EGR ventil - mondeo
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Jasne, ja to bral v pohode - proto smajlik
No mas recht, ze to muze vzlinat i ze strany EGR
No mas recht, ze to muze vzlinat i ze strany EGR
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Je tam toho strašně moc na to, aby to šlo od turba... to by asi byl solidní průser
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
tak ja nerikam, ze to tam ma za tyden, to muze byt klido za 3 roky, turbo fakt uplne netesni, kor po 120 000km
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
já vycházel z toho, že se to tam Koťovi objevilo po vyndání záslepky...
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Otazka je, zdali to nemel spinavy (oroseny) uz predtim, jen si toho nevsiml
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Toť otázka kucí...No,zaslepím,otřu a uvidím...Jen nějak není čas,kecám a nedělám 

-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: EGR ventil - mondeo
Zážitek z tohoto pátku.
O půl šesté večer jsem v Bratislavě, 300 km od domova, došel k autu, zkusil nastartovat a po chvilkovém naskočení vždy motor rychle chcípnul. Zkusil jsem to několikrát, ale nic.
Tak jsem volal známému mechanikovi a jeho první reakce byla, jestli mám druhý klíč, že to bude asi imobilizér. Klíč jsem neměl, tak mi aspoň doporučil, ať zkusím několikrát auto zamknout a odemknout nebo případně na 10min odpojit baterii, ale zamykání nepomohlo a na odpojení baterie jsem neměl nářadí, tak jsem před 18:00 našel zelenou kartu, zavolal na Global Assistance a přijel pro mě odtah.
Kolem půl sedmé jsme byli u bratislavského Forda, který měl naštěstí ještě otevřeno (v pátek večer do hezkých 21:30). Tam auto přijali s tím, že se na to pokusí podívat, až dodělají naplánovanou práci, ale ať s autem moc nepočítám, že to může být cokoliv. A že pokud to nebude dnes, že se k tomu dostanou až v pondělí, protože v sobotu mají zavřeno. Takže jsem začal řešit, jak se vůbec v noci dostanu domů, jak se pro auto budu dopravovat zpátky, na kolik by vyšel odtah do Čech apod. Veselo mi teda nebylo.
Okolo půl deváté ze servisu volali, že je to ERG ventil, že ho mají skladem a že to můžou ještě na počkání opravit, ač za cenu, která mi připadala docela vysoká (k tomu později). Neváhal jsem a s opravou souhlasil.
Zhruba ve čtvrt na 10 bylo auto připraveno. Včetně práce jsem zaplatil cca 14000 Kč a byl jsem rád, že vůbec z Bratislavy odjedu ve svém.
Stalo se co se stalo a za dané situace jsem byl i rád, jen mě překvapilo, kolik to bylo peněz. Údajně mám v autě jakýsi mechanicko-elektronický ERG ventil, který je ze všech nejdražší, nebo je taky teoreticky možné, že využili mé tísně a trošku se na tom svezli. Je cena za takovou opravu odpovídající? Když tady v ČR zajedu na diagnostiku, ukáže mi to, co se v Bratislavě stalo? (Součástí procedury bylo jakési mazání chyb, ale to je prý standardní. Byl to oficiální servis Ford.)
O půl šesté večer jsem v Bratislavě, 300 km od domova, došel k autu, zkusil nastartovat a po chvilkovém naskočení vždy motor rychle chcípnul. Zkusil jsem to několikrát, ale nic.
Tak jsem volal známému mechanikovi a jeho první reakce byla, jestli mám druhý klíč, že to bude asi imobilizér. Klíč jsem neměl, tak mi aspoň doporučil, ať zkusím několikrát auto zamknout a odemknout nebo případně na 10min odpojit baterii, ale zamykání nepomohlo a na odpojení baterie jsem neměl nářadí, tak jsem před 18:00 našel zelenou kartu, zavolal na Global Assistance a přijel pro mě odtah.
Kolem půl sedmé jsme byli u bratislavského Forda, který měl naštěstí ještě otevřeno (v pátek večer do hezkých 21:30). Tam auto přijali s tím, že se na to pokusí podívat, až dodělají naplánovanou práci, ale ať s autem moc nepočítám, že to může být cokoliv. A že pokud to nebude dnes, že se k tomu dostanou až v pondělí, protože v sobotu mají zavřeno. Takže jsem začal řešit, jak se vůbec v noci dostanu domů, jak se pro auto budu dopravovat zpátky, na kolik by vyšel odtah do Čech apod. Veselo mi teda nebylo.
Okolo půl deváté ze servisu volali, že je to ERG ventil, že ho mají skladem a že to můžou ještě na počkání opravit, ač za cenu, která mi připadala docela vysoká (k tomu později). Neváhal jsem a s opravou souhlasil.
Zhruba ve čtvrt na 10 bylo auto připraveno. Včetně práce jsem zaplatil cca 14000 Kč a byl jsem rád, že vůbec z Bratislavy odjedu ve svém.
Stalo se co se stalo a za dané situace jsem byl i rád, jen mě překvapilo, kolik to bylo peněz. Údajně mám v autě jakýsi mechanicko-elektronický ERG ventil, který je ze všech nejdražší, nebo je taky teoreticky možné, že využili mé tísně a trošku se na tom svezli. Je cena za takovou opravu odpovídající? Když tady v ČR zajedu na diagnostiku, ukáže mi to, co se v Bratislavě stalo? (Součástí procedury bylo jakési mazání chyb, ale to je prý standardní. Byl to oficiální servis Ford.)
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- knudsen1971
- Nováček
- Příspěvky: 178
- Registrován: 14.06.2011 08:47
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil - mondeo
Je to asi normalni. Mam fakturu z DE, kdy na mym aute menili tento eletricky EGR a faktura je na 393 euro. Samotny EGR stal 200, ostatni polozky jsou prace kolem, jako inicilalizace systemu atd... fakturu mas, ne?
Spis bych si blahopral, ze se to podarilo takto vyresit v patek vecer... kdes byl? Zlate pisky?
Spis bych si blahopral, ze se to podarilo takto vyresit v patek vecer... kdes byl? Zlate pisky?
Ford Mondeo MkIII 2.2 TDCi TITANIUM X liftback 2006 plna naloz
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Jaj... to je nemilé... Měl jsi být důsledný a zkoušet a zkoušet... auto by pravděpodobně chytlo. To co popisuješ se mi dělo celkem často, v případě, že odpojíš turbo, auto také chytne bez problémů. Po zahřátí se znova připojí a motor už chytne bez problémů. Problém byl pravděpodobně v tom, že ventil nedovíral, takže vzplodiny ti udusily motor... Diagnostika se musí udělat, jinak by to hlásilo pořád chybu a mohlo by to dělat problém...
co se ceny týče, tak tě oškubali jak malýho kačera... no ty woe... Já za tenhle egr platil včetně diagnostiky a výměny polovinu tvé ceny... V čechách v autorizáku
Navíc a to tě asi dost naseru, dá se sehnat z UK cca za 3.500,- sice jaguaří, ale je to ten samej a klucí tady na foru s ním nemají žádný problém...
Takže se na tobě trošku víc svezli... No neuděláš už nic, aspon máš ted jistotu, že ti egr nějakých 50 tis nebude zlobit... Na diagnostiku nemá smysl jezdit, chyby jsou vymazaný, pravděpodobně se chyba znovu neprojeví, takže tam nebude nic vidět...
No hlavně že jsme zdraví a nic nám nechybí... Kua, to jsou zmetci ty slováci
co se ceny týče, tak tě oškubali jak malýho kačera... no ty woe... Já za tenhle egr platil včetně diagnostiky a výměny polovinu tvé ceny... V čechách v autorizáku

Takže se na tobě trošku víc svezli... No neuděláš už nic, aspon máš ted jistotu, že ti egr nějakých 50 tis nebude zlobit... Na diagnostiku nemá smysl jezdit, chyby jsou vymazaný, pravděpodobně se chyba znovu neprojeví, takže tam nebude nic vidět...
No hlavně že jsme zdraví a nic nám nechybí... Kua, to jsou zmetci ty slováci
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: EGR ventil - mondeo
knudsen1971: Jj, tam, a opravení v pátek večer bylo skutečně super. Cena dílu byla 470 eur (11 700 Kč).
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: EGR ventil - mondeo
veny: Prý existuje víc typů (mechanický, elektronický a elektro-mechanický) a moje auto má ten nejdražší (elektro-mechanický). Ale vůbec tomu nerozumím.
Nastartovat jsem zkoušel cca 20x a ani ránu. Je pravda, že už to trochu hůř naskakovalo dýl, tak posledních 2000 km, ale v zimě jsem to dával za vinu chladnějšímu počasí.
Živostnost ventilu je teda cca 50 tic. km? Nájezd nedávno překročil 200 tisíc km, tak doufám, že se něco nezačne srát každou chvíli :) (tohle byl první větší problém po 40tkm, co auto mám).
Nastartovat jsem zkoušel cca 20x a ani ránu. Je pravda, že už to trochu hůř naskakovalo dýl, tak posledních 2000 km, ale v zimě jsem to dával za vinu chladnějšímu počasí.
Živostnost ventilu je teda cca 50 tic. km? Nájezd nedávno překročil 200 tisíc km, tak doufám, že se něco nezačne srát každou chvíli :) (tohle byl první větší problém po 40tkm, co auto mám).
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
jojo, to je ten poslední... Mám uplně ten stejný zmetek... Ona i ta cena by seděla, jenže ted je v čechách akce 20% sleva na ND na auta starší 5let... a nějaká slevička za věrnost tam taky byla... Ale tohle je fakt moc... Do 10.000 by to bylo OK...
je to asi různé, mě odešel cca po 50 tis, pak jsem s ním asi 20 ještě jezdil než se stalo to co tobě... Poté jsemho repasoval a vydržel dalších 30 než se uplně zbláznil...
je to asi různé, mě odešel cca po 50 tis, pak jsem s ním asi 20 ještě jezdil než se stalo to co tobě... Poté jsemho repasoval a vydržel dalších 30 než se uplně zbláznil...
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
EGR zaslepen,najeto cca 200km a kontrolka nesvítí,fakt bych to viděl na nějakej scuk s tím zadělanym palivákem....
- palacinka
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.02.2010 21:27
- Bydliště: Napajedla
Re: EGR ventil - mondeo
Ta cena 14k za EGR (elektrika-mechanika) vcetne prace je si myslim v poradku. Ty stare jen podtlakove jsou levnejsi a daji se koupit i v nahrade za par kacek, ale ten elektricky se v nahrade nedela a da se koupit pouze original u Fordu. Ja jsem jej menil minuly rok a po sleve jsem ho dostal za cca 10k. Jo a stary EGR se vraci, takze to pak Ford necha stejne zrepasovat a vraci to zpet do kseftu, takze uplne novy uz stejne neni, minimalne telo toho ventilu je stare.
Mondeo Combi TDCi 96kW Futura X, 11/06, dovoz Německo + VW Passat Variant 1.8T 110kW Tiptronic
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: EGR ventil - mondeo

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů