Stránka 7 z 50
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 11:52
od junior
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 15:44
od HmerX
Kóťa píše:Tak ja se priznam,ze moc nevim jak vypada kotouc na vymenu.rekl mi to typ v gumarne...ja bych cekal podle km vic...jezdim spis na spotrebu,ostreji se svezu minimalne.jak pujde auto na olej,tak na to kouknem vcetne toho loziska...
U každého kotouče je většinou psaná "minimální" tloušťka. Ale podle mě se dá na kotoučích jezdit(a brzdit), dokud se nezvlní ...
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 17:00
od ballu
Tady nejde o zvlnění ale o zdeformování přepážek kotouče tlakem pístků, to se pak zaseknou plechy destiček do otvoru prasklého kotouče a nestačíš odříkat otče náš........

Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 19:56
od Lubak
U každého kotouče je většinou psaná "minimální" tloušťka. Ale podle mě se dá na kotoučích jezdit(a brzdit), dokud se nezvlní ...[/quote]
No doufám, že tímto heslem se nebude nikdo řídit

kotouče mají min. hodnotu , kdy by se měly měnit a je to tak jak psal Balu, pak se může zaseknut deska, už jsem viděl (ne jednou) i prasklý kotouč a každej si asi umí představit co může udělat takovej ulomek co?
Otčenáše nestihneš pak ani náhodou, možná pouze amen:-)
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 21:42
od Kóťa
No,pozjišťoval jsem si ceny ve fordu a je to následovné.
přední brzdový kotouč-1ks 2.200,- Kč, sada předních brzdových destiček 2.000,- Kč, cena práce vč. zkušební jízdy 1.100,- Kč, délka trvání výměny předních brzd. kot. a destiček cca 3/4 hodiny.
na kotouče sleva 30% a desky 20%.
Dneska jsem na kotouče koukal a ta hranka u středu je tak 1-2mm,tak si myslím,že ten typ v gumárně plašil....Ty přední kotouče to uznám,na zadních je ještě cca 0,5cm,tak ty jsou zatím v pohodě,ne?
Jaký jsou takový běžný značky destiček,který mi v servisu můžou nabídnout?(Autokelly,elit atp.)
Abych si z nabídky dokázal vybrat něco slušnýho...ani na závody a ani něco za korunu....

Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 27.07.2010 22:36
od Brehowicz
Přední kotouče mají novky 24mm a minimum je 22mm takže vlastně ani ten klučína neplašíl jestli už to máš místy ke 2mm z každé strany.Vem šupleru a změř to a víš na čem jsi.
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 00:22
od buceek07
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 16:34
od Bullitt
Chceš vrtat kotouče?

Tak to tedy good luck a doufám, že tě na silnici nikdy nepotkám!
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 17:11
od Kóťa
Taky mě to přijde docela hard core,ne?To ten kotouč nečneš,ne?
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 18:12
od HmerX
ballu , Lubak : Ale než by došlo k onomu poškození kotouče, o kterém píšete, tak se určitě nejdřív zvlní. Nikomu neradim, jak má jezdit, jen píšu svůj názor.
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 18:46
od ballu
To je tvůj názor, ale naše zkušenosti , při zabrzdění přepážka povolí kotouč se jen zvlní - v dobrém případě, udělá se prasklina o kterou se kousne destička. Toto se stane, než řekneš to amen.

Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 21:05
od Lubak
HmerX píše:ballu , Lubak : Ale než by došlo k onomu poškození kotouče, o kterém píšete, tak se určitě nejdřív zvlní. Nikomu neradim, jak má jezdit, jen píšu svůj názor.
To nemůžeš myslet vážně vid?
Ne na jednou autě jsem viděl kotouče které nekopaly a byly a šrot a třeba už i naprakslé.
takže opotřebovatnost kotouče se rozhodně nedá určovat dle nějakého házení nebo kroucení

Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 28.07.2010 22:28
od HmerX
Dokonce i s popraskanýma kotoučema se dá jezdit(žel vlastní zkušenost, a to byli skoro nové kotouče, ale popraskali od přehřátí a asi i vada z výroby - to je už jedno, nakonec naštěstí bez kolize). Ale hádat se s váma nechci, samozřejmě je lepší měnit kotouče dřív ...
Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 29.07.2010 04:44
od buceek07
A jak myslíš že se dělá to vrtáni přímo u výrobce....vysoustružijou z polotovaru kotouč, kterej pak vyfrézujou a pak sou tam tepelny upravy jako popouštění atp... kvůli vnitřnímu pnutí ...A je uplně jedno jestli ten kotouč vrtáš před nebo po té upravě...a pokud vyměníš kotouče včas tak není vůbec s ničím problém... teda pokud se to nedělá na starými kotouči...a taky tam nesmi byt děr jak namrdaných o velkym pruměru....měl sem tu možnost a byl sem na dílně kde se řešila uprava vozu na rally a o brzdách nám tam pán vyprávěl hodně dlouho...vrtání když se provede tak jak má, tak je to ok...měl tam na to i nějaky vzorečky na jakej průměr kotouče kolik děr s jakym průměrem atd...a 5 řad na celej kotouč o 4 dírách o průměru tak 4 - 6 mm do vnější stěny kotouče...a nemuže byt problém

Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 29.07.2010 04:53
od ballu
Tady nejde o hádání, ale o předávání zkušeností a hlavně předejití průseru s větším nákladem na opravu a o zdraví. To tepelné popraskání kotouče je příčinou špatného zajetí. První brzdění kotouč zahřeje a ten se pevnostně zušlechťuje. Když se to přežene, tak se zkroutí, a je jedno jestli to je kotouč za 1000 Kč nebo za 3000 Kč, jak je zde kolikrát mylně prezentováno o koupené značce a kvalitě.
