Stránka 7 z 9

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 17.06.2016 08:55
od vitr73
jj..to je vyhoda..ale chytra hlava to spocitala s tichym narizenim zadavatele tak aby to jenom trochu vydrzelo...proc nakupovat lozisko za "xxx" penez ktere by prezilo auto...staci prece nakoupit lozisko za jenom "xx" penez aby to chvilku jezdilo nez pretizene umre...servis bude mit praci....takhle to komentoval znamej kterej dela na vyvoji v jedne automobilce nejmenovane v cechach....a ze by to bylo jinde jine? ..to je blbost...to by nove auto nestalo "jen" 250 tisic(to je jen priklad) ...ale na tom nic nezmnenime..to je fakt :bebng:
...proc bez poruchy najezdi auto za milion vic km nez auto za 200 tisic?(napr znameho mercedes ma na puvodni loziska uz 230 tisic km a nehucej...druhe auto fabie ma ted 180 tisic km a uz v tom jsou loziska davany 2x) ... no nekde to musi byt osizene no ne? ..ani nepotrebujou aby to zakaznikovy vydrzelo jezdit 20 let...a ani to nechtej...

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 17.06.2016 09:13
od pkadecka
A jak bys to chtěl dělat jinak? Auto je navržené na nějakou životnost, díly do toho stojí tolik a prodejní cena je tolik. Výrobce vydělá.

Když by výrobce předimenzoval ložiska, byly by tam na věky, ale proč by to dělal - a hlavně by pak mohl předimenzovat úplně všechno a celé auto by bylo na věky. Pak by ale díly stály víc, prodejní cena by byla vyšší a zákazníci si radši koupí to první auto (a výrobce vydělá hovno, protože takové auto neprodá).

Samozřejmě, jsou zákazníci, kteří si koupí rolse, ten je ultrakvalitní, ale přebytečných pár mega má v kapse málokdo. To si radši koupí fabii za 250 nebo dacii za 150. A může si koupit dvě, tři za život a k tomu barák a bude na těch samých penězích, jako kdyby si koupil jenom rolse.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 18.06.2016 20:37
od Petros
Zadní ložisko vyměněné, mít doma lis - práce na 45 minut. Staré ložisko drželo v bubnu jak přilepené, i hydraulický lis měl trošku práce než ho povolil. Nové FAG tam šlo jak po másle. Autíčko je teď krásně tichoučké, radost opět jezdit :Dancer: .

Napsal: 18.06.2016 20:43
od Nonid
Cimz chces rict, ze jsou slyset ostatni dily na odchodu :mrgreen:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 18.06.2016 21:11
od Petros
:palec_nahoru: :Dancer: :palec_nahoru: :Dancer: :palec_nahoru:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 22.06.2016 11:39
od vitr73
u mne nic na odchodu slyset vetsinou neni....mam radio 4x 40 W :D

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 30.03.2017 22:46
od vladka1
Tak jsem taky měnil zadní ložisko.Ovšem po výměně se hřeje, po půlhodině jízdy po dálnici má krytka ložiska tak 60° (kotouč chladný,takže ložisko to je na 100%), druhý kolo je jen lehce vlažný... Kde mohl být problém v montáži, příp. jde spíš ovadný kus?? Je to FAG vyrobený v Maďarsku.. Náboj ohřátý ca na 100°, ložisko v mrazáku, lisováno panenkou za vnější kroužek pomocí starého ložiska, do náboje zajelo bez problému. Matka utažená momenťákem na 235 Nm za současného otáčení kolem proti směru hod. ručiček... Mohlo mít vliv, že nebylo nasazený kolo a otáčel jsem jen nábojem, resp. trochu dotáhnul, pootočil, zase trochu dotáhnul a takhle několikrát až do 235Nm?.. Nemá se nasadit kolo, roztočit ho a dotahovat jen když se točí ještě dost rychle? (To je jediná chyba co mě napadá)...
PS: k vytlačení starého ložiska - pokud se tlačí na vnitřní kroužek (vnější je schovaný),tak ten přes kužel rozpíná vnější kroužek do strany a nejde to ven. 2t panenka ani prd. Pomohlo až vyrazit vnitřní kroužky a navařit si do vnějšího kroužku opěru pro lis, pak to šlo lehce. Holt kužel je sviňa rozpínavá.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 00:16
od stano.
Zatahovanie v poriadku.
Samostavy na paknach si povolil? Moze ti pribrzdovat brzda....

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 09:16
od vladka1
Brzda to neni na 100%, kotouč je studený (nemám bubny ale kotouče). Hřeje se náboj... Po okreskách je jen vlažný, ale jak se jede rychle tak na něm nejde udržet ruka. Když sáhnu na kotouč tak je jen lehce vlažný (pokud jedu delší dobu bez brždění)... Druhá strana je i na okreskách chladnější. Mám infrateploměr, tak bych to mohl i změřit přesně...
Asi se holt maďaři vožrali, nebo mě chtěj procvičit ve výměně ložisek :D

Nebo Nejde to přetáhnout? Např. vadný momenťák.. Nebo utažený ještě podchlazený a po ohřátí na normální teplotu se roztáhlo a kvůli tomu je malá vůle (přeci jen to jsou kužely a napresováním by vnitřní kroužky mohly "nakynout"?? Ale matku jsem utahoval až tak po 20 minutách, to by už studený být nemělo ani uvnitř na vnitřním kroužku...

EDIT: Ááááá, Fíkus si ze mě dělá prdel! Ložisko OK, hřeje se to od kotouče i když to tak nevypadalo. Hned po dojetí svižnější jízdy náboj 30° kotouč 80°, ale po chvilce stání náboj 60° a kotouč 50° Když jsem dojel na kopec a zastavil bez brždění, tak náboj 21°a kotouč 30° => Kdo zkoušíte jestli se hřeje ložisko, tak na náboj jděte okamžitě po dojetí, jinak na něj přeleze teplo od kotouče. S Fordem se člověk nenudí :D

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 09:27
od stano.
Pri lisovani si dufam netlacil cez vnutorny kruzok. Ale cez vonkajsi, a nemlatil.to tam kladivom. Inak nevidim dovod, aby to neslo. Prilis utiahnut by mohlo vadit jedine na znicenie zavitu. Ono aj tak sa opru o seba vnutorne kruzky a dalsie zatahovanie uz je len tlacenie kovov k sebe...
Alebo chybne lozisko od vyroby... Vazelina ti z neho dufam nevytiekla.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 09:57
od vladka1
Čteš to vůbec?! Píšu tlačeno panenkou za vnější kroužek... Vazelína OK - do mrazáku šlo ještě s igelitem, po rozbalení hned do náboje. Vytéct mohla jedině do náboje po žhavení jízdou :D
Ono vnitřní kroužky se o sebe opřou, ale jestli ještě byly chladný, tak to má menší rozměr a po ohřátí se mohly deformovat. Vnější kroužek se rychle ohřeje od náboje, vnitřním to trvá určitě dýl... Za studena to můžou mít šířku např. 36,9, za tepla se to roztáhne na 37,1 nebo tak něco...
Teoreticky by to vlv mít mohlo, ale spíš se přiklánim k tomu že to je zmetek z výroby...
Navíc namlácení kladivem by tohle nezpůsobilo, to by začlo vrčet (poškození oběžných drah - důlky od válečků), ale vůle by byla OK a nehřálo by... To samé by platilo pro lisování za vnitřní kroužek...

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 15:36
od Jardak
Podle toho co píšeš jsi udělal vše dobře. Máš tedy dvě možnosti:

1/ necháš to tak jak je to a počkáš co se stane,
2/ ložisko znovu vyměníš.

Osobně bych volil možnost číslo jedna, 60°C není na ložisko nějaká velká teplota a podle mě si časem sedne.
Měnil jsem už dost ložisek a teplotu náboje jsem zkoumal jen u kuželíkových ložisek kde nastavuje jejich předpětí maticí. Tady se ale ložisko dotáhne natvrdo, takže není co řešit.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 31.03.2017 21:50
od stano.
Co nervacis, ja to citam. Ale pre istotu sa pytam. Lebo nic nevyzera zle, postup je ok. Nie je dovod, aby to bolo pokazene.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 02.04.2017 22:43
od vladka1
Jo v pohodě, taky jsem už viděl spoustu věcí "co lidi dovedou", takže dotaz na kladivo hned po příspěvku kde píšu že nebylo celkem chápu ;)
Ještě mě napadl bordel v náboji např. orezlý = zmenšení průměru díry = zmenšení průměru vnějšího kroužku (větší přesah = stlačení) a tím i vůle v ložisku... Sice jsem náboj i hřídel čistil, ale jen hadrem (viditelně orezlý to nebylo)... Někdo tu psal že zmražený ložisko do náboje zapadlo prakticky samo, já musel i zmražený tlačit (ale šlo lehce) Jasně že s tim jezdim a nechám to do rozsypání, resp. doufám že se to vyválcuje a bude to lepší (ojetím zlepšit vlastnosti vozu :D).
Mmch. kladivo - nevěřim, že pokud se ložisko s citem naklepe přes vnější kroužek tak se poškodí. Spíš se rozsypou vnitřní kroužky (určitě zajistit šroubem aby nemohly vypadnout). Pokud se bouchne do vnitřního kruhu tak je jasně vymalováno, ale vnější by měl být OK i kladivem (ovšem lis je jednoznačně lepší, o tom žádná, kladivo je nouzovka na cestě když se nepodaří najít futra na lisování heverem - což se asi najde všude - sklepní okýnko, roura v mostu, zvedat náklaďák atd. ;)
Utáhnutí matky - určitě bude lepší nasadit kolo, roztočit ho a matku utahovat když se točí ještě rychle - i když se vnitřní kroužky dotažením opřou o sebe, tak s valením válečků sednou přesněji (souosost). Určitě není jedno jestli ložisko při utahování stojí nebo je v pohybu - pokud válečky jedou, tak nemůžou vymáčknout důlek, navíc s vnitřním kroužkam "vlní", tak se asi líp posunuje po hřídeli...

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 03.04.2017 07:05
od miki21
Vždycky zmrazím ložisko a většinou sedne jen do 3/4, zbytek doklepnu přez starý vnější kroužek jemně kladivem. Nikdy nebyl problém a to jsem to takhle dělal asi 30x, než jsem si postavil lis.
Spíše bych to tipl na vadné ložisko, což se mi už taky stalo.
Jezdit a sledovat a při větších problémech vyměnit. Ono se nekousne ze dne na den, takže to není takový problém.