Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Bravo georgi. Ja som sa snazil nieco take vypotit, ale neslo mi to.
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
jeste napisu jeden OT, ale uz mi to fakt neda, ptz se omyla porad vec uz nekolikrat vsude probrana ...
Diesel mi v tomto prijde ne jako palivo ale jako psychicka diagnoza. TDIckari proste trpi pocitem jak strasne rychleho zavodaka maji, ale kuk na tachometr a onno tam je jeste porad 50 a ne 120kmh, a pritom to tak strasne dobre "taha" a "tlaci do sdacek"

ted k veci ktera by to mohla trochu odvest jinam, mam 1,6 ku 74kW a nad 2tis rpm, nejvice pri zarazene dvojce to casto zretelne zacuka ... je to opravnena reklamace po 7tis km? nebo amm jeste pockat jestli se to "zajede"? uz jsem to tady cetl a prehrani SW pomohlo povetsinou.. Mate s timto zkusenosti?
BTW: novy ridic v aute to hned nepozna, ale kdyz na to nekoho upozornim ze to dela tak mi to potvrdi ze to jakoby zacuka ....
Diesel mi v tomto prijde ne jako palivo ale jako psychicka diagnoza. TDIckari proste trpi pocitem jak strasne rychleho zavodaka maji, ale kuk na tachometr a onno tam je jeste porad 50 a ne 120kmh, a pritom to tak strasne dobre "taha" a "tlaci do sdacek"

ted k veci ktera by to mohla trochu odvest jinam, mam 1,6 ku 74kW a nad 2tis rpm, nejvice pri zarazene dvojce to casto zretelne zacuka ... je to opravnena reklamace po 7tis km? nebo amm jeste pockat jestli se to "zajede"? uz jsem to tady cetl a prehrani SW pomohlo povetsinou.. Mate s timto zkusenosti?
BTW: novy ridic v aute to hned nepozna, ale kdyz na to nekoho upozornim ze to dela tak mi to potvrdi ze to jakoby zacuka ....
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Předesílám, že na FFI 1,6 nedám dopustit, po třech letech soužití se tenhle motor od Yamahy natolik dostal pod kůži, že jsem ani o jiném při nákupu druhého auta neuvažoval. A o jiném autě, než FFII pochopitelně taky ne
. Po slevách jsem nakonec dosáhl na 1,6Ti-VCT (dále jen FFII), od kterého jsem celkem logicky očekával, že bude stejně dobrý, jako 1,6, jen o něco silnější.
Pravda je taková, že projev FFII je navzdory výrazně kratšímu zpřevodování línější, auto reaguje jako přes nějaký elektronický (politicky korektní) filtr. Pokud si chci zablbnout a užít si jízdu, sedám do FFI.
Dále už jen dílčí postřehy:
- bydlím v mírném kopci a když se ve FFII rozjedu do kopce a následně dám plný plyn, auto se dostane na ca. 2000 ot. a dál už nezrychluje...na jedničku!
- abych si subjektivní pocity ověřil empiricky, měřil jsem zrychlení a zejména pružnost v různých rychlostech na různé kvalty a v 90% případů byl rychlejší FFI (a to navzdory výrazně kratšímu zpřevodování FFII)
- ve FFI se mi líbí, že jede při 3000 ot. ca 120 km/h, FFII točí při stejné rychlosti téměř 4000 ot.
- pokud šlápnu ve FFII výrazně na plyn (okolo 2000 ot.), ozve se takové nepěkné až dieselové hučení, moc se toho přitom prvních pár vteřin neděje
- dlouhodobá spotřeba FFI: 7,4 / FFII: 8,1 (stejné trasy - město 40%, mimo 40%, dálnice 20%)
Kvůli motoru FFII jsem byl v servisu, projeli jsme se a technikovi přišlo vše normální. Říkal, že se ta auta nedají srovnávat a po delším zajetí (měl v tu dobu 5000 km) se srovná (nesrovnal). Nedávano jsem byl na garančce (24000 km) a po opětovných stescích jsem tam dostal zajímavou informaci o tom, že na vině jsou emisní předpisy...což by vysvětlovalo můj dojem, že motor je přiškrcován elektronikou. Motor FFI 1,6 je syrovější, živější. Totéž platí i o řízení, byť i ve FFII stále patří ke špičce. Podvozek je ve FFII snad ještě o něco lepší, než FFI. Ve FFII je úplně debilní vyvýšený posaz, ale to je teď ve všech Fordech (zřejmě daň za úchylnou MPV módu). Jsem vyšší postavy a tak docela trpím i tím, že je ve FFII méně prostoru. Třetinu výhledu před zakrývá zpětné zrcátko, do pravotočivých zatáček vidím až v předklonu.
No, asi jste poznali, že s FFII 1,6Ti-VCT moc spokojený nejsem. Teď mi ještě navíc začaly reznout páté dveře, takže musím na přelakování
. Doteď to prý dělala jen nová Mondea...teď už i Focusy.
Focusům zdar a první generaci zvlášť!
-

Pravda je taková, že projev FFII je navzdory výrazně kratšímu zpřevodování línější, auto reaguje jako přes nějaký elektronický (politicky korektní) filtr. Pokud si chci zablbnout a užít si jízdu, sedám do FFI.
Dále už jen dílčí postřehy:
- bydlím v mírném kopci a když se ve FFII rozjedu do kopce a následně dám plný plyn, auto se dostane na ca. 2000 ot. a dál už nezrychluje...na jedničku!
- abych si subjektivní pocity ověřil empiricky, měřil jsem zrychlení a zejména pružnost v různých rychlostech na různé kvalty a v 90% případů byl rychlejší FFI (a to navzdory výrazně kratšímu zpřevodování FFII)
- ve FFI se mi líbí, že jede při 3000 ot. ca 120 km/h, FFII točí při stejné rychlosti téměř 4000 ot.
- pokud šlápnu ve FFII výrazně na plyn (okolo 2000 ot.), ozve se takové nepěkné až dieselové hučení, moc se toho přitom prvních pár vteřin neděje
- dlouhodobá spotřeba FFI: 7,4 / FFII: 8,1 (stejné trasy - město 40%, mimo 40%, dálnice 20%)
Kvůli motoru FFII jsem byl v servisu, projeli jsme se a technikovi přišlo vše normální. Říkal, že se ta auta nedají srovnávat a po delším zajetí (měl v tu dobu 5000 km) se srovná (nesrovnal). Nedávano jsem byl na garančce (24000 km) a po opětovných stescích jsem tam dostal zajímavou informaci o tom, že na vině jsou emisní předpisy...což by vysvětlovalo můj dojem, že motor je přiškrcován elektronikou. Motor FFI 1,6 je syrovější, živější. Totéž platí i o řízení, byť i ve FFII stále patří ke špičce. Podvozek je ve FFII snad ještě o něco lepší, než FFI. Ve FFII je úplně debilní vyvýšený posaz, ale to je teď ve všech Fordech (zřejmě daň za úchylnou MPV módu). Jsem vyšší postavy a tak docela trpím i tím, že je ve FFII méně prostoru. Třetinu výhledu před zakrývá zpětné zrcátko, do pravotočivých zatáček vidím až v předklonu.
No, asi jste poznali, že s FFII 1,6Ti-VCT moc spokojený nejsem. Teď mi ještě navíc začaly reznout páté dveře, takže musím na přelakování

Focusům zdar a první generaci zvlášť!
-
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
BBJ, ja som Ta cital uz davnejsie - stale si nemal sancu s niekym to auto porovnat alebo ist zmerat vykon na brzdu? Veci, co si pisal, mi zavanaju nejakym problemom - mozno nieco s privodom paliva alebo cojaviem. Nechce sa mi verit, ze by sa ten motor az tak zalostne spraval. Chalani, co ho tu maju/mali, chrochtali blahom.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
jack3d : nemam to chipnute, akurat len KN vlozku v nasavani, inac nic. vsetky tieto motory vykazuju vykon okolo 120 - 125 k (sme boli viaceri na brzde). km som mal okolo 30 tis, ale neviem ci je to presne to meranie, bol som vtedy viac krat merat. (spekuloval som s nachipovanim, ale ani na X-ty pokus to nespravilo ziadnu zmenu, vsetky merania boli cca rovnake) vacsi graf mam tu : http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
edit: meranie co mam v tomto prispevku je pri 28 tis. km, to som bol pred servisnou prehliadkou. tie co su na predoslej strane su pri 33 tis. km, to su po servisnej prehliadke, tam to vyzera o cosi lepsie. merania pri chipovani (bluefin) vykazovali este mensie rozdiely, niekedy aj opacnym smerom ako sa cakalo
bbj : podla mna mas ten ff2 nejaky zly kus, aby na jednotke nad 2000 ot auto nezrychlovalo, tak toto u mna jednoducho neni pravda, auto zrychluje pekne linearne od 1500 do 6500 ot. na vsetkych prevodovych stupnoch ! odporucam ti ist s autom na brzdu, ak ti v servise nevedia odhalit problem...
a s ovladatelnostou ff1 mas pravdu, je to oproti ff2 "motokara", hlavne preto ze je to auto mensie a lahsie. ff2 je zas komfortnejsie, tichsie. jazdil som zopar ff1 a ff2 ani nehovoriac, takze s tymto suhlasim. ale ten motor vo ff2 urcite nebudes mat v poriadku !
edit: meranie co mam v tomto prispevku je pri 28 tis. km, to som bol pred servisnou prehliadkou. tie co su na predoslej strane su pri 33 tis. km, to su po servisnej prehliadke, tam to vyzera o cosi lepsie. merania pri chipovani (bluefin) vykazovali este mensie rozdiely, niekedy aj opacnym smerom ako sa cakalo

bbj : podla mna mas ten ff2 nejaky zly kus, aby na jednotke nad 2000 ot auto nezrychlovalo, tak toto u mna jednoducho neni pravda, auto zrychluje pekne linearne od 1500 do 6500 ot. na vsetkych prevodovych stupnoch ! odporucam ti ist s autom na brzdu, ak ti v servise nevedia odhalit problem...
a s ovladatelnostou ff1 mas pravdu, je to oproti ff2 "motokara", hlavne preto ze je to auto mensie a lahsie. ff2 je zas komfortnejsie, tichsie. jazdil som zopar ff1 a ff2 ani nehovoriac, takze s tymto suhlasim. ale ten motor vo ff2 urcite nebudes mat v poriadku !
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tak tak niečo nebude v richtigu...
prave že sa motory aj obyč bez variablu po prekročení 2 či 3 tisícovej hranice ešte len "prebúdzajú" k životu a ťahajú lineárne až do červenej šipky (no dobre teda - 500 ot.
)
nájdi si rovinku zober do rúk stopky (mobil, hodinky) a zmeraj pár krát z 0 na 100 pri preradzovaní okolo 6000 - 6500 a ked to bude viac ako 11 s tak je niekde problem... (vypni klímu teraz v lete)
práve že ked ide auto s klímou naplno tak do tých 2000 je to ako mrtvola ale po prekročení už to jede...
prave že sa motory aj obyč bez variablu po prekročení 2 či 3 tisícovej hranice ešte len "prebúdzajú" k životu a ťahajú lineárne až do červenej šipky (no dobre teda - 500 ot.

nájdi si rovinku zober do rúk stopky (mobil, hodinky) a zmeraj pár krát z 0 na 100 pri preradzovaní okolo 6000 - 6500 a ked to bude viac ako 11 s tak je niekde problem... (vypni klímu teraz v lete)
práve že ked ide auto s klímou naplno tak do tých 2000 je to ako mrtvola ale po prekročení už to jede...
Naposledy upravil(a) madbugie dne 20.07.2010 08:15, celkem upraveno 1 x.
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tak tak, do 2 tis ot je s klimou ako bez motora a az potom zacina ist. inac co som skusal rozne mapy od toho bluefinu, tak musim povedat, ze ta "klimodiera" pod 2 tis. ot. pri jednej mape zmizla
no koli tomu som si nechcel nechavat chip za tolke prachy 



- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Na 1 nejde nad 2000 ? To je naozaj nejaka zavazna chyba, to musi palit gumy ! Nerachoti Ti motor po nastartovani, ked bol dlhsie odstaveny ? Skus s tym vybehnut na diagnostiku, nieco naozaj nie je vporiadku.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Nie, nekonas. Menis potencialnu energiu. Pretoze ked to teleso budes rovnomerne zdvihat, eliminujes gravitacnu silu. A to nie je praca. Este raz citacia z fyziky pre 1. rocnik SPS :georgi píše:Ale konas, konasV12 píše:... zdvihanim bremena pracu nekonam.... Pracu nekonas, ked ho drzis v jednej vyske /paradoxne, pretoze ruky z toho aj tak bolia/, ale ak ho dvihas, dodavas mu polohovu energiu - posobis silou po drahe inak povedane vykonavas pracu.
A=F*s*cos(alfa)
Pri zdvihani kolmo hore alfa=90', cos(90)=0...
Tuto vec si velmi velmi dobre pamatam, pretoze som za toto mal slovnu prestrelku s ucitelom, tvrdil som to iste, co Ty. Prehra bola trpka v style Sadnite si, dnes je to za 5.
Mas ale samozrejme pravdu, ze menis potencialnu energiu. A z jej zmeny za urcity cas sa da vypocitat vykon P=delta Ep / delta t
EDIT :
Pridal som vynatok z Fyzika I pre VS :
Kód: Vybrat vše
http://www.butkaj.com/fyzika1?id_menu=562&id_sub=43&id_left=157
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Sory, ale nesuhlasim.
(1) Keby som teleso drzal v ruke v konstantnej vyske a hybal sa s nim vodorovne, vtedy by draha (vodorovne) a sila (kolmo hore) zvierali 90 stupnov a realna praca by bola 0. Keby som ho preniesol o 100 metrov dalej, nevykonal by som ziadnu pracu, potencialna energia by ostala rovnaka.
(2) Takto je smer sily a drahy uplne identicky a zvieraju teda uhol 0 stupnov, cos 0 vies, takze pracu konam. Vykonana praca sa rovna narastu potencialnej energie telesa.
EDIT: Z tvojho odkazu:
(1) Keby som teleso drzal v ruke v konstantnej vyske a hybal sa s nim vodorovne, vtedy by draha (vodorovne) a sila (kolmo hore) zvierali 90 stupnov a realna praca by bola 0. Keby som ho preniesol o 100 metrov dalej, nevykonal by som ziadnu pracu, potencialna energia by ostala rovnaka.
(2) Takto je smer sily a drahy uplne identicky a zvieraju teda uhol 0 stupnov, cos 0 vies, takze pracu konam. Vykonana praca sa rovna narastu potencialnej energie telesa.
EDIT: Z tvojho odkazu:
Toto Presne koresponduje s tym, ze praca je 0 v pripade (1) nie (2).Rovnica (2.2.4.3) vyjadruje skutočnosť, že ak smer sily a dráhy nie je rovnaký, prácu koná len zložka sily v smere dráhy, čo možno zapísať.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
OK, presvedcil si ma, Ty tomu hovoris praca, ja zmena potencialu, obe veliciny su v Jouloch, takze je to v konecnom dosledku zhodne. Nebudeme valcit so slovickami 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Simulator funguje a pre mnohych dava velmi prekvapive vysledky - maximalne zrychlenie na 6. kvalt na 2.0TDCi NIE JE v oblasti maximalneho vykonu, ale... ved vy viete kde 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
S podobnymi pripadmi som bojoval celu zakladnu skolu. Zlepsilo sa to na strednej - isiel som do matematickej triedy a mali sme super profaka, ktory intervenoval este aj pri nezrovnalostiach na inych predmetoch. A v podstate az na matfyze mi doslo to, co som ako dieta nechapal - ze vlastne ti ucitelia, ktori pre mna boli absolutnou autoritou, nie vzdy uplne rozumeli tomu, co vysvetlovali. Nahodne doucka na prijmacky na pedagogicku a na skusky na pedagogicku ma v tom len utvrdili. Takze long story short: Ak to bolo takto, tak bol ucitel jebo, pravdu si mal Ty a ja Ti davam za 1.V12 píše:Tuto vec si velmi velmi dobre pamatam, pretoze som za toto mal slovnu prestrelku s ucitelom, tvrdil som to iste, co Ty. Prehra bola trpka v style Sadnite si, dnes je to za 5.

Naposledy upravil(a) georgi dne 21.07.2010 01:29, celkem upraveno 1 x.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
simulator sa lisi od reality. 
ale vazne, budes mat niekde problem asi
.
benzin ti to modeluje ako?

ale vazne, budes mat niekde problem asi

benzin ti to modeluje ako?
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Samozrejme v mieste, kde mas najvyssi krutiaci moment. A teraz sup sup zistit, o kolko bude vacsie zrychlenie, keby si v tom okamihu podratil na 5ku, cim by sa chudak motor dostal uplne mimo oblasti maximalneho krutaku, ale za odmenu by mal lahsi prevod.V12 píše:Simulator funguje a pre mnohych dava velmi prekvapive vysledky - maximalne zrychlenie na 6. kvalt na 2.0TDCi NIE JE v oblasti maximalneho vykonu, ale... ved vy viete kde
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host