Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 10.07.2010 21:35

Bohuzial som s nim este nesiel, no ako som uz pisal, jazdil som s niekolkymi vozmi rovnakej vahovej aj vykonovej kategorie a jazdilo to dobre iba v meste, celkom dobre na okreskach a nanic na dialnici, kde pri 130 a miernom kopci stracali dych. 74 kW Duratec od Forda je o generaciu starsi, ako VTEC v Honde, ci 1.5 VVT v Suzuki Ignis (tento je asi najslabsi), preto jednoducho nemoze byt podstatne lepsi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 10.07.2010 22:02

moja 1,6tivct na dialnici nestraca dych, do kopca da aj takych 160. ale o nejakom extra zrychlovani v kopci nemoze byt ani reci. ale udrzat beznu dialnicnu rychlost uplne v pohode :wink:

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od maxo111 » 10.07.2010 22:26

Celkovo tato debata k nicomu nevedie. V12 chce silny motor s tahom odspodu. Toto by bola 1.6 schopna ponuknut jedine s turbom. :idea:

V12: Dalsia moznost je vyskusat Fiestu s 1.6 ti-vct. Je lahsia ako FF2 takze budes mozno rovnako uneseny ako z Fabie 1.2 tsi :mrgreen:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 10.07.2010 22:33

no ak chce V12 silny motor s tahom odspodu, tak to minimalne 2,0tdci alebo idealne ST, ina moznost neni a fakt neni o com :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Gromik » 11.07.2010 21:06

Asi máme s Andurilem jiný motor nebo nám to prostě stačí, nevím, zatím jsem neřídil nic, co by mělo více jak 100 koníků :-) Faktem ale je, že třeba trasu Zlín - Praha - Zlín jsem s dle dotankování plná-plná dal za 7.4l (i dle PP) a to jsem po dálnici jel 130-140 tacho. Za zrychlením ze 130 na 160 si stojím, opravdu to dokáže svižně zrychlit, jezdíme tedy ve dvou lidech + batožina. Motor netřeba vytáčet do "červeného", aby to jelo, stačí to držet kolem maxima kroutáku :-)
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 11.07.2010 21:30

gromik, to je jasne, ak si nejazdil s niecim co ma viac ako 100k, tak je to logicke ze ti to staci :D ak vyskusas auto so 400+k, tak spoznas vyznam slova "zrychlovanie" :mrgreen:

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od tomason » 11.07.2010 21:35

:lol: To je tak,když někdo čuchne k turbu o 320nm a 136 koníky ten motor nevadne a do kopce přidává a jemu fuk jestli sou tam dva nebo čtyři.Kup si 2,0 107KW a dej do něj plyn.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 11.07.2010 22:16

V12 píše:A podla aj tu uz pisaneho treba pocuvat, ci studeny motor po natoceni nevydava 2 az 5 sekund ostry kovovy klepot. Ak ano, ruky prec, pretoze potrebuje vymenit TiVCT mechanizmus, co moze byt celkom slusna ciastka podla rozsahu vymeny.
Aha, no to je hezký... jak se udělalo teplo, začal jsem to pozorovat, myslel jsem, že jsou to hydroštely, než stoupne tlak oleje...
Po kolika tisících km to komu odešlo?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
robertoKE
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 26.05.2008 21:09
Bydliště: Kosice

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od robertoKE » 11.07.2010 23:45

V12 preco vlastne chces vymenit svoj dvojliter za 1,8 benzin?
Mozno si to uz vysvetlil a ja som to prehliadol 8)
Ja som mal TiVCT a som bol spokojny. Teraz mam 1,6 74kw a takisto som spokojny. Snazim sa teraz svoju priemerku z 7,4l (50/50 mesto/vypadovky)stiahnut pod 7,0l ale akosi sa mi to nedari :(
A pravdu povediac zacina ma nudit to citlive zaobchadzanie s plynovym pedalom :)
Na rozdiel od V12 zasa spekulujem o take 3 roky predat tuto 1,6 a kupit si novy 2,0l dieslovy ale automat.Akurat ma odradzaju tie problemy s dieslakmi co tu citam na fore.
Tak som zvedavy na tie "zmodernizovane" dieslaky s nizsou spotrebou co budu davat do novych FoFo a potom sa rozhodnem.
Teraz:Volvo V40 R-Design ,1,6 EB 88kW/120PS r.2015 Passion Red
Predtym:Ford Focus 1,6 74kW/101PS 16V Duratec hatchback r.2009 Avalon
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85kW r.2005,Silver

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 12.07.2010 07:09

robertoKE :
Mam jazdenku s tymto motorom. Keby to bol novy voz, nad kacirstvom o vymene by som ani nerozmyslal. No vymena vstrekovacov, cerpadla, dvojhmoty so spojkou ma vyjde na inu jazdenku :), takze hladam vhodneho kandidata skor, nez do toho budem musiet tlacit dalsie prachy. Toto som kupil v podstate z nudze. Co a ako sa to zbehlo s Fofom je popisane na

Kód: Vybrat vše

http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=159328#159328
Cez vikend sa mi podarilo urobit cca 50 km s Fofo II TiVCT. To auto je velmi zaujimave, do 3000 rpm lenive az hroza, od 3 do 4 tisic pasmo uvazovania, ci vobec pojde a od 4000 hore hotova stihacka. Dochodcovsku jazdu na spotrebu vyslovene neznasa, reakcia na plyn v 2000 otackach (na 4) nulovejsia, nez nulova, akekolvek predbiehanie treba naozaj riesit podradenim. A potom sa zacnu diat veci - po prekroceni 4k nasledovala zuriva a neslabnuca akceleracia az do 6000, dalej to nemalo vyznam, motor zacal prudko vadnut. Jazda po kopcovitych serpentinach na trojke a s plynom na podlahe bola ale uzasna (ako aj spotreba na PP :bebng: ), na kazdom vyjazde zo zakruty piskalo predne koleso vo vnutri zakruty. Oproti mojmu ropaku sa TiVCT spraval daleko menej nedotacavo, vobec nemal snahu ist za motorom. Toto sa mi velmi pacilo. Radost z jazdy mi ale kali vyssiespomenuta nechutna charakteristika vyplyvajuca zo snahy konstruktera o minimalnu spotrebu na jednej strane a maximalny vykon na strane druhej. Uprednostnujem pokojnejsi styl jazdy bez medziplynovych kickdownov a podobnych pubertalnych efektov, to mi ale TiVCT hladny po otackach neumoznuje. Hladam dalej, v zameriavaci mam Suzuki SX4...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 12.07.2010 07:29

Tak to jsi prave objevil nepreplnovany benzinovy motor :roll:
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 12.07.2010 07:51

Viem, co je nepreplnovany benzinovy motor, roky som s takym jazdil. A aj do najmensieho kopca podradoval zo 4 na 3. Ano, hadas spravne - S 105L :) A preto ma rozculuje, ze s autom raz tak vykonnym musim tiez stale radit :wallbash:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od maxo111 » 12.07.2010 09:34

V12 píše:Hladam dalej, v zameriavaci mam Suzuki SX4...
Nechapem ... SX4 ma rovnako slabu benzinovu 1.6... Silnejsi motor v ponuke je len 2-litrovy dizel ale taky mas uz teraz ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 12.07.2010 09:47

No V12 asi ceka, ze jine benzinove motory budou proste lepsi ;) Jen ten blbej Ford musel udelat motor, kterej ma otackomer az do 7 tisic :mrgreen:
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 12.07.2010 09:56

predvcerom som siel asi 100km (70km okrsky, 20km dialnica a 10km mesto). rychlost cca predpisova, otackomer vacsinou okolo 2 - 3 tis, sem tam do 4 tis, proste bezna jazda nie na spotrebu, ani sportova. klima a 2 ludia + mala batozina. spotreba 6,2l :palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host