Stránka 54 z 76

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Napsal: 12.06.2012 05:36
od phofy
Jinak to houkání se tady dost těžce popisuje, když není žádná nahrávka ani video. Jinak u mě to ještě může dělat to blbý ložisko klimi co mi chrastí a houká

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Napsal: 12.06.2012 11:44
od rob45
tak jsem koukal (blbec ze jsem na to neprisel driv) me tady v praci projde asi kolem 300 nových motoru a skoro kazdej ma turbo tak jsem jich prolezl nekolik kazde turbo ma vule a kdyz jsem na nej pritlacil do stran tak se kazdý oprelo turbinkou o stenu takze me turbo je uplne v pohode vule ma skoro stejny a otací se jen o trochu hur ale nepatrne tak ho nacpu zpet zkusim jeste elm kabel pak uz jedine elekt.ovladani a nebo jinej problem

porucha turba po vyřazení FAP

Napsal: 18.06.2012 18:12
od tomas.otisk
Nazdar Všem,
mám Focus 2005, 1.6 Tdci 80kW a mám problém s repasovaným turbem. Stalo se mi to při jízdě do strmého kopce , kdy sem na plyn pořádně šlápl. V servise mi řekli, že je přetočené. údajně proto že mám vykuchaný FAP . není tam pak žádný odpor a turbo v důsledku má takový výkon, že se přetočí. Po repasi sem najel asi 15tkm. výměny oleje 3x za sebou dle doporučení servisu. Vše servis Ford. V rámci reklamace mi to opravili ale vzdávají se prý garance na případnou další poruchu turba. Tu dají pouze pokud si FAP u nich nechám namontovat zpátky.
původně opravovali turbo protože nějak propouštělo olej a trochu pískalo. Pískání zůstalo i po repasi , ale podle nich je to v pořádku.
Jinde v servisech o podobném problému s FAP nic nevědí.
Budu rád za pomoc. Díky

Re: porucha turba po vyřazení FAP

Napsal: 18.06.2012 18:29
od phofy
Podívej se sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=18214, ale tím že máš vykuchaný DPF tak tím to opravdu nebude. Jedině, že by jsi měl díru někde na sání, tak pak se ti může přetočit turbo.

Re: porucha turba po vyřazení FAP

Napsal: 18.06.2012 19:25
od V12
tomas.otisk píše:...Pískání zůstalo i po repasi , ale podle nich je to v pořádku...
Podla mna zbabrany repas a bububu...

Teoria, ze vykuchany DPF moze odrovnat turbo ale nemusi byt celkom nespravna. Ked mas vyfuk zaspuntovany filtrom, na turbine su ine tlakove pomery, ako ked sa DPF odstrani, ked vyfukovym plynom nestoji v ceste absolutne nic. Mozu tak prudit rychlejise, nedochadza k vireniu, co moze sposobit vyssie otacky turba. Na druhu stranu - zaspuntovany vyfuk zdviha teplotu na turbe, okrem toho je pri regeneracii turbo flambovane pridavnymi vstrekmi nafty do otvorenych vyfukovych ventilov za ucelom zvysenia teploty spalin. Ktovie, ako je to naozaj.

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Napsal: 19.06.2012 20:16
od Marod22
No aby si bol kludny, mne tiez za studena trosku popiskuje, ale uz po malom zahriati stichne. A dost som nacuval aj k okoloiducim dieslom a robi ich to kopec tak dufam ze sme s tym turbom ok :roll: ..a este som tu cital taku vec ze pokial je motor studeny, olej nema taky prietok ako redsi zohriaty olej a nemaze tak dokladne...ale to trva kratko

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 20.06.2012 20:21
od Marod22
Dobre chalani, vieme teda nejak zhrnúť ako máme jazdiť s týmto "šťastným" motorom? (prednostne 1.6 tdci 66kw). Je jasné, že za studena točiť max do 2000 a po náročnejšej, alebo dlhšej jazde nechať turbo na voľnobehu dochladiť. Ale čo sa týka plynulej jazdy, treba točiť minimálne od 1500? A ešte som tu niekde čítal že je dobré s tým autom jazdiť svižne, aspoň raz za čas ho dobre povytáčať. Je to tak?

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 20.06.2012 20:28
od phofy
Přesně jak píšeš je správně :) Já většinou každou jízdu ho vytočím třeba na 4000rpm :D

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 08:32
od Marod22
Kokos 4000?...to sa bojím, že mi motor vystrelí z pod kapoty :roll: ...a to robíme preto aby sme vypláchli turbo od naneseného sajrajtu?

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 15:30
od phofy
To klidně můžeš i do víc vytočit dokud nezačne blikat červená šipka, že máš přeřadit :D Ti nevylítne neboj jenom mu to prospěje, jo profoukne se turbo od sazí a hlavně se to dělá kvůli tomu, aby se nezasekl variabil :mrgreen: :mrgreen:

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 15:41
od vita_k
phofy píše:To klidně můžeš i do víc vytočit dokud nezačne blikat červená šipka, že máš přeřadit :D Ti nevylítne neboj jenom mu to prospěje, jo profoukne se turbo od sazí a hlavně se to dělá kvůli tomu, aby se nezasekl variabil :mrgreen: :mrgreen:
ten se nezasekne. uz jsem to tu psal parkrat.

- vypnuty motor - aktuator max vysunuty ven
- volnobeh - aktuator vtahne tycku max dovnitr

Takze staci nastartovat a mas to to same.

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 15:48
od phofy
ok super, tak už ho nemusím vytáčet :mrgreen:

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 15:58
od vita_k
no coz o to, vytaceni mu neskodi, jednou za cas zrejme prospiva, ale z hlediska VGT je to podle me jedno :)

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 16:13
od vita_k
wilder01 píše:pani a kludne aj damy.. mozem Vas poprosit o posudenie tohto turba?
Vykon motora je ok, turbo na lozisku nema ziadnu volu, olej v hadici nasavania vzduchu bol, ale netiekol, len bol usadeny na stenach hadice taky olejovy film.
Kedze som este turbo na vlastne oci nevidel, neviem posudit ci je na koncoch lopatiek akoby svetlejsie miestov poriadku. Ci sa to o nieco suchlo alebo jednoducho to tak ma vypadat.
Toto uz je strasne stary prispevek a pokud dobre vzpominam, tak wilder musel menit. Je to tak?
Turbo mohlo piskat vic protoze rozky na obeznem kole byly prece jen trochu olesteny.
Divne je ze oska nemela poradnou vuli. Vule je totiz i na novem turbu.

Kompresor podle me nevypada nejlip ale jeste zadna tragedie. Spis pak asi lozisko slo do kytek tipuji?

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 21.06.2012 16:15
od vita_k
phofy píše:ok super, tak už ho nemusím vytáčet :mrgreen:
to je strasna mys v te pasti :) Ale adblock to umi odstranit, nastesti:)