čerpadlo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 27.11.2012 17:53

Já jsem dělal jenom vstřiky,ale koukni sem...http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 78#p635678
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 29.11.2012 18:27

Dobrý večer přátele,

možná by Vás mohlo zajímat, jak jsem dopadl se svým problémem já. K opravě auta jsme se dostali až dnes v podvečer, automechanik měl zdravotní problémy, takže jsem musel počkat cca 14 dní. Ale už teď prozradím, že se to vyplatilo. Nejdřív jsme zkoušeli všechny svíčky, kde jsme odhalili maximálně tak neuvěřitelně špatný přístup. Ale svíčky byli v pořádku. Již po chvíli mi spadl obrovský kámen ze srdce, ponevadč jsme zjistili, že v hadičkách je nafta - čerpadlo je (alespoň prozatím) v pořádku. Už tato skutečnost se rovnala malému vítezství. Ale co dál... Spekulovali jsme nad čidly a zkoušeli všechno možné i nemožné. V podstatě jsme i naplánovali odtah na diagnostiku. Jako poslední nás napadlo, zkusit to roztlačit... Tak jsme zahákli auto za auto a zkoušeli táhnout... Asi po 300m. se stala neuvěřitelná věc - auto nastartovalo. To už si byl automechanik jistý, že se jednalo o vzduch v nádrži. Auto jsme pořádně zahřáli a projeli a šlape opět jak má :) Tedy prozatím. Při všech možných hokusech pokusech jsme objevili prasklou hadici turba, což snižuje výkon. Nevíte jak se to cenově pohybuje? Jinak další moje kroky budou, že koupím jakousi směs na podporu startování v zimě, což myslím, může být skvělá věc. Dále budu nechávat v nádrži alespoň půl nádrže. A taky změním benzinu, shell je prý odpad. Pozor na to. Celkové náklady na opravu - 5 piv :) Asi zázrak či jak to nazvat :) Chtěl bych také poděkovat všem co mi tu poskytly své rady a pomoc. Jak už jsem tu četl tohle fórum je opravdu k nezaplacení a moc za ně děkuji.
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 29.11.2012 18:41

To je dobře,že ti auto jezdí,pak napiš jak nastartoval další den studenej. Pokud myslíš ty hadice co jsou u intercoleru tak myslím,že tu někdo psal něco o 1400 kč/ks. Co to čidlo vačky,máš šedý nebo černý?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 29.11.2012 19:13

Jak nastartuje zítra jsem taky zvědavej, určitě dám vědět. Jinak to čidlo vačky jsme nějak hlouběji neřešily, spíše připadala v tu chvíli v úvahu diagnostika.. a pak jsme to rozjeli. Jakou roli hraje ta barva vačky?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 29.11.2012 19:54

Marek53 píše:Jakou roli hraje ta barva vačky?
Původní černý trpěly nadměrnou poruchovostí. Šedý jsou spolehlivý.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 01.12.2012 19:20

čaute,

Tak jakou má čidlo vačky barvu jsem ještě nezjistil, ale doufám, že šedou, když je to tak jak říkáš :? Jinak den po zjištění problémů s autem jsem nastartoval no.... Jak to říct. ROzhodně ne optimálně. Ale po chvíli točení a mirném sešlápnutí plynu auto naskočí. Nelenil jsem a hned jel koupit motor adjictive pro lepší startování dieslových motorů v zimě a celkově větší ochranu palivového systému. Jsem si jistý, že víte o co jde. Nevím zda tento přípravek potřebuje čas, nebo jak to nazvat... Ale faktem je, že po prvním dolití této směsi do nádrže se způsob startování nezměnil. Slyšel jsem na tento přípravek samou chválu, tak snad se to projeví i u mě. Třeba to bude při opakovaném dolití lepší. Co myslíte?
Jinak měl bych na Vás (zkušené forďáky :palec_nahoru: ) dotaz. O problémech s hadicí vedoucí k turbu jsem již psal. Objevil jsem poměrně velkou prasklinu, která má za následek nižší výkon auta. Je zcela zřejmé, že tento problém budu řešit co nejdříve. Tato hadice s kovovými konci stojí opravdu něco kolem 1500kč, ale chlápek v servisu mi řekl, že když si změřím průměr stačí vyměnit jen gumový článek této hadice, což by mi bohatě stačilo. Co si o tom myslíte? Jezdit se škrtícím obimadlem na turbo hadici přeci jen není ideální :mrgreen: A myslíte, že je možné, aby mi tento problém zvyšoval spotřebu paliva? Vím, že je zima a mám přezuto, ale přeci jen by mě to zajímalo. Děkuju a mějte se fajn!
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 01.12.2012 20:03

Pokud máš na mysli tu hadici co jsem ti zakroužkoval na obrázku,tak tu vzhledem ke vzájemnýmu pohybu motoru a intercoleru těžko něčím dostupným nahradíš....
Přílohy
bez názvu.png
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jozkablack » 01.12.2012 23:00

Naprostej souhlas s Jardakem. Taky jsem spekuloval kde ušetřit a vzít jen něco podobnýho, ale nakonec jsem koupil obě nové a mám svatej pokoj. Ty první vydrželi minimálně 180tis.km tak nad čim spekulovat :idea:
motor adjictive neznám a proto se nebudu k tomuto přípravku vyjadřovat. Ale nemělo by auto startovat i bez toho? Mám najeto přes 200tis. a startuju na drc. Samo že auto startuje na drc (no já někdy taky).
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: čerpadlo

Příspěvek od fofo2001 » 03.12.2012 00:09

Můj názor, určitě nejdřív vyměnit hadici a pak řešit spotřebu a startování. Nemusí se zlepšit hned, ale po několika jízdách od opravy by mohly, pokud ne, tak pak řešit. Pokud mají všechny válce dobrou kompresi, tak se dá se špatným startováním vždycky něco udělat, pokud ne, tak nemá smysl pokoušet se do motoru moc investovat. Aditivum taky pomůže, zejména pokud motor už není v moc dobré kondici, nebo vstřikovače hůř rozprašujou.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 03.12.2012 21:10

Jardak:
Já mám právě za to, že se prasklina objevila na té hadici zahlé (za tou zakroužkovanou), nikoliv na tom intercoleru. I proto mi přijde zbytečné to měnit celé. Chlápek v servisu mi řekl, ať změřím průměr a zkusíme něco vymyslet. Předpokládám, že sežene rozměrově stejný kus hadice. V týdnu to musím vyřešit, takže dám hned vědět.

Jozkablack:
Ve všem s tebou souhlasím a pakliže by se jakákoliv náhražka ukázala jako víceméně nedostačující pak bych to koupil celé, ale v tenhle okamžik, zvažuji pořídit jen ten kus prasklé hadice. Jinak možná jsem osel, ale jak to myslíš startuje na drc? Nepochopil jsem poslední část tvé odpovědi. Děkuju za vysvětlení.

fofo2001:
Zvolím postup jak si ho napsal, tu hadici chci vyřešit co nejdříve, protože má zcela jistě vliv na nezvykle vysokou spotřebu, což je kontraproduktivní. Doufám, že se výkon i spotřeba auta zase vrátí k normálu. Dnes jsem od jistého člověka také slyšel názor, že by startování mohlo mít co dočinění s baterkou. Pakliže by byla slabá nezvládla by to utočit, což mně osobně přijde jako no... nepříliš nereálné. Co si o tom myslíte?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 03.12.2012 21:41

Marek53 píše:prasklina objevila na té hadici zahlé (za tou zakroužkovanou),
Pokud tedy myslíš to co já,tak ta "hadice zahlá" je ocelová trubka. Pokud je prasklá,dá se zavařit.

Samozřejmě,že má baterka se startováním dost co do činění. A taky starter - pomůže jeho rozebrání,vyčištění (hlavně komutátoru) a promazání.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jozkablack » 04.12.2012 08:13

Marek53 napsal:
Jozkablack:
Ve všem s tebou souhlasím a pakliže by se jakákoliv náhražka ukázala jako víceméně nedostačující pak bych to koupil celé, ale v tenhle okamžik, zvažuji pořídit jen ten kus prasklé hadice. Jinak možná jsem osel, ale jak to myslíš startuje na drc? Nepochopil jsem poslední část tvé odpovědi. Děkuju za vysvětlení.

No jak to vysvětlit. Prostě to chyta ihned. Žádný delší točení starterem. A já taky chytnu někdy okamžitě :mrgreen:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 04.12.2012 18:33

Jardak:

Ta prasklina je na pravotočivé, gumové hadici dlouhé cca 13cm vedoucí z „té“ ocelové trubky o které mluvíš ty. Je přichycena svorkami na každé straně. A podle mého laického posudku by neměl být problém ji vyměnit. Udělal bych Ti foto, pro lepší orientaci, ale bohužel se vracím za tmy a fotoaparát nemám u sebe. Jinak obvod té hadice je cca 14,5 cm.

Jozkablack:

Tak to je zajímavý.. předpokládám, že to platí i pro toto období, že auto výborně startuje. Pořád přemýšlím čím by to mohlo být. Samozřejmě se nabízí i možnost toho starteru, jak psal Jardak. Jen tak pro zajímavost – jak výkonnou máš baterku?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 05.12.2012 09:06

Takže máš na mysli zahnutou hadici co vede z ocelový trubky do hliníkovýho saciho potrubí? Tam žádný pohyb není,pokud seženeš hadici podobnýho tvaru a průměru,můžeš ji tam dát.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jozkablack » 05.12.2012 11:50

Marek53:
Ano paltí i v tomto počasí. Žádná zima ještě neni. Baterii mám Vartu 74ah. A starter mám cca 3 roky po repasu. Měl jsem problém se starty, ale v tom smyslu, že se to sotva otočilo. Baterie byla dobrá, ale starter to měl za sebou. Od té doby vše good :palec_nahoru:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host