Stránka 56 z 57
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 18.05.2022 22:03
od gecko-x
Tak podle toho, co pises se to chova, jak má...tim tuplem mi hlava nebere, proč pri volnobehu se motor dusi, kazdou 3. sekundu nezapali válec a motor sebou skubne a klepne tak, ze to mechos vyhodnotil jako pridrenou kliku. Motor jsem na zaklade toho vyměnil

Kdyz odpojim hadicku od podtlaku k vnitrnim klapkám, tak se volnobeh uklidni a motor jen ševeli...
Jeste teda zkusim to spodní čidlo...sice si asi zlomim ruky, pac je k nemu pristup jak k penezum ve sporitelne, ale za pokus to určitě stojí
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 18.05.2022 23:03
od gecko-x
Ještě mě zajímá jedna věc. Neni to právě to samé čidlo, co měří teplotu nasávaného vzduchu? Páč to auto jede znatelně lip, když je chladněji.... že bych tim vyřešil 2 problémy

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.05.2022 06:14
od jenikHK
Náhodou je - čidlo TMAP = Temperature, Manifold Absolute Pressure

Měří zároveň teplotu a tlak v sání.
Mj. taky jsem ho měnil, ale naprosto k ničemu - problém byl v našem případě ve špatně fungujícím solenoidu vířivých klapek. Kupodivu v zimě vcelku v pohodě, v létě a horku problémy gradovaly.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.05.2022 10:54
od gecko-x
Ted jsem ho vymenil, bez výsledku...
Zkusim teda jeste jednou ty selenoidy
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.05.2022 09:14
od gecko-x
Takže finále. Selenoid je špatný a po smazani adaptaci a odpojení napájení LPG je po problémech....
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.05.2022 09:57
od jenikHK
Taky jsem se a tím natrapil - a přitom taková blbost.
BTW, nový solenoidy jsem měnil po 2.5 letech zase - zase se začlo obejvovat cuknutí při akceleraci, zrovna když mají klapky otevřít.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.05.2022 12:22
od oscaar
Asi to bude tím, jak jsou ty solenoidy nad hlavou motoru. Na tom samém místě má mk3 modul zapalování a ten taky odchází jak na běžícím pásu.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.05.2022 21:47
od gecko-x
Focus ma ty selenoidy vedle motoru, ne nad hlavou
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.05.2022 22:39
od jenikHK
Sice technicky vzato vedle hlavy, ale přišroubovaný na domečku výstupu chl. kapaliny z hlavy, takže to není úplně přátelské prostředí.
Jako chápu proč místo na motoru, ale...
Mondeo MK3 má solenoid vpředu na plastovém sání a z těch dvou, co mi jezdí v okolí, vydržely oba kusy fungovat zatím pouhých 17let.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 26.10.2022 17:21
od Roman9696
Zdravím riešim problém s 1.8 duratec he 92kw qbba. Po štarte hneď zdochne, náštartuje na druhý pokus a potom ho dusí až kým sa nezohreje. Myslíte ze by to v tom mohli mať prsty klapky?
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 26.10.2022 17:37
od oscaar
Ne, výřivé klapky nemají na volnoběh žádný vliv. Může být přidřený nebo vadný volnoběžný ventil, může být prasklá hadice od odvětrání klikové skříně, hadičky podtlaku k ovládání klapek. Chce to hledat kde to sičí při volnoběhu.
Chce to hledat.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 26.10.2022 17:51
od Roman9696
Ten motor nemá volnobežný ventil. Teda aspoň otom neviem. No vyskúšam odpojiť tie solenoidy a naštartovať či to pomôže. Ja práve nemám absolútne problém naštartovať. Motor naskočí, pobeží cca 2s na voľnobehu a zdochne. Na druhý krát naštartuje v pohode ale pri pridani plynu ho dusí. Za jazdy už neje problém.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 26.10.2022 17:56
od Roman9696
Zabudol som dopísať že je to cmax 2004
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 26.10.2022 18:07
od oscaar
To je těžké, poznat co máš za auto jen podle motoru (nemám věšteckou kouli) . Tato diskuze byla založena na mondeo mk3 a ty se dělali 2001 - 2007. Pokud máš dva solenoidy, tak máš elektronickou škrtící klapku. Odpojením solenoidu ti nebudou fungovat klapky a pojede to ještě hůř. Tady se řeší jiný problém.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 03.08.2024 23:13
od drak202
Tiež sa mi objavil problém s ranným štartom. Sanie bolo cele menené preventívne po generálke motora pri 120000 teraz mam 190 000 a mam problém s ranným štartom motor pekne naštartuje a začne ho dusiť. Predpokladám problém so sanim. Zistil som ze piestik co ovláda vyrive klapky bol nefunkčný vymenil som ho ale problém pretrváva. Chcem sa opýtať ta klapka co prepína medzi krátkym a dlhým sa mi po naštartovaním prepne a na voľnobehu je v polohe opačnom ako pri vypnutom motore(ma podlak) je to takto správne? Pozoroval som tu klapku aj pri 4000 ot ale jej stav sa nemení.