Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
- marosnet55
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 30.01.2010 22:19
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Nazdar. Páni.
Taktiež mám problém z ventilátorom chladenia, ktorý žije vlastným životom.
Som po aktualizácii software riadiacej jednotky ventilátora a úprave ubgrade na DPF.
Ale tento problém aj keď v menšom množstve som mal už aj pred tým.
Všimol som si že ventilátor nabieha už po prejdení zhruba 5 km.
Rucička ukazovateľa teploty sa pritom skoro ani nezdvihne.
Stáva sa to večšinou za dažďa pri mokrej vozovke a pri nízkych teplotách aj -15.
Pri jazde keď sa vantilátor rozbehne je máličko cítiť malé šklbanie motora pri poľavení nohy z plynu a maličká strata výkonu.
Cez leto som ventilátor vôbec nepočul.
Povedzte mi prosim Vás niekto ako sa tento problém dá riešiť? Má s týmto niekto večšie skúsenosti?
Nedalo by sa to vyriešiť vybratím poistky ventilátora z prídavnej poistkovej skrinky (pred zimou)??????????????????????????.
Už na to nemám nervy zvýšila sa mi aj spotreba, pretože ventilátor mi ide akoby na plné otáčky skoro pri každej druhej jazde. Čo tam sakra dávajú za soft?
S pozdravom Maroš.
Taktiež mám problém z ventilátorom chladenia, ktorý žije vlastným životom.
Som po aktualizácii software riadiacej jednotky ventilátora a úprave ubgrade na DPF.
Ale tento problém aj keď v menšom množstve som mal už aj pred tým.
Všimol som si že ventilátor nabieha už po prejdení zhruba 5 km.
Rucička ukazovateľa teploty sa pritom skoro ani nezdvihne.
Stáva sa to večšinou za dažďa pri mokrej vozovke a pri nízkych teplotách aj -15.
Pri jazde keď sa vantilátor rozbehne je máličko cítiť malé šklbanie motora pri poľavení nohy z plynu a maličká strata výkonu.
Cez leto som ventilátor vôbec nepočul.
Povedzte mi prosim Vás niekto ako sa tento problém dá riešiť? Má s týmto niekto večšie skúsenosti?
Nedalo by sa to vyriešiť vybratím poistky ventilátora z prídavnej poistkovej skrinky (pred zimou)??????????????????????????.
Už na to nemám nervy zvýšila sa mi aj spotreba, pretože ventilátor mi ide akoby na plné otáčky skoro pri každej druhej jazde. Čo tam sakra dávajú za soft?
S pozdravom Maroš.
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Dobrý den, jak se prosím vyvinula situace ohledně ventilátoru, já mám ten samý problém. Přes léto jsem to tolik nesledoval, ale teď je to tak jak píšete vy. Po 5km spustí a teplota je necelých 70 stupňů. Za jízdy nevím jak běží, ale při namátkových zastavení tak na 90% vždy běží. Po vypnutí někdy vypne hned, někdy dochlazuje tak 30 vteřin a už se mi 2x stalo, že běžel cca 2 minuty.
Není tam ještě jedno čidlo přímo na chladiči a to kdyby kecalo tak dává příkaz pro ŘJ pro spuštění.
Jinak mám focus II 1,6 Tdci 80kW s DPF, jinak co jsem se ptal ve fordech tak nikdomo tom moc nevěděl.
Není tam ještě jedno čidlo přímo na chladiči a to kdyby kecalo tak dává příkaz pro ŘJ pro spuštění.
Jinak mám focus II 1,6 Tdci 80kW s DPF, jinak co jsem se ptal ve fordech tak nikdomo tom moc nevěděl.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
A ještě jedna důležitá věc, moje momentální spotřeba je 6,3 litr, což je oproti původní spotřebě 5,5 litru docela dost.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
To: pepe
Ten ventilator se ti spousti prilis casto, asi mas ucpany DPF filtr nebo ti odeslo cidlo parcialniho diferencialniho tlaku. Tomu odpovida i vyssi spotreba.
Nepribyva ti olej na merce oleje?
Ten ventilator se ti spousti prilis casto, asi mas ucpany DPF filtr nebo ti odeslo cidlo parcialniho diferencialniho tlaku. Tomu odpovida i vyssi spotreba.
Nepribyva ti olej na merce oleje?
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Olej mi přibývá měl jsem při výměně 1,5cm pod maximum(výměna před 4 000km) a teď mám 2 cm nad maximum. Co to je za čidlo, je to to co je namontované zepředu na DPF. Co mám prosím udělat?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Do oleje se ti dostava nafta z nedokoncenych regeneraci. Klidne se ti muze spoustet regenerace kazdy den a i kdyz pojedes treba 300km, tak se ti stejne nedokonci. Mel jsem to podobne, bylo spatne cidlo parc. dif. tlaku. Je umisteno z boku baterky a vedou od neho hadicky, fotky nekde byli na foru. Cidlo stoji cca 2500kc.
Nebo taky muzes mit DPF filtr KO, je na tobe, jestli zvolis variantu vykuchat nebo koupit treba z ebaye, viz. Komi.
Ja jsem spokojen s vykuchanim uz cca 40tis km
Nebo taky muzes mit DPF filtr KO, je na tobe, jestli zvolis variantu vykuchat nebo koupit treba z ebaye, viz. Komi.
Ja jsem spokojen s vykuchanim uz cca 40tis km

- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Ahoj, od Fordu z Francie jsem dostal dopis ohledne svolavaci akce 9C268. Prelozil jsem, ze jde o "ovládací modul pro ventilátor chlazení motoru". Co jsem pochopil z hovoru s technikem z Ford Kruml, tak jsou defacto 2 problemy- nejaky kabelovy svazek se kontroluje/ meni (+ nejaka pojistka) a pak SW do ovladaci jednotky.
Jak jsem tady cetl prispevky, tak si nejsem jist, jestli tam auto na prohlidku vubec davat. Ale taky pry mozna zjisti, ze moje auto tu akci nepotrebuje /uz ma provedenu. Jen pry v Anglii o tom neni zaznam.
Jaky mate na tohle nazor?
BTW: Za posledni 2 roky jsem byl minimalne 2x v autorizovanym Ford servisu. Neni mi jasne, proc me sami neupozornili, ze moje WIN spada do svolavacky.
Jak jsem tady cetl prispevky, tak si nejsem jist, jestli tam auto na prohlidku vubec davat. Ale taky pry mozna zjisti, ze moje auto tu akci nepotrebuje /uz ma provedenu. Jen pry v Anglii o tom neni zaznam.
Jaky mate na tohle nazor?
BTW: Za posledni 2 roky jsem byl minimalne 2x v autorizovanym Ford servisu. Neni mi jasne, proc me sami neupozornili, ze moje WIN spada do svolavacky.
- marosnet55
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 30.01.2010 22:19
Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Bohužiaľ o tom autoriz. servisi neinformujú.
Spomínanú zvolávaciu akciu som postúpil na Slovensku (BB) zhruba pred dvomi rokmi aj keď mám auto dovoz z D.
Stačí zavolať do autoriz. servisu Ford a podľa WIN Vám zistia či už bola danná zvolávacia akcia vykonaná. Robia to zadarmo v rámci zvolávacej akcie Fordu.
Výmena káblového zväzku na ventilátore a preinštalovávanie software DPF.
Po tomto úkone mi prestala narastať hladina oleja, pri regeneráciách DPF ale ventilátor stále pofukoval tak ako je to tu popísané. V tomto momente som už bez DPF ale na ventilátor to žiadny vplyv nemá ako keby stále žil vlastným životom ako to už niekto tuším BobTDCI v inom vlákne napísal.
Spomínanú zvolávaciu akciu som postúpil na Slovensku (BB) zhruba pred dvomi rokmi aj keď mám auto dovoz z D.
Stačí zavolať do autoriz. servisu Ford a podľa WIN Vám zistia či už bola danná zvolávacia akcia vykonaná. Robia to zadarmo v rámci zvolávacej akcie Fordu.
Výmena káblového zväzku na ventilátore a preinštalovávanie software DPF.
Po tomto úkone mi prestala narastať hladina oleja, pri regeneráciách DPF ale ventilátor stále pofukoval tak ako je to tu popísané. V tomto momente som už bez DPF ale na ventilátor to žiadny vplyv nemá ako keby stále žil vlastným životom ako to už niekto tuším BobTDCI v inom vlákne napísal.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Njn, ja prave zjistuju, jestli na to jet, nebo ne. Sice vyhrozujou moznosti pozaru, ale tak nejak predpokladam, ze kdyz to vydrzelo 4 roky /100 tkm, ze snad ...
S olejem a DPF problemy nemam.
S olejem a DPF problemy nemam.
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
TO Dav: Zítra odjíždím na vykuchání. Pokud by bylo špatné i toto čidlo bude to mít po vyndání DPF nějakou funkci, asi ne co?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
To cidlo ti vymeni zdarma za nove, jen se o tom radeji muzes zminit.
Me ho vymenili hned, ale nevim jestli to je pri vykuchani bezne. Mozna ho maji nejak upravene, aby fungovalo nebo nefungovalo podle potreby
Me ho vymenili hned, ale nevim jestli to je pri vykuchani bezne. Mozna ho maji nejak upravene, aby fungovalo nebo nefungovalo podle potreby
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Zvolavacku inak vypisuje aj ETIS. Staci sa tam bezplatne zaregistrovat, vyhlada sa auto podla VIN a ked je nejaka nedokoncena zvolavacka, zobrazi sa to v infe o vozidle. Niekoho tu (sorry, ale mena si nejako nepamatam) som na to upozornil, on siel do Fordu, kde mu to bez problemov poriesili.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
C-Maxis píše:Njn, ja prave zjistuju, jestli na to jet, nebo ne. Sice vyhrozujou moznosti pozaru, ale tak nejak predpokladam, ze kdyz to vydrzelo 4 roky /100 tkm, ze snad ...
S olejem a DPF problemy nemam.
videl jsem tdci , chytlo asi hodinu po prijezdu majitele a nebyl to hezky pohled . me to ted delaly taky nechal jsem to tam pres den a odpoledne to bylo hotove , dava se tam krytka a rele ktere odpoji saharu kdyz je vypnuty klicek
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
jestli jsem spravne pochopil informaci, tak na to jet mam 

- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Na té zvolávačce jsem byl taky .vyměnili nejakou krabičku s drátkama a nějakou krytku,vše zdarma.Někde tu mám i foto.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host