Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Odpovědět
Uživatelský avatar
jara550
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 17.12.2010 05:52
Bydliště: Tišnov

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od jara550 » 28.12.2010 22:15

Milano píše:Tak to asi tím egr ventilem nebylo, ale rozhodně bych tam tu záslepku nechal, je to ku prospěchu věci a hlavně nekupuj žádnej novej za ty šílený prachy. Já už mám zaslepeno 90t. km a pohoda.
Tvoje cukání může mít víc příčin, řeší se to v tématu "cukání motoru 1,8tdci 85kw", tak mrkni tam. A krom toho, že to cuká, to jede jak?? Není to liný? Auto musí jet jak utržený z řetězu, když mu šloupneš na krk a je úplně jedno, kolik má najeto, jen vše musí fungovat jak má. Jestli je to liný, tak jdi po podtlaku ovládání turba, třeba to bude jen zpuchřelá hadička nebo přidřenej ventilek. Jeden případ tam byl i takovej, že pomohlo přehrání softu ŘJ. Každopádně do Fordu s tím nechod' a radši pohledej nějakýho šikovnýho mechoša, nejlíp takovýho, kterej se specializuje na Fordy.
Stejně pořád sázím na ten EGR. Dělá to jen po zahřátí a nízké potřebě výkonu, když jedou 4 lidi, nebo na to šlápnu tak to okamžitě přestane. Spoléhám ještě na nějaké čidlo nebo zkusím vyčistit těleso ventilu, záslepku asi nechám, emise mám čerstvý na 2 roky a pak se uvidí. Jinak to jede jak drak! Od 2 200 ot/min to tahá jak letadlo :)
Focus Ghia 1.8 TDCi 2002 Stříbro z měsíce

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Milano » 29.12.2010 13:07

To musí zatáhnout jak letadlo už při nějakejch 1800ot., od 1500ot. už tahá tak slušně, že kdo nechce závodit, může v poho i s obsazeným autem zrychlovat na nižší kvalty i od těchto otáček a auto se nedusí.
Jestli máš egr správně zaslepenej, tak nemůže mít na tvoje cukání či zrychlování žádný vliv!! Zkontroluj si regulaci turba, jestli chodí jak má....
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Uživatelský avatar
jara550
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 17.12.2010 05:52
Bydliště: Tišnov

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od jara550 » 30.12.2010 16:07

Dnes jsem volal do dalšího servisu na Fordy v Brně a řekli mi že Carent to asi odhalil správně. Když je ventil EGR zaslepený a stejně to cuuká tak je špatné jeho ovládání. Jediná oprava výměna dílu Ford - 6901 Kč + práce. :?
Focus Ghia 1.8 TDCi 2002 Stříbro z měsíce

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od vitut » 30.12.2010 17:04

jara550: Jednoznacne nataceni lopatek turbodmychadla ... Zkontroluj stav mechanismu nataceni, hadicky podtlaku a ridici podtlakovy ventil. Pokud to nechodi, dosahnes rozumne ucinnosti prave az nekde kolem 2200 ot./min.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
jara550
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 17.12.2010 05:52
Bydliště: Tišnov

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od jara550 » 31.12.2010 15:46

Takže náhoda zafungovala a problém se zdá (!) být vyřešen.
Dal jsem na rady tady na fóru a prošel hadice. Začal jsem těmi k EGR ventilu a hned druhá koncovka na kterou jsem sáhl mi zůstala v ruce! Nevím co je to za kulatý bazmek, ale ostatní hadičky na něm držely, kdežto tahle k EGR-ku skoro vůbec. Asi to tam přisává falešný vzduch, ale jen když je EGR v provozu (při ohřátém motoru). Opravil jsem to provizorně, ale trhání (cukání) je o 99 % lepší! Takže radost jak svi...a :Dancer:
Fotky napoví - hadice je označena zeleně a místo rozpojení šipkou.
egr 01.jpg
egr 02.jpg
egr 03.jpg
Focus Ghia 1.8 TDCi 2002 Stříbro z měsíce

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Vewehr » 01.01.2011 18:23

jj, asi slabé místo, kde to může s oblibou přisávat do podtlaku regulace EGR a turba. Já to měl po minulým majiteli dokonce přilípnutý vteřiňákem, což jsem zjistil, kdy to upadlo. Ale nutno podotknout, že po tom, co se ta hadička uvolnila, tak auto nejen při lehkém plynu cukalo kolem 2000 ot., ale taky ztratilo výkon a třeba mírný kopec na 5 sám v autě se stal utopií.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od vitut » 01.01.2011 22:01

jara550: Cituji z me SZ: Zkus jeste projit vsechny podtlakove hadicky (vcetne plastove odbocky od hadice podtlaku brzd - obcas to praska a neni to moc videt). Jsem rad, ze se to naslo ... :wink:
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Eidž » 07.01.2011 07:46

Podobný problém - ztráta akcelerace. Prostě pedál až na podlaze a auto pozvolna zrychluje, od 3 tis. to už je lepší, ale žádné žihadlo.
Nic prasklého v hadičkách jsem nenašel, tak jsem to dal do servisu - špatné čidlo podtlaku. Sice mě strašili výměnou celého turba, ale nakonec to bylo jen toto. Auto jede jak šlak. Prostě při 2 tis. se lehce přidá a jsem vmáčklý do sedačky. Je to radost mít 85 kW. A turbo funkční ;-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
malond
Junior
Junior
Příspěvky: 490
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od malond » 09.02.2011 17:40

Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Mám zaslepený EGR ventil, auto jsem tak už koupil. Před 14 dnama mi začalo neskutečně při přidání plynu pískat. Někdy to dělalo zvuky, jako když jde prase na porážku. Už jsem to viděl na trubo. Dal jsem to ke známému mechanikovi a ten zjistil, že je prasklej intercooler, byla v něm škvíra asi 10 cm dlouhá.
Dneska mi volal a pojal podezření, jestli zaslepení EGR ventilu nemůže za prasklý intercooler? Fordy totiž normálně nedělá. Je to možný, má to s tím něco společného? Nerad bych kupoval každej rok intercooler. Díky za každou radu.

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od vitacz » 09.02.2011 18:05

Malond. Zaslepení EGR na prasklej inter nemá vliv. Navíc velký tlaky vznikají při vyších otáčkách, kdy talčí turbo a v tu dobu byl stejně byl egr zavřený. Zavřený EGR se chová stejně jako zaslepený.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Milano » 09.02.2011 22:11

to: Malond
No já bych to viděl na špatnou sérii vadných intercoolerů v té době, mám stejnej ročník jak ty a taky mě při 186t. praskl. Egr mám zaslepený od 183t. a nyní mám 246 a všechno v pohodě, takže tím to být nemůže a jak píše vitacz, od 2t. ot. je egrko natvrdo zavřené a až nad těmito otáčkami vznikají větší teploty = zaslepení nemůže mít pražádný vliv.
Kup novej v ACI international, je tam origo Visteon za 5t., mám ho od tud' a no problem. Z vrakáču na tom po pár tisících km můžeš být zase stejně, když víš, že praskaj...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Uživatelský avatar
malond
Junior
Junior
Příspěvky: 490
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od malond » 09.02.2011 22:22

Díky chlapi, hned jsem klidnější :Dancer:

Uživatelský avatar
Zdennal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Zdennal » 04.03.2011 21:51

Zaslepeno cca 2t km, a když zatím srovnám před a potom, tak se nic nezměnilo, žádný vliv na spotřebu, zahřívání, výkon apod., ale kouřivost výrazně klesla, spíš není skoro žádná. Vyzkoušeno hlavně v noci, když za váma jede auto a pořádně to oroštujete. Nic víc jsem od toho ani nečekal, takže zatím spokojenost. Kontrolka nesvítí, DTC to samozřejmě vyhazuje.
Ford Focus 1.8TDCi 85kW, 2003, wagon, Ghia, Moondust Silver, tempomat, Webasto TT-EVO 5
Ford Focus 1.8 16V 85kW, Ambient, 5D, 1999, Pacific Green

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Noah » 10.03.2011 16:52

Zdravim,nemuze nekdo hodit rozmer te zaslepky pod EGR?A jeste bych poprosil o foto kde zkusit pohyblivost regulace lopatek u turba.
Diky
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od globe » 11.03.2011 08:44

Obrázek

:beer:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host