Stránka 51 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 09.07.2010 09:21
od PetrAT
disaster píše:... Řazení 4000 ot/min. a více. Spotřeba 8,2l/100km.
... řazení striktně 3000 ot/min. (a cca o 100kg lehčí). Spotřeba - 6,0l/100km. Až se mi tomu rozdílu nechce věřit.
Je to tak. Okolo 4000ot už to rádo papá i trávu kolem cesty
Nejlépe jezdit 80kmh na 5ku :)
Já mám momentální průměrku 7,8 a mám najeto 45tkm

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 09.07.2010 11:36
od jirkal
chtěl bych se zeptat ,na co si dát pozor při koupi focusu s motorem 1.6 ti-vct,co je třeba vyzkoušet abych věděl,že motor je OK?

DÍKY

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 07:39
od V12
Jirkal :
Tiez chcem vymenit moj 2.0 TDCi za nejaky benzinak, najradsej 1.8i, no vcera som narazil na jeden pekny TiVCT. Bolo mi odporucane nebrat taky, ktory ma 2 katalyzatory a tym padom 4 lambda sondy. A podla aj tu uz pisaneho treba pocuvat, ci studeny motor po natoceni nevydava 2 az 5 sekund ostry kovovy klepot. Ak ano, ruky prec, pretoze potrebuje vymenit TiVCT mechanizmus, co moze byt celkom slusna ciastka podla rozsahu vymeny. Mne pre pokojny spanok odporucali vymenit rozvodovy remen, napinaciu kladku, obe TiVCT rozvodove kolesa, oba ovladacie solenoidy a oba snimace polohy vackovky, co by ma vyslo v prepocte na cca 500€ aj s robotou.
Po stranke spolahlivosti je urcite lepsi 1.8i, aj ked ma vyssiu spotrebu. Je to poctivy Duratec s rozvodovou retazou, neobsahuje ziadne kurvitka ako TiVCT ci dvojhmotovy zotrvacnik. Ked tak citam fora, TiVCT zacinaju mat problemy po 100 tisic km a to co usetris na spotrebe oproti 1.8i, das do vymeny TiVCT.

Nechcem nikoho odradzat od 1.6 TiVCT, no synovec kupil jazdenku C-Max 1.8i 99 kW s cca 180 tisic km, jediny problem bol zasvinena skrtiaca klapka. Vycistili a vsetko OK. Motor ide tak tichucko, ze ho ani nepocut. A to pri spotrebe 7,5 l na 100 km. Ked tomu vytal, mal som co robit, aby som za nim s 2.0TDCi stihal - plne sa ukazali neduhy turbodieslov - uzke pasmo efektivnych otacok a turbodiera. Ked som ale v kopci podrzal nohu na plyne, maximalne sa prejavilo velke prevysenie krivky krutiaceho momentu a hned bol v nevyhode o 12 kW slabsi benzinak (co je logicke). Dnesne motory 1.8i montovane do Focusov II maju ale 92 kW, takze s o cosi lahsim autom musia ist ako raketa. Klasickej 1.6 by som sa asi vyhol, 74 kW na auto tazke 1.3 tony aj so soferom je trochu malo, pokial mas jazdit hlavne mimo mesta a po dialniciach.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 07:43
od Anduril
V12: Nejaka dlouhodbejsi osobni zkusenost s tou obycejnou 1.6kou? ;) Vzhledem k tomu, ze to je snad nejprodavanejsi motorizace, tak to asi vetsine lidi staci :mrgreen:
TiVCT se myslim ted docela vyplati v novem focusu, neni tam uz takovy priplatek jako kdysi a po 100 tisic uz stejne bude clovek mit jine auto.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 08:02
od V12
Anduril :
Nemam ani 1.6 ani TiVCT, takze dlhodobu skusenost nemam. Vlastne ziadnu. No ako som pisal, nasiel som cloveka, ochotneho vymenit 1.6TiVCT za 2.0TDCi v pomere 1:1, tak som sa na TiVCT popytal odbornikov od Forda. Rada bola jednoznacna - jazdenku TiVCT ano, ale s jednym katalyzatorom (a 2 sondami) s podla moznosti vymenenou TiVCT mechanikou, ak vymenena nie je, nachystat 500€ na vymenu. 74kW motor je vraj OK, no dobry iba do mesta a na obcasne jazdy po okreskach. BTW, 74 kW Fofo II som to nalozil s Fabiou 1.2 TSI 63 kW takze ta reklama o rodinnom turbe je pravdiva :mrgreen:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 08:11
od Anduril
No ja tim nevim, ale v rodine mame 2 1.6ky 74kW, oba jezdime casto po dalnicich, i dlouhe cesty mimo to mesto, jak pises, a zadne problemy nejsou. Mozna tomu nebudes verit, ale to auto dokaze vyvinout i dalnicni rychlost, je to skutecne tak :roll: Uz jsem se odvazil i do leveho pruhu a nikdo me tam zatim neprevalcoval brutalnim vykonem sve preplnovane 1.2ky :mrgreen:

Samozrejme pokud jsi zavodnik, pak to neni motor pro tebe, ani TiVCT ti nebude vyhovovat. Stejne tak pokud je ti cizi tocit motor nad 3 tisice rpm. Ale na normalni jezdeni v ramci predpisu se s tim autem da jet naprosto bez problemu i ostrejsim tempem.

Btw. jak vis, ze s tebou ten focus zavodil?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 08:31
od V12
Toto sa ma pytal kazdy. Nechcel sa nechat predbehnut. Na rovine do kopca by som ho nedostal, no v kazdej zakrute po pribrzdeni sa ten podcenovany 1.2TSI s turbom zbieral podstatne rychlejsie, nez stary Duratec, ktory mal o 15 koni viac. Verim, ze so 77kW a DSG by som dal dole aj TiVCT.
Ja netvrdim, ze sa s 74kW neda ist dialnicnou rychlostou. Len to nie je to prave orechove - na tacho 135, 4000 rpm, v kabine rev ako v Migu 29 pri starte a spotreba 10/100. Ano, je mi cudzie a neprijemne az do cerveneho tocit motor len preto, aby som BEZPECNE predbehol kamion iduci 80 a auto mi pritom zozralo aj gate. 100 koni na tonu je dnes rozumne minimum...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 09:02
od maxo111
Rovnako 1.6 (ti-vct), ako 1.2 tsi su motory pre beznu, pohodovu a bezpecnu jazdu - ziadne zavodenie. Maximum Nm dostupne od 1500 otacok je pri 1.2 tsi urcite prijemnych (v lahsej fabii duplom), ale raketu by som z toho nerobil :idea:

Btw. 1.2 TSI urcite nie je nikym podcenovany :idea: Ja by som taky motor pod kapotou FFI. privital :mrgreen:

A spominany 1.8 Duratec mi pride do ff2 ako idealna volba. Da sa s nim spravit spotreba ako s 1.6, pritom ma aj rozumny krutak a aku-taku rezervu vykonu v pripade potreby. Plusom je konstrukcna jednoduchost, minusom malo predanych kusov a z toho vyplyvajuca vyssia cena jazdeniek.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 11:13
od Anndy
Je pravda, ze 1.8 je tichsi, ale tak do 3 tis. ot. a urcite aj priebeh Mk je prijemnejsi, najma v nizkych otackach.
Ale pri 135 kmh tacho tak isto toci 4000 ot a najtichsi nie je.
Pri predbiehani je tiez najlepsie pouzit otacky v rozmedzi 4-6 tis. Navyse medzi 3 4 tis. ma prepad v raste vykonu.
Spotrebu pri rovnakom style jazdy neudrzis na urovni 1.6, bude tak min. o liter vyssia. V meste sa ide tazko pod 9l, skor 9,5 a viac.

Ked pockate nejaky rok, ja vam svoj predam :-D

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 14:09
od jirkal
díky za rady,
udělal jsem si závěr,že se 1.6 ti-vct raději obloukem vyhnu a raději se poohlídnu po obyčejnej a spolehlivej 1.6,holt to ford asi jetě nemá tak dokonalý ja ko VVT-I u toyot. :(
ve Ford-Charouz Žebrák mi to taky technik jasně potvrdil,pokud se s ti-vct jezdí slušně od začátku,tak do 1OOtkm by mělo vše být OK,pak se ale u většin těchto motorů začnou objevovat právě problémy s vct a to pak stojí ranec. :!:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 19:02
od Anduril
V12 píše:Na rovine do kopca by som ho nedostal, no v kazdej zakrute po pribrzdeni sa ten podcenovany 1.2TSI s turbom zbieral podstatne rychlejsie, nez stary Duratec, ktory mal o 15 koni viac.
No to je mozne, protoze pokud clovek neradi a netoci ten stary duratec nahoru, tak nemuze cekat takovy zatah jako u turba..o tom se tu mele prakticky furt...
V12 píše: na tacho 135, 4000 rpm, v kabine rev ako v Migu 29 pri starte a spotreba 10/100.
Kecas...10/100 to nezere, je to pod 8 litru pri 130.. Hluk je pravda kvuli otackam vyssi, jenze prave v tech otackach ma motor nejvyssi kroutak, takze je velice pohodlne, napr. pro predjeti, pouze pridat plyn a motor se pomerne ochotne i na petku sbira do vyssich rychlosti.
V12 píše: Ano, je mi cudzie a neprijemne az do cerveneho tocit motor len preto, aby som BEZPECNE predbehol kamion iduci 80 a auto mi pritom zozralo aj gate. 100 koni na tonu je dnes rozumne minimum...
V tom pripade zustan u dieselu nebo si kup poradne turbo.. pze jak pises, tak se proste s benzinem nejezdi, kdyz chces jet svizne. Nebudu tvrdit, ze je ten motor vykonny, neni, ale je rozhodne dostatecny a zdaleka to neni takova hruza, jak se tu snazis tvrdit.
Taky bych videl jako idealni tu 1.8, ale jako jetych je jich velmi malo.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 19:04
od Gromik
Já si nemůžu na mou 74kW stěžovat. Na dálnici při 130km/h tacho točím těsně pod 4.000ot., spotřeba dle 7.5l takže nevim kde je problém :-) .. navic ve 4.000ot má motor maximum krouťáku a pokud je potřeba, ochotně (a i rychle) dokáže zrychlit na 160km/h, pak už to jde pravda pomalejc a tady už to opravdu může žrát tu "desítku". Nicméně kdo chce jezdit takhle rychle, koupí si silnější motor :)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 20:47
od V12
Chlapci, prepacte, ale po skusenostiach s roznymi cca 100 konovymi benzinakmi v autach tazkych 1300 kilo jednoducho neverim, ze 1.6i 74kW vo Fofo II je zazracny a od ostatnych sa tak velmi lisi.
Zo 130 na 160 treba pre rychle a ochotne zrychlenie minimalne 100 kW, je jedno, ci benzin, alebo nafta. No mne sa jedna o zrychlenie z iba 70 na 130 bez toho, aby som motor so 100 tisic km hnal do cerveneho a to kazdy den. Ked mam kupit jazdenku, tak chcem, aby mi vydrzala viac nez 5000 km a zaroven aby som nebol brzda ci uz na dennodennej jazde do zamestnania, alebo s rodinou na dovolenku.
Takisto neverim ani spotrebe 7.5 pri 130 na dialnici, hlavne s kratkym diferakom v FFII. To bolo dole kopcom a s vetrom v chrbte ? Neverte PP, ale tankovaniu do plna.

Nechajme to uz tak, nechcem ziadny flamewar, na