Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Odpovědět
Uživatelský avatar
marosnet55
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 30.01.2010 22:19

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od marosnet55 » 26.12.2010 20:21

Nazdar. Páni.
Taktiež mám problém z ventilátorom chladenia, ktorý žije vlastným životom.
Som po aktualizácii software riadiacej jednotky ventilátora a úprave ubgrade na DPF.
Ale tento problém aj keď v menšom množstve som mal už aj pred tým.
Všimol som si že ventilátor nabieha už po prejdení zhruba 5 km.
Rucička ukazovateľa teploty sa pritom skoro ani nezdvihne.
Stáva sa to večšinou za dažďa pri mokrej vozovke a pri nízkych teplotách aj -15.
Pri jazde keď sa vantilátor rozbehne je máličko cítiť malé šklbanie motora pri poľavení nohy z plynu a maličká strata výkonu.
Cez leto som ventilátor vôbec nepočul.
Povedzte mi prosim Vás niekto ako sa tento problém dá riešiť? Má s týmto niekto večšie skúsenosti?
Nedalo by sa to vyriešiť vybratím poistky ventilátora z prídavnej poistkovej skrinky (pred zimou)??????????????????????????.

Už na to nemám nervy zvýšila sa mi aj spotreba, pretože ventilátor mi ide akoby na plné otáčky skoro pri každej druhej jazde. Čo tam sakra dávajú za soft?
S pozdravom Maroš.

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pepé » 04.11.2011 11:56

Dobrý den, jak se prosím vyvinula situace ohledně ventilátoru, já mám ten samý problém. Přes léto jsem to tolik nesledoval, ale teď je to tak jak píšete vy. Po 5km spustí a teplota je necelých 70 stupňů. Za jízdy nevím jak běží, ale při namátkových zastavení tak na 90% vždy běží. Po vypnutí někdy vypne hned, někdy dochlazuje tak 30 vteřin a už se mi 2x stalo, že běžel cca 2 minuty.
Není tam ještě jedno čidlo přímo na chladiči a to kdyby kecalo tak dává příkaz pro ŘJ pro spuštění.
Jinak mám focus II 1,6 Tdci 80kW s DPF, jinak co jsem se ptal ve fordech tak nikdomo tom moc nevěděl.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pepé » 04.11.2011 12:00

A ještě jedna důležitá věc, moje momentální spotřeba je 6,3 litr, což je oproti původní spotřebě 5,5 litru docela dost.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 04.11.2011 20:04

To: pepe
Ten ventilator se ti spousti prilis casto, asi mas ucpany DPF filtr nebo ti odeslo cidlo parcialniho diferencialniho tlaku. Tomu odpovida i vyssi spotreba.
Nepribyva ti olej na merce oleje?
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pepé » 06.11.2011 20:19

Olej mi přibývá měl jsem při výměně 1,5cm pod maximum(výměna před 4 000km) a teď mám 2 cm nad maximum. Co to je za čidlo, je to to co je namontované zepředu na DPF. Co mám prosím udělat?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 07.11.2011 21:03

Do oleje se ti dostava nafta z nedokoncenych regeneraci. Klidne se ti muze spoustet regenerace kazdy den a i kdyz pojedes treba 300km, tak se ti stejne nedokonci. Mel jsem to podobne, bylo spatne cidlo parc. dif. tlaku. Je umisteno z boku baterky a vedou od neho hadicky, fotky nekde byli na foru. Cidlo stoji cca 2500kc.
Nebo taky muzes mit DPF filtr KO, je na tobe, jestli zvolis variantu vykuchat nebo koupit treba z ebaye, viz. Komi.
Ja jsem spokojen s vykuchanim uz cca 40tis km :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od C-Maxis » 11.11.2011 14:40

Ahoj, od Fordu z Francie jsem dostal dopis ohledne svolavaci akce 9C268. Prelozil jsem, ze jde o "ovládací modul pro ventilátor chlazení motoru". Co jsem pochopil z hovoru s technikem z Ford Kruml, tak jsou defacto 2 problemy- nejaky kabelovy svazek se kontroluje/ meni (+ nejaka pojistka) a pak SW do ovladaci jednotky.
Jak jsem tady cetl prispevky, tak si nejsem jist, jestli tam auto na prohlidku vubec davat. Ale taky pry mozna zjisti, ze moje auto tu akci nepotrebuje /uz ma provedenu. Jen pry v Anglii o tom neni zaznam.

Jaky mate na tohle nazor?

BTW: Za posledni 2 roky jsem byl minimalne 2x v autorizovanym Ford servisu. Neni mi jasne, proc me sami neupozornili, ze moje WIN spada do svolavacky.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
marosnet55
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 30.01.2010 22:19

Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od marosnet55 » 11.11.2011 15:00

Bohužiaľ o tom autoriz. servisi neinformujú.
Spomínanú zvolávaciu akciu som postúpil na Slovensku (BB) zhruba pred dvomi rokmi aj keď mám auto dovoz z D.
Stačí zavolať do autoriz. servisu Ford a podľa WIN Vám zistia či už bola danná zvolávacia akcia vykonaná. Robia to zadarmo v rámci zvolávacej akcie Fordu.
Výmena káblového zväzku na ventilátore a preinštalovávanie software DPF.
Po tomto úkone mi prestala narastať hladina oleja, pri regeneráciách DPF ale ventilátor stále pofukoval tak ako je to tu popísané. V tomto momente som už bez DPF ale na ventilátor to žiadny vplyv nemá ako keby stále žil vlastným životom ako to už niekto tuším BobTDCI v inom vlákne napísal.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od C-Maxis » 11.11.2011 15:15

Njn, ja prave zjistuju, jestli na to jet, nebo ne. Sice vyhrozujou moznosti pozaru, ale tak nejak predpokladam, ze kdyz to vydrzelo 4 roky /100 tkm, ze snad ...
S olejem a DPF problemy nemam.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pepé » 11.11.2011 17:18

TO Dav: Zítra odjíždím na vykuchání. Pokud by bylo špatné i toto čidlo bude to mít po vyndání DPF nějakou funkci, asi ne co?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 11.11.2011 20:31

To cidlo ti vymeni zdarma za nove, jen se o tom radeji muzes zminit.
Me ho vymenili hned, ale nevim jestli to je pri vykuchani bezne. Mozna ho maji nejak upravene, aby fungovalo nebo nefungovalo podle potreby
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od V12 » 11.11.2011 21:03

Zvolavacku inak vypisuje aj ETIS. Staci sa tam bezplatne zaregistrovat, vyhlada sa auto podla VIN a ked je nejaka nedokoncena zvolavacka, zobrazi sa to v infe o vozidle. Niekoho tu (sorry, ale mena si nejako nepamatam) som na to upozornil, on siel do Fordu, kde mu to bez problemov poriesili.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od foki » 12.11.2011 00:51

C-Maxis píše:Njn, ja prave zjistuju, jestli na to jet, nebo ne. Sice vyhrozujou moznosti pozaru, ale tak nejak predpokladam, ze kdyz to vydrzelo 4 roky /100 tkm, ze snad ...
S olejem a DPF problemy nemam.

videl jsem tdci , chytlo asi hodinu po prijezdu majitele a nebyl to hezky pohled . me to ted delaly taky nechal jsem to tam pres den a odpoledne to bylo hotove , dava se tam krytka a rele ktere odpoji saharu kdyz je vypnuty klicek
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od C-Maxis » 12.11.2011 12:14

jestli jsem spravne pochopil informaci, tak na to jet mam :)
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 12.11.2011 19:27

Na té zvolávačce jsem byl taky .vyměnili nejakou krabičku s drátkama a nějakou krytku,vše zdarma.Někde tu mám i foto.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host