Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 13.07.2010 00:26

Anndy píše:Ja len doplnim - ak sa niekto suchta pred vami 80-90 km/h a nemate kilomter rovinku, tak aj s 1,8 benzinom (92kw) potrebujete tocit max. vykon, ktory je v 6500 ot. aby ste predbiehaci manever zvladli v bezpeci.

Predbiehat od 2 tis. otacok je mozne iba ak niekto ide 40km/h alebo mate x kilometrov dlhu prazdnu rovinku. Navyse krivka vykonu ide medzi 3 a 4 tis. ot. mierne dolu, namiesto hore a je to sakra citit.

osobne na cestach I. a nizsich tried na 99% predbieham tak, ze si pred predbiehanim zaradim (s medziplynom) 3-ti rychl. stupen, aby som mal otacky za hranicou 4 tis. ot. (alebo aspon na hranici 4 tis.).

To vsak nic nemeni na tom, ze urcite s 1,8 sa jazdi prijemnejsie ako s 1,6 tivct, najma v otackach do 4 tis., to je vdaka priebehu Mk.


A ked porovnam 1,8 a 1,6 74kw, tak to je uplne o inom (ale to je jasne, cca 25% rozdiel vo vykone je poznat).
mat otacky pri predbiehani viac ako 4K otacok je totalna blbost.......a pouzivat medziplyn pri dnesnych motoroch je blbost este vacsia........medziplyn sa daval pri starych lenivych motoroch, ktore neboli z daleka tak zive ako dnesne moderne motory.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 13.07.2010 06:10

Ty jsi nejakej chytrej :mrgreen:
Proc je blbost mit vetsi otacky nez 4k, kdyz ve 4k je nejvyssi kroutak a kolem 5-6k nejvyssi vykon :?:
Meziplyn se daval proto, abys vubec preradil :roll: ... kdyz nebyly synchronizovane prevodovky. Dneska uz jsou, proto to neni potreba, ale hodi se, aby ti prudce neklesly otacky pri podrazeni, u vykonnejsich motoru zejmena se zadnim nahonem muze dojit k zablokovani kol.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.07.2010 07:13

Anduril ma pravdu, pan doktor bude predsa len odbornik na tu krv... :wink: :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 13.07.2010 07:49

presne tak... :D pri 80ke tam vrazíš 3ku tá vyletí na tých 4000 a ťaháš do 130 a jedeeeeeeeeeeeeeeeeeš :D :D :D a kilometrovú rovinku nie je zapotreby...

s benzínami treba vedieť jazdiť... a maximum výkonu a krutiaceho obyčajná 1,6 dosahuje zhruba v rozpätí 4500 - 5500 ot... a ja to zhruba zodpovedá tým "lahkým" prevodom ktoré sú cca o 1000 ot odškálované...

nehovorím netreba to stále točiť k 7000 ale občas treba pavučinky pretiahnuť... od tých 6500 to aj tak silno vädne...

ja osobne medziplyn nejako neriešim, lebo radím rýchlosti tak rýchlo že to ani nestihnem... :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.07.2010 08:54

pane doktore, asi takto:

1. pri predbiehani potrebujem, chcem, kvoli max bezpecnosti, co najvacsie zrychlenie, t.j. najkratsi cas na predbehnutie. To viem bohuzial dosiahnut iba tak, ze pouzijem max. vykon motora - plati umera, max. vykon = max. zrychlenie. A kedze moj motorcek ho ma v cca 6500 ot. resp. v pasme 4000 az 6750 ot. ma motor 90-100% vykonu, musim tie otacky proste mat.

2. Radenie. Mas pravdu, medziplyn netreba pouzivat stale v dnesnych autach. Ale ides krasne na 5-ke, cca 100-110 kmh potrebujes rychlo a plynule podradit o 2, ci viac stupnov, tak je to rychlejsie, jemnesie a setrnejsie s medziplynom. Proste potrebujem bez straty rychlosti mat namiesto 3 tis. otacok napr 4500. Tak jednoducho pouzijem medziplyn a hladucko podradim.

