
EGR ventil - mondeo
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: EGR ventil - mondeo
Co do něj plátkem do pily udělat šlic na pořádnej šroubovák? Oni jdou povolit špatně, musel jsem si na to celou vahou lehnout, abych je nestrhnul 


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- ogast
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 11.08.2012 17:07
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: EGR ventil - mondeo
Tak Yeshterre zrealizoval jsem tvůj nápad, podařilo se mi sundat cívku na EGR ventilu a posunout jí víš. Samozřejmě jsem EGR vyčistil, i podložku jsem očistil. Doma jsem našel přesně 4 šroubky, možná ještě ze staré známé stavebnice Merkur
Délka možná 30mm, jako zamezující podložku jsem použil zkrácenou hmoždinku kleštěma. Nevím jakou má hmoždinka tepelnou odolnost, jelikož se bojím, že nevydrží teplo okolí motoru. Když jsem si sáhl na vršek EGR na ten hříbek, tak jen taktak se na tom dal udržet prst, ale hmoždinky zatím drží. Ještě však musím kolem hmoždinek nalepit nějakou kvalitní lepící pásku, aby tam přes noc nešla vlkost. Samozřejmě jsem najel s tímto tuningovaným EGR cca 90km a dokonce klesla i spotřeba
tuto trasu jsem ujel za 6,7l/100km. Místama ukazoval PC i 6,5, ale nakonec se zprůměrovala na 6,7
Je to trasa, kde je součet stoupání 1358m a součet klesání také okolo 1360m. Nejel jsem však nijak sportovně, ale ani úsporně, stačí dodržovat předepsané rychlosti. No možná mi k té spotřebě pomáhají pneumatky Michelin Energy Saver 
Jinak samozřejmě jsem obkreslil podložku EGR pro ty co mají také 1.8 92kw EURO4, takže ti kteří mají zájem jí pokusím v CADU nakreslit i s kótami. Ale myslím, že rozumnější způsob, je jak jsem já udělal tuning EGR, z důvodu emisí každé dva roky, aby se nemusela stále vyndavat podložka. Jinak se uvidí až za rok a půl jaké mám emise
Zatím se kontrolka na palubce nerozsvítila 
Udivujemě ale, že jsem se díval na EGR a koukal jsem kdy se hřídelka na hříbku EGR vysunuje, ale od volnoběhu do cca 3500ot jsem nepostřehl, že se vysunul.




Jinak samozřejmě jsem obkreslil podložku EGR pro ty co mají také 1.8 92kw EURO4, takže ti kteří mají zájem jí pokusím v CADU nakreslit i s kótami. Ale myslím, že rozumnější způsob, je jak jsem já udělal tuning EGR, z důvodu emisí každé dva roky, aby se nemusela stále vyndavat podložka. Jinak se uvidí až za rok a půl jaké mám emise


Udivujemě ale, že jsem se díval na EGR a koukal jsem kdy se hřídelka na hříbku EGR vysunuje, ale od volnoběhu do cca 3500ot jsem nepostřehl, že se vysunul.
Mondeo Ghia, 1.8 125k, EURO 4, dovoz Německo, 1.majitel, 160tis. km, serviska, TÜV test
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: EGR ventil - mondeo
Gratulace
Pokud nemáš přístup ke spojovacímu materiálu, tak si zajdi třeba do fabory.cz nebo do podobné speciálky a tam seženeš buď kovové distanční sloupky, nebo kovové distanční trubičky a dlouhé šrouby, kde nebude hrozit, že se Ti roztečou. Ohledně toho neotvírání egru - tuším, že se právě má otvírat až nad 3500ot, poněvadš až od těchto ot. výš lze v motoru bezproblémů spálit ten blaf z výfuku. Takže Ti to nejspíš funguje správně. Zajímalo by mě, jak se změní po tomto zásahu adaptace ve vysokých otáčkách, asi to budu muset vyzkoušet.

Pokud nemáš přístup ke spojovacímu materiálu, tak si zajdi třeba do fabory.cz nebo do podobné speciálky a tam seženeš buď kovové distanční sloupky, nebo kovové distanční trubičky a dlouhé šrouby, kde nebude hrozit, že se Ti roztečou. Ohledně toho neotvírání egru - tuším, že se právě má otvírat až nad 3500ot, poněvadš až od těchto ot. výš lze v motoru bezproblémů spálit ten blaf z výfuku. Takže Ti to nejspíš funguje správně. Zajímalo by mě, jak se změní po tomto zásahu adaptace ve vysokých otáčkách, asi to budu muset vyzkoušet.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- ogast
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 11.08.2012 17:07
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: EGR ventil - mondeo
Aha, jsem si myslel že v dolních otáčkách do 3500 otáček spaliny propouští
takže ty říkáš že od 3500 se má otvírat?

Mondeo Ghia, 1.8 125k, EURO 4, dovoz Německo, 1.majitel, 160tis. km, serviska, TÜV test
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
kdy je potřeba aby motor spaloval "čistě"? V extremních případech - takže ve vysokých a nízkých otáčkách bude egr zavřený... Naopak při středních, kdy to motor snadno pobere, není potřeba tolik výkonu a energie na běh za nízkých otáček, bude otevřený...
-
- Junior
- Příspěvky: 496
- Registrován: 04.11.2010 15:51
- Bydliště: telnice
Re: EGR ventil - mondeo
ve středních otáčkách je zavřenej,když dáš plnej tak by měl zavírat abys měl výkon,takže si myslím že bude otvírat jen v nízkých otáčkách.ale kolem těch 2000ot je zavřenej
Mondeo 2.0 TDCI 96kw\2006 kombi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: EGR ventil - mondeo
Bych rek, ze za tim bude docela slozitej algoritmus, urcite to nebude jen zavislost na otackach, ale i na zatezi motoru, teplote, signaly z lambdy a milion dalsich veci, aby cinnost EGRu pri jizde "neprekazela".
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
nechť si každý vyloží po svém...
"EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation) se používá při snižování emisí oxidů dusíku ve
výfukových plynech. Ventil je umístěn na potrubí, které vede část výfukových plynů zpět do
sání. Výfukové plyny téměř neobsahují žádný volný kyslík a tak se nezúčastňují procesu
spalování. Díky jejich přítomnosti v palivové směsi už není dostatek místa pro kyslík, a tím se
zmenší jeho obsah. Navíc mají výfukové plyny velkou schopnost pohlcovat teplo, tím
dochází ke snížení špičkové teploty ve spalovacím prostoru a nedojde tak k tvorbě oxidů
dusíku. Recirkuluje se maximálně 20% z objemu výfukových plynů. Oxidy dusíku lze tak
snížit až o 20%. Vyšší podíl výfukových plynů než je 20 % má za následek vynechávání
zapalování, neboť obsah kyslíku ve směsi pak už není dostačující pro zapálení směsi. U
vozidel s přímým vstřikem paliva (benzín nebo nafta) lze recirkulovat až 40% objemu
výfukových plynů. EGR ventil zajišťuje, aby docházelo k recirkulaci pouze při částečném
zatížení motoru, tzn. při provozním režimu motoru, kdy ztráty výkonu nejsou tolik znatelné."
Zdroj http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... le_id=6273
"EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation) se používá při snižování emisí oxidů dusíku ve
výfukových plynech. Ventil je umístěn na potrubí, které vede část výfukových plynů zpět do
sání. Výfukové plyny téměř neobsahují žádný volný kyslík a tak se nezúčastňují procesu
spalování. Díky jejich přítomnosti v palivové směsi už není dostatek místa pro kyslík, a tím se
zmenší jeho obsah. Navíc mají výfukové plyny velkou schopnost pohlcovat teplo, tím
dochází ke snížení špičkové teploty ve spalovacím prostoru a nedojde tak k tvorbě oxidů
dusíku. Recirkuluje se maximálně 20% z objemu výfukových plynů. Oxidy dusíku lze tak
snížit až o 20%. Vyšší podíl výfukových plynů než je 20 % má za následek vynechávání
zapalování, neboť obsah kyslíku ve směsi pak už není dostačující pro zapálení směsi. U
vozidel s přímým vstřikem paliva (benzín nebo nafta) lze recirkulovat až 40% objemu
výfukových plynů. EGR ventil zajišťuje, aby docházelo k recirkulaci pouze při částečném
zatížení motoru, tzn. při provozním režimu motoru, kdy ztráty výkonu nejsou tolik znatelné."
Zdroj http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... le_id=6273
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
a další citace pro nevěřící tomáše
"EGR je zpravidla aktivní až po zahřátí motoru a je vypnuté při volnoběhu a plné zátěži".
zdroj http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
"EGR je zpravidla aktivní až po zahřátí motoru a je vypnuté při volnoběhu a plné zátěži".
zdroj http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: EGR ventil - mondeo
Oba prispevky davaji smysl. Ja jen doplnim ze u primovstrikovych benzinu, kde funguje provoz na chudou smes (vrstvene spalovani) je EGR pouzivan hlavne pro snizeni emisi NOXu, protoze pri spalovani chude smesi je teplota spalovani vysoka, tudiz se generuje hodne NOXu. EGR ventil se tomu snazi zabranit.
Chuda smes funguje konkretne u Mondea SCi pouze do otacek 3200/min a pri nizkem zatizeni motoru (pozadavek na maly kroutici moment) - a to jsem to jeste zjednodusil, je tam spousta doplnujicich podminek, da se o tom na internetu pocist. Pri vyssich otackach se chuda smes nemuze konat, protoze se nemuze konat vrstvene spalovani, tudiz by se chuda smes pri vyssich otazkach vubec nezazehla. Je to z toho duvodu, ze pri vyssich otackach nejsou priznive podminky pro proudeni vzduchu (smesi) ve valci a u svicky by nebylo dostatecne mnozstvi benzinu pro zazeh (to je to vrstveni - ruzna bohatost v ruznych castech spalovaciho prostoru).
Pri nizkych otackach a zaroven pozadavku na vysoky kroutak je samozrejme z principu nesmyslne, aby zasahoval EGR a ubiral vykon, ktery je ridicem pozadovan.
Ze tohle vsechno funguje az po zahrati motoru je jasne. Spousta veci zacne fungovat az po zahrati motoru jako napr. lambdy a pripadny dalsi cidla. EGR neni vyjimkou.
Proto jsem ve svem predchozim komentu psal ty zdanlive nesmysly, ze EGR je rizen pomerne slozitym algoritmem a nelze se spolehat pouze na otacky a na zaklade otacek diagnostikovat, zda je EGR vadny nebo ne, protoze zrovna neotvira. Samozrejme ruzne motory si to budou ridit ruzne. Jak to funguje presne se nejspis nikde nedovime
Chuda smes funguje konkretne u Mondea SCi pouze do otacek 3200/min a pri nizkem zatizeni motoru (pozadavek na maly kroutici moment) - a to jsem to jeste zjednodusil, je tam spousta doplnujicich podminek, da se o tom na internetu pocist. Pri vyssich otackach se chuda smes nemuze konat, protoze se nemuze konat vrstvene spalovani, tudiz by se chuda smes pri vyssich otazkach vubec nezazehla. Je to z toho duvodu, ze pri vyssich otackach nejsou priznive podminky pro proudeni vzduchu (smesi) ve valci a u svicky by nebylo dostatecne mnozstvi benzinu pro zazeh (to je to vrstveni - ruzna bohatost v ruznych castech spalovaciho prostoru).
Pri nizkych otackach a zaroven pozadavku na vysoky kroutak je samozrejme z principu nesmyslne, aby zasahoval EGR a ubiral vykon, ktery je ridicem pozadovan.
Ze tohle vsechno funguje az po zahrati motoru je jasne. Spousta veci zacne fungovat az po zahrati motoru jako napr. lambdy a pripadny dalsi cidla. EGR neni vyjimkou.
Proto jsem ve svem predchozim komentu psal ty zdanlive nesmysly, ze EGR je rizen pomerne slozitym algoritmem a nelze se spolehat pouze na otacky a na zaklade otacek diagnostikovat, zda je EGR vadny nebo ne, protoze zrovna neotvira. Samozrejme ruzne motory si to budou ridit ruzne. Jak to funguje presne se nejspis nikde nedovime

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- HOONIGAN
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15.09.2012 10:58
- Bydliště: Litvínov
Re: EGR ventil - mondeo
Zdravim... mam nějakej problem tak sem se chtěl zeptet jestli nekdo neví co s tim... koupil sem mondeo mam nějakou vysokou spotřebu okolo devíti litrů. Okolo 2000 otáček když je chci udržet tak auto trochu cuká a za studena když přetáhnu 2500 otáček tak se mi změní zvuk motoru. Tak jsem se chtěl zeptat jestli by na něco moh mít vliv třeba špatnej nebo špinavej EGR popřípadě sání...
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
zaslep ho a uvidíš... Ale nemyslím si že by to co popisuješ bylo egrem... Každopádně hodně štěstí
- vjakub
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30.05.2011 02:50
- Bydliště: Jedousov
Re: EGR ventil - mondeo
Měl jsem podobný problém který popisuješ, přislepil jsem egr a pomohlo to, dokonce se už dá ve městě jezdit 50 na čtyřku a motor stím nemá problém 

Ford Mondeo combi | 2.0 TDCi | 96kW | Ghia | 2005 | Galerie
- HOONIGAN
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15.09.2012 10:58
- Bydliště: Litvínov
Re: EGR ventil - mondeo
Hned po víkendu se do toho pustim... vyčistim sání, zaslepim egr a dam vědět.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: EGR ventil - mondeo
Jedna malá rada,pokud nemáte doma čistič karburatoru atd. ,tak na čištění sani i EGR dobře poslouží i čistič disku na alkalické bázi a ještě lépe pro ty co mají doma krb tak čistič krbových dvířek,ten je na to sazí svinstvo fantasticky, pak jen opláchnot vodou (sáni proudem, EGR mokrým hadrem) 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti