Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
ja som siel vcera po dialnici, 2 ludia + dieta + batozina + klima a zo 130-140 na 160 to zrychluje uplne normalne aj s klimou, dokonca aj do kopca
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Hejhou, nemůžu o tom nic najít, dělá mi to jen, když to dlouho stojí v teple. Když přijedu večer a startuju ráno, kdy ještě není moc teplo, nic to nedělá...Nepér píše:Aha, no to je hezký... jak se udělalo teplo, začal jsem to pozorovat, myslel jsem, že jsou to hydroštely, než stoupne tlak oleje...V12 píše:A podla aj tu uz pisaneho treba pocuvat, ci studeny motor po natoceni nevydava 2 az 5 sekund ostry kovovy klepot. Ak ano, ruky prec, pretoze potrebuje vymenit TiVCT mechanizmus, co moze byt celkom slusna ciastka podla rozsahu vymeny.
Po kolika tisících km to komu odešlo?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- robertoKE
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.05.2008 21:09
- Bydliště: Kosice
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
V12 napisal na Fordclube.sk :
Provorada je otazka, ci chces auto nove, alebo jazdene.
Ak nove, jedine 2.0 TDCi bez DPF. Silne, rychle a zaroven usporne, v hustej premavke nemusis riesit problem predbiehania - das patku, zasliapnes a po par sekundach brzdis, lebo tam mas 140. Normalnym jazdenim spotreba do 6 litrov, ked chces ist vyslovene usporne, nie je problem urobit dlhu trasu aj pod 5 a pol.
Ked ale chces jazdenku, na diesel ani nepomysli, po 150 tisic kilometroch su to vsetko casovane bomby v podobe cerpadla, vstrekovacov, turba, spojky a dvojhmotoveho zotrvacnika. Vymena tychto komponentov vyjde na minimalne 4000€. A maloktory naftak v slovenskych bazaroch ma menej ako 150 tisic km. Za cenu vymeny turba budes s benzinakom 1.8 jazdit minimalne pol roka. A to som este nespomenul DPF, ktoremu sa treba jednoznacne vyhnut.
A teraz na jazdenu benzinovu temu :
1.4i je k nicomu, to auto s 1.3 tony tazkou kasnou so soferom jednoducho nepojde. Ked tak, tak tuto motorizaciu iba do mesta. To ale potom radsej nejake mestske vozitko Spark a pod.
1.6i 74 kW je lepsia volba, aj ked sa ten motor stale trapi a treba ho tocit, no aspon trocha to ide. Do 110 zrychluje celkom OK, potom je to uz horsie. No ma sympaticku spotrebu.
1.6 TiVCT 85 kW je na papieri velmi slusne, no do 4000 otacok je prakticky rovnaky, ako 74 kW, potom sa ten motor zobudi a zacne tanec. Osobne by som ho asi nekupil, pretoze z viacerych zdrojov mam info, ze TiVCT ma po 100 tisic km problemy konciace vymenou mechanizmu. Tato vymena je ale vzdy lacnejsia, nez liecba zanedbaneho diesla. 1.8i je asi volba najlepsia - rozvodova retaz, nema dvojhmotovy zotrvacnik, slusny tah odspodu, takze netreba zurive vytacanie pri kazdom predbiehani, linearny narast vykonu, jazdi sa s nim velmi prijemne. Treba ale ratat s o cosi vyssou spotrebou. Po technickej stranke ma tento motor najmenej kurvitok, ktore jeho prevadzku po 150 tisic km predrazuju. Ako vsetky ostatne, aj on ma svoje muchy, no asi najmenej. S C-Maxom s tymto motorom som najazdil niekolko desiatok kilometrov a velmi sa mi to pacilo. Tah az do obmedzovaca, ziadne kopance ako moj 2.0TDCi, ktory od 2000 do 2500 taha ako sialeny a od 3500 je stara zdochlina, okamzita reakcia na plyn bez akehokolvek oneskorenia. Nebolo problem ist do kopca na 2000 rpm, po sliapnuti na plyn tazky C-Max zacal okamzite citelne zrychlovat a pri tom to bol starsi typ 1.8i s iba 88 kW. Do Fofo II sa davaju 92 kW, ktore musia s o cosi lahsim Focusom hybat velmi slusne.
2.0i je tiez dobra volba a plati o nom to, co o 1.8i. No konstrukter mu uz pridal dvojhmotovy zotrvacnik, co po velkej porcii kilometrov moze byt teoreticky problem. Prakticky asi nie, nikto sa nan este nestazoval, no moze to byt preto, lebo tejto motorizacie je tu minimum.
Suma sumarum - ked novy, tak diesel 2.0TDCi, ked jazdeny, tak 1.8i. osobne keby som mal moznost, ihned menim svoj 2.0TDCi za prave 1.8i, rozmyslal by som aj o dvojlitri. Ked ale pozeras na prachy a chces novy voz, skus 1.6 TiVCT alebo 1.8i, naftovy dvojliter je nekrestansky drahy.
Apropo - nechces ten moj ? Ma zhruba 143 tisic realnych km, (ked som ho kupoval mal na tacho 80 tisic, podarilo sa mi ale dopatrat sa snad realneho stavu - 137tisic, pretoze ten, kto to stocil bol amater a na nieco zabudol), rozvod vratane vodnej pumpy a turbo menene pred 5000 km. No plati, co som napisal uplne hore...
_________________
Provorada je otazka, ci chces auto nove, alebo jazdene.
Ak nove, jedine 2.0 TDCi bez DPF. Silne, rychle a zaroven usporne, v hustej premavke nemusis riesit problem predbiehania - das patku, zasliapnes a po par sekundach brzdis, lebo tam mas 140. Normalnym jazdenim spotreba do 6 litrov, ked chces ist vyslovene usporne, nie je problem urobit dlhu trasu aj pod 5 a pol.
Ked ale chces jazdenku, na diesel ani nepomysli, po 150 tisic kilometroch su to vsetko casovane bomby v podobe cerpadla, vstrekovacov, turba, spojky a dvojhmotoveho zotrvacnika. Vymena tychto komponentov vyjde na minimalne 4000€. A maloktory naftak v slovenskych bazaroch ma menej ako 150 tisic km. Za cenu vymeny turba budes s benzinakom 1.8 jazdit minimalne pol roka. A to som este nespomenul DPF, ktoremu sa treba jednoznacne vyhnut.
A teraz na jazdenu benzinovu temu :
1.4i je k nicomu, to auto s 1.3 tony tazkou kasnou so soferom jednoducho nepojde. Ked tak, tak tuto motorizaciu iba do mesta. To ale potom radsej nejake mestske vozitko Spark a pod.
1.6i 74 kW je lepsia volba, aj ked sa ten motor stale trapi a treba ho tocit, no aspon trocha to ide. Do 110 zrychluje celkom OK, potom je to uz horsie. No ma sympaticku spotrebu.
1.6 TiVCT 85 kW je na papieri velmi slusne, no do 4000 otacok je prakticky rovnaky, ako 74 kW, potom sa ten motor zobudi a zacne tanec. Osobne by som ho asi nekupil, pretoze z viacerych zdrojov mam info, ze TiVCT ma po 100 tisic km problemy konciace vymenou mechanizmu. Tato vymena je ale vzdy lacnejsia, nez liecba zanedbaneho diesla. 1.8i je asi volba najlepsia - rozvodova retaz, nema dvojhmotovy zotrvacnik, slusny tah odspodu, takze netreba zurive vytacanie pri kazdom predbiehani, linearny narast vykonu, jazdi sa s nim velmi prijemne. Treba ale ratat s o cosi vyssou spotrebou. Po technickej stranke ma tento motor najmenej kurvitok, ktore jeho prevadzku po 150 tisic km predrazuju. Ako vsetky ostatne, aj on ma svoje muchy, no asi najmenej. S C-Maxom s tymto motorom som najazdil niekolko desiatok kilometrov a velmi sa mi to pacilo. Tah az do obmedzovaca, ziadne kopance ako moj 2.0TDCi, ktory od 2000 do 2500 taha ako sialeny a od 3500 je stara zdochlina, okamzita reakcia na plyn bez akehokolvek oneskorenia. Nebolo problem ist do kopca na 2000 rpm, po sliapnuti na plyn tazky C-Max zacal okamzite citelne zrychlovat a pri tom to bol starsi typ 1.8i s iba 88 kW. Do Fofo II sa davaju 92 kW, ktore musia s o cosi lahsim Focusom hybat velmi slusne.
2.0i je tiez dobra volba a plati o nom to, co o 1.8i. No konstrukter mu uz pridal dvojhmotovy zotrvacnik, co po velkej porcii kilometrov moze byt teoreticky problem. Prakticky asi nie, nikto sa nan este nestazoval, no moze to byt preto, lebo tejto motorizacie je tu minimum.
Suma sumarum - ked novy, tak diesel 2.0TDCi, ked jazdeny, tak 1.8i. osobne keby som mal moznost, ihned menim svoj 2.0TDCi za prave 1.8i, rozmyslal by som aj o dvojlitri. Ked ale pozeras na prachy a chces novy voz, skus 1.6 TiVCT alebo 1.8i, naftovy dvojliter je nekrestansky drahy.
Apropo - nechces ten moj ? Ma zhruba 143 tisic realnych km, (ked som ho kupoval mal na tacho 80 tisic, podarilo sa mi ale dopatrat sa snad realneho stavu - 137tisic, pretoze ten, kto to stocil bol amater a na nieco zabudol), rozvod vratane vodnej pumpy a turbo menene pred 5000 km. No plati, co som napisal uplne hore...
_________________
Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
- robertoKE
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.05.2008 21:09
- Bydliště: Kosice
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Tento tvoj prispevok sa mne velmi pacil a v podstate s nim aj suhlasim.
Tak preto nerozumiem tvojmu zaujmu o TiVCT
Ja niekedy lutujem ked som bol na predajni ze som nezobral 1,8TDCi.
Ale to iba niekedy.
Aj to mozno iba na dialnici.
V zime som zasa rad ze mam co mam
Tak preto nerozumiem tvojmu zaujmu o TiVCT

Ja niekedy lutujem ked som bol na predajni ze som nezobral 1,8TDCi.
Ale to iba niekedy.



V zime som zasa rad ze mam co mam

Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
RobertoKE :
S TiVCT som sa iba previezol, zaujem nejavim prave pre popisovanu charakteristiku motora, ktora mi jednoducho nevyhovuje. A tocit jazdenku so 100 tisic km do 6 a pol aby dala 115 koni mi nejako nevonia.

S TiVCT som sa iba previezol, zaujem nejavim prave pre popisovanu charakteristiku motora, ktora mi jednoducho nevyhovuje. A tocit jazdenku so 100 tisic km do 6 a pol aby dala 115 koni mi nejako nevonia.
S SX4 sa jazdi inak, ako s Focusommaxo111 píše: Nechapem ... SX4 ma rovnako slabu benzinovu 1.6... Silnejsi motor v ponuke je len 2-litrovy dizel ale taky mas uz teraz ...

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ja len doplnim - ak sa niekto suchta pred vami 80-90 km/h a nemate kilomter rovinku, tak aj s 1,8 benzinom (92kw) potrebujete tocit max. vykon, ktory je v 6500 ot. aby ste predbiehaci manever zvladli v bezpeci.
Predbiehat od 2 tis. otacok je mozne iba ak niekto ide 40km/h alebo mate x kilometrov dlhu prazdnu rovinku. Navyse krivka vykonu ide medzi 3 a 4 tis. ot. mierne dolu, namiesto hore a je to sakra citit.
osobne na cestach I. a nizsich tried na 99% predbieham tak, ze si pred predbiehanim zaradim (s medziplynom) 3-ti rychl. stupen, aby som mal otacky za hranicou 4 tis. ot. (alebo aspon na hranici 4 tis.).
To vsak nic nemeni na tom, ze urcite s 1,8 sa jazdi prijemnejsie ako s 1,6 tivct, najma v otackach do 4 tis., to je vdaka priebehu Mk.
A ked porovnam 1,8 a 1,6 74kw, tak to je uplne o inom (ale to je jasne, cca 25% rozdiel vo vykone je poznat).
Predbiehat od 2 tis. otacok je mozne iba ak niekto ide 40km/h alebo mate x kilometrov dlhu prazdnu rovinku. Navyse krivka vykonu ide medzi 3 a 4 tis. ot. mierne dolu, namiesto hore a je to sakra citit.
osobne na cestach I. a nizsich tried na 99% predbieham tak, ze si pred predbiehanim zaradim (s medziplynom) 3-ti rychl. stupen, aby som mal otacky za hranicou 4 tis. ot. (alebo aspon na hranici 4 tis.).
To vsak nic nemeni na tom, ze urcite s 1,8 sa jazdi prijemnejsie ako s 1,6 tivct, najma v otackach do 4 tis., to je vdaka priebehu Mk.
A ked porovnam 1,8 a 1,6 74kw, tak to je uplne o inom (ale to je jasne, cca 25% rozdiel vo vykone je poznat).
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Skus pozriet http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... pri+starteNepér píše:Hejhou, nemůžu o tom nic najít, dělá mi to jen, když to dlouho stojí v teple. Když přijedu večer a startuju ráno, kdy ještě není moc teplo, nic to nedělá...
Anndy :
Preto je moja volba #1 prave 1.8i
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- robertoKE
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.05.2008 21:09
- Bydliště: Kosice
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
V12
A co hovoris na automat 2,0l TDCi?
Ja kedze 70% jazdim mesto a vypadovky tak strasne ma to laka
Samozrejme myslim tu novu dvojspojkovu PowerShift.
Kazdy hovori ze ked raz vyskusas automat tak manual uz nechces ani vidiet.
A co hovoris na automat 2,0l TDCi?
Ja kedze 70% jazdim mesto a vypadovky tak strasne ma to laka

Samozrejme myslim tu novu dvojspojkovu PowerShift.
Kazdy hovori ze ked raz vyskusas automat tak manual uz nechces ani vidiet.
Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
S automatom som este ako student jazdil po parkovisku s nakladiakom, tusim to bolo nejake Volvo. Vobec ma to nenadchlo, citit v ruke riadny kus zeleza a dvakrat sliapat na spojku sa mi videlo zaujimavejsie. No jazda po meste s automatom - preco nie. No ked automat, tak jedine novy, nechcem si ani predstavit cenu pripadnej opravy po zaruke 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ako sa to vezme. Ja automat chcem, ale iba so silnym motorom
Lebo ten obvykle vynahradi chybicky automatu 


- robertoKE
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.05.2008 21:09
- Bydliště: Kosice
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Urcite chcem novy.
Je sice nekrestansky drahy,ale tych 150tis.km by mal vydrzat bezproblemov.
Je sice nekrestansky drahy,ale tych 150tis.km by mal vydrzat bezproblemov.
Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
2.0 TDCi je podla mna na Fofo dostatocne silny, aj na C-Max.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Nie je
hehe.

- robertoKE
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.05.2008 21:09
- Bydliště: Kosice
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
taky tak ked automat tak len 2-liter
a skor asi diesel ako benzin aj ked benzin mi je blizsi

a skor asi diesel ako benzin aj ked benzin mi je blizsi

Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver
- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
To je pravda, SX4 ma horsi podvozok takze nemas potrebu zavoditV12 píše:S SX4 sa jazdi inak, ako s Focusommaxo111 píše: Nechapem ... SX4 ma rovnako slabu benzinovu 1.6... Silnejsi motor v ponuke je len 2-litrovy dizel ale taky mas uz teraz ...

Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host