Este jedna vecicka - moj motor je najzivsi prave v pasme 4 az 6,5 tis. ot. Co myslis, preco?
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.07.2010 09:09

Anndy píše:Este jedna vecicka - moj motor je najzivsi prave v pasme 4 az 6,5 tis. ot. Co myslis, preco?
lebo v tych otackach sa do valcov okrem vzduchu a benzinu pridava anndyho podomacky vyrobena zmes tetrahydromegavykonneho chloricitanu olovnateho ?? :cooler:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.07.2010 10:25

nene, pridavam krvnu plazmu :cooler:
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.07.2010 10:40

jaaaj jasne, ty mas vlastne auto z Feratu ! :mrgreen:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.07.2010 10:47

preto ho musim tocit tolko :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 13.07.2010 11:25

Mala analyza vykonovych grafov :
1.6i 74kW - najstrmsi narast vykonu v rozmedzi od 2500 do 4000 rpm, potom uz krivka nestupa tak prudko, no krivka krutiaceho momentu prudko pada. Problem je ale v tom, ze do cca 3500 tento motor este nema potrebny vykon. Resultat - tocit do obmedzovaca je neefektivne a zbytocne.
TiVCT je na tom trochu lepsie - od 3000 do 4000 najvacsi rast vykonu, no je pouzitelny az do 5500, pretoze az od tychto otacok prudko pada krutiaci moment. Resultat - plne pouzitelny do 5500 rpm, vhodny pre vsetkych pretekarov.
1.8i - prakticky linearny narast vykonu z nuly az do 6000 rpm, krutiaci moment zacina prudsie klesat od 6000 otacok. Resultat - najprijemnejsia charakteristika na dennodenne jazdenie.

Na akceleraciu je najvhodnejsie pouzivat oblast s najstrmsim narastom vykonu, na jazdu do kopca zasa treba pouzivat oblast maximalneho krutiaku.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.07.2010 12:07

Podla mna pre vsetky 3 motory plati, ze sa oplati s nimi jazdit v rozmedzi 4 - 6500 ot. Vsetkym trom pomerne linearne stupa vykon od 4 tis. ot. a maxima dosahuje v 6 tis. otackach, pricom do obmedzovaca vykon pada iba velmi jemne, akurat pri obyc 1,6-ke trosku viac, resp odhadom:

1,6 - prepad vykonou o cca 6-7%
1,6 tivct - o cca 3-4%
1,8i o cca o 1%

Cize pre max zrychlenie je ideal 4tis. ot +, resp. tocit az k hranici 6500 otacok a potom preradit a stale sa budeme pohybovat v pasme max vykonu - 93 - 100%

Co sa tyka krutiaceho momentu, tak preto sa s 1,8 jazdi prijenejsie ako s 1,6 tivct lebo 1,8 ma uz v 1500 ot. cca 140Nm, kedzto 1,6 tivct ho dosahuje az v cca 2600 ot.
Naposledy upravil(a) Anndy dne 13.07.2010 12:13, celkem upraveno 1 x.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 13.07.2010 12:11

vykon pada az pri obmedzovaci
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.07.2010 12:15

zalezi z coho vychadzas. ofiko grafy fordu koncia pri 6500 ot. dalej nie je krivka zobrazena.

tvoj graf z brzdy vyzera trochu inac ako oficialny graf od fordu.

Cize potom je tu este realita, ktora bude trosku ina ako teoria :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.07.2010 15:24

V12, pekne si to zanalyzoval a tiez by som to tak nejak videl. ale su to len detialy, ktore su postrehnutelne len zbezne, ked chces predbiehat, tak pri vsetkych troch autach potrebujes niekolko stovak metrov, cize realne jazdis cca rovnako. ak chces auto, ktore bude realne rychlejsie jazdit, potrebujes minimalne 200-300k/Nm, inak prides do ciela cesty rovnako na 1,6 aj na 1,8 :D

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 13.07.2010 20:14

misoo :
Zobral si mi vietor z plachty, mas 100% pravdu ! :beer:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti