Tak Yeshterre zrealizoval jsem tvůj nápad, podařilo se mi sundat cívku na EGR ventilu a posunout jí víš. Samozřejmě jsem EGR vyčistil, i podložku jsem očistil. Doma jsem našel přesně 4 šroubky, možná ještě ze staré známé stavebnice Merkur

Délka možná 30mm, jako zamezující podložku jsem použil zkrácenou hmoždinku kleštěma. Nevím jakou má hmoždinka tepelnou odolnost, jelikož se bojím, že nevydrží teplo okolí motoru. Když jsem si sáhl na vršek EGR na ten hříbek, tak jen taktak se na tom dal udržet prst, ale hmoždinky zatím drží. Ještě však musím kolem hmoždinek nalepit nějakou kvalitní lepící pásku, aby tam přes noc nešla vlkost. Samozřejmě jsem najel s tímto tuningovaným EGR cca 90km a dokonce klesla i spotřeba

tuto trasu jsem ujel za 6,7l/100km. Místama ukazoval PC i 6,5, ale nakonec se zprůměrovala na 6,7

Je to trasa, kde je součet stoupání 1358m a součet klesání také okolo 1360m. Nejel jsem však nijak sportovně, ale ani úsporně, stačí dodržovat předepsané rychlosti. No možná mi k té spotřebě pomáhají pneumatky Michelin Energy Saver

Jinak samozřejmě jsem obkreslil podložku EGR pro ty co mají také 1.8 92kw EURO4, takže ti kteří mají zájem jí pokusím v CADU nakreslit i s kótami. Ale myslím, že rozumnější způsob, je jak jsem já udělal tuning EGR, z důvodu emisí každé dva roky, aby se nemusela stále vyndavat podložka. Jinak se uvidí až za rok a půl jaké mám emise

Zatím se kontrolka na palubce nerozsvítila

Udivujemě ale, že jsem se díval na EGR a koukal jsem kdy se hřídelka na hříbku EGR vysunuje, ale od volnoběhu do cca 3500ot jsem nepostřehl, že se vysunul.