robertoKE :
Mam jazdenku s tymto motorom. Keby to bol novy voz, nad kacirstvom o vymene by som ani nerozmyslal. No vymena vstrekovacov, cerpadla, dvojhmoty so spojkou ma vyjde na inu jazdenku

, takze hladam vhodneho kandidata skor, nez do toho budem musiet tlacit dalsie prachy. Toto som kupil v podstate z nudze. Co a ako sa to zbehlo s Fofom je popisane na
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=159328#159328
Cez vikend sa mi podarilo urobit cca 50 km s Fofo II TiVCT. To auto je velmi zaujimave, do 3000 rpm lenive az hroza, od 3 do 4 tisic pasmo uvazovania, ci vobec pojde a od 4000 hore hotova stihacka. Dochodcovsku jazdu na spotrebu vyslovene neznasa, reakcia na plyn v 2000 otackach (na 4) nulovejsia, nez nulova, akekolvek predbiehanie treba naozaj riesit podradenim. A potom sa zacnu diat veci - po prekroceni 4k nasledovala zuriva a neslabnuca akceleracia az do 6000, dalej to nemalo vyznam, motor zacal prudko vadnut. Jazda po kopcovitych serpentinach na trojke a s plynom na podlahe bola ale uzasna (ako aj spotreba na PP

), na kazdom vyjazde zo zakruty piskalo predne koleso vo vnutri zakruty. Oproti mojmu ropaku sa TiVCT spraval daleko menej nedotacavo, vobec nemal snahu ist za motorom. Toto sa mi velmi pacilo. Radost z jazdy mi ale kali vyssiespomenuta nechutna charakteristika vyplyvajuca zo snahy konstruktera o minimalnu spotrebu na jednej strane a maximalny vykon na strane druhej. Uprednostnujem pokojnejsi styl jazdy bez medziplynovych kickdownov a podobnych pubertalnych efektov, to mi ale TiVCT hladny po otackach neumoznuje. Hladam dalej, v zameriavaci mam Suzuki SX4...