se ABS a Airbag a příčinou bylo ulomený nějaký očko na alternátoru, teda na kabelu vedoucím k alternátoru!! Tak snad to bude i u tebe nějaká prkotina!!! :wink:

Napsal: 23.06.2007 08:14
od Hurvajs
Radek 1.8 16V píše:Chci se zeptat, jestli se vám někomu - po tom co spadla ručička tachometru, vynulovalo se počítadlo a chcípnul motor - taky rozsvítila tahle oranžová bestie Obrázek??? Mě dneska jo a netváří se, že by chtěla zhasnout. V pondělí to dávám do servisu, ale nevím jestli se mám bát s tím jezdit. Doufám, že to signalizuje jenom chybu toho čidla.
Jo Radku, mně se to při tom zablbnutí rozsvítilo taky, ale když jsem pak vypnul klíček a nastartoval znovu, tak to zase zhaslo. Po výměně čidla je vše v pohodě. Těch kontrolek se mi rozsvěcovalo více.