Stránka 52 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 21:35
od V12
Bohuzial som s nim este nesiel, no ako som uz pisal, jazdil som s niekolkymi vozmi rovnakej vahovej aj vykonovej kategorie a jazdilo to dobre iba v meste, celkom dobre na okreskach a nanic na dialnici, kde pri 130 a miernom kopci stracali dych. 74 kW Duratec od Forda je o generaciu starsi, ako VTEC v Honde, ci 1.5 VVT v Suzuki Ignis (tento je asi najslabsi), preto jednoducho nemoze byt podstatne lepsi.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 22:02
od misoo
moja 1,6tivct na dialnici nestraca dych, do kopca da aj takych 160. ale o nejakom extra zrychlovani v kopci nemoze byt ani reci. ale udrzat beznu dialnicnu rychlost uplne v pohode :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 22:26
od maxo111
Celkovo tato debata k nicomu nevedie. V12 chce silny motor s tahom odspodu. Toto by bola 1.6 schopna ponuknut jedine s turbom. :idea:

V12: Dalsia moznost je vyskusat Fiestu s 1.6 ti-vct. Je lahsia ako FF2 takze budes mozno rovnako uneseny ako z Fabie 1.2 tsi :mrgreen:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 22:33
od misoo
no ak chce V12 silny motor s tahom odspodu, tak to minimalne 2,0tdci alebo idealne ST, ina moznost neni a fakt neni o com :idea: :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 11.07.2010 21:06
od Gromik
Asi máme s Andurilem jiný motor nebo nám to prostě stačí, nevím, zatím jsem neřídil nic, co by mělo více jak 100 koníků :-) Faktem ale je, že třeba trasu Zlín - Praha - Zlín jsem s dle dotankování plná-plná dal za 7.4l (i dle PP) a to jsem po dálnici jel 130-140 tacho. Za zrychlením ze 130 na 160 si stojím, opravdu to dokáže svižně zrychlit, jezdíme tedy ve dvou lidech + batožina. Motor netřeba vytáčet do "červeného", aby to jelo, stačí to držet kolem maxima kroutáku :-)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 11.07.2010 21:30
od misoo
gromik, to je jasne, ak si nejazdil s niecim co ma viac ako 100k, tak je to logicke ze ti to staci :D ak vyskusas auto so 400+k, tak spoznas vyznam slova "zrychlovanie" :mrgreen:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 11.07.2010 21:35
od tomason
:lol: To je tak,když někdo čuchne k turbu o 320nm a 136 koníky ten motor nevadne a do kopce přidává a jemu fuk jestli sou tam dva nebo čtyři.Kup si 2,0 107KW a dej do něj plyn.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 11.07.2010 22:16
od Nepér
V12 píše:A podla aj tu uz pisaneho treba pocuvat, ci studeny motor po natoceni nevydava 2 az 5 sekund ostry kovovy klepot. Ak ano, ruky prec, pretoze potrebuje vymenit TiVCT mechanizmus, co moze byt celkom slusna ciastka podla rozsahu vymeny.
Aha, no to je hezký... jak se udělalo teplo, začal jsem to pozorovat, myslel jsem, že jsou to hydroštely, než stoupne tlak oleje...
Po kolika tisících km to komu odešlo?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 11.07.2010 23:45
od robertoKE
V12 preco vlastne chces vymenit svoj dvojliter za 1,8 benzin?
Mozno si to uz vysvetlil a ja som to prehliadol 8)
Ja som mal TiVCT a som bol spokojny. Teraz mam 1,6 74kw a takisto som spokojny. Snazim sa teraz svoju priemerku z 7,4l (50/50 mesto/vypadovky)stiahnut pod 7,0l ale akosi sa mi to nedari :(
A pravdu povediac zacina ma nudit to citlive zaobchadzanie s plynovym pedalom :)
Na rozdiel od V12 zasa spekulujem o take 3 roky predat tuto 1,6 a kupit si novy 2,0l dieslovy ale automat.Akurat ma odradzaju tie problemy s dieslakmi co tu citam na fore.
Tak som zvedavy na tie "zmodernizovane" dieslaky s nizsou spotrebou co budu davat do novych FoFo a potom sa rozhodnem.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 07:09
od V12
robertoKE :
Mam jazdenku s tymto motorom. Keby to bol novy voz, nad kacirstvom o vymene by som ani nerozmyslal. No vymena vstrekovacov, cerpadla, dvojhmoty so spojkou ma vyjde na inu jazdenku :), takze hladam vhodneho kandidata skor, nez do toho budem musiet tlacit dalsie prachy. Toto som kupil v podstate z nudze. Co a ako sa to zbehlo s Fofom je popisane na

Kód: Vybrat vše

http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=159328#159328
Cez vikend sa mi podarilo urobit cca 50 km s Fofo II TiVCT. To auto je velmi zaujimave, do 3000 rpm lenive az hroza, od 3 do 4 tisic pasmo uvazovania, ci vobec pojde a od 4000 hore hotova stihacka. Dochodcovsku jazdu na spotrebu vyslovene neznasa, reakcia na plyn v 2000 otackach (na 4) nulovejsia, nez nulova, akekolvek predbiehanie treba naozaj riesit podradenim. A potom sa zacnu diat veci - po prekroceni 4k nasledovala zuriva a neslabnuca akceleracia az do 6000, dalej to nemalo vyznam, motor zacal prudko vadnut. Jazda po kopcovitych serpentinach na trojke a s plynom na podlahe bola ale uzasna (ako aj spotreba na PP :bebng: ), na kazdom vyjazde zo zakruty piskalo predne koleso vo vnutri zakruty. Oproti mojmu ropaku sa TiVCT spraval daleko menej nedotacavo, vobec nemal snahu ist za motorom. Toto sa mi velmi pacilo. Radost z jazdy mi ale kali vyssiespomenuta nechutna charakteristika vyplyvajuca zo snahy konstruktera o minimalnu spotrebu na jednej strane a maximalny vykon na strane druhej. Uprednostnujem pokojnejsi styl jazdy bez medziplynovych kickdownov a podobnych pubertalnych efektov, to mi ale TiVCT hladny po otackach neumoznuje. Hladam dalej, v zameriavaci mam Suzuki SX4...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 07:29
od Anduril
Tak to jsi prave objevil nepreplnovany benzinovy motor :roll:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 07:51
od V12
Viem, co je nepreplnovany benzinovy motor, roky som s takym jazdil. A aj do najmensieho kopca podradoval zo 4 na 3. Ano, hadas spravne - S 105L :) A preto ma rozculuje, ze s autom raz tak vykonnym musim tiez stale radit :wallbash:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 09:34
od maxo111
V12 píše:Hladam dalej, v zameriavaci mam Suzuki SX4...
Nechapem ... SX4 ma rovnako slabu benzinovu 1.6... Silnejsi motor v ponuke je len 2-litrovy dizel ale taky mas uz teraz ...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 09:47
od Anduril
No V12 asi ceka, ze jine benzinove motory budou proste lepsi ;) Jen ten blbej Ford musel udelat motor, kterej ma otackomer az do 7 tisic :mrgreen:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 12.07.2010 09:56
od misoo
predvcerom som siel asi 100km (70km okrsky, 20km dialnica a 10km mesto). rychlost cca predpisova, otackomer vacsinou okolo 2 - 3 tis, sem tam do 4 tis, proste bezna jazda nie na spotrebu, ani sportova. klima a 2 ludia + mala batozina. spotreba 6,2l :palec_nahoru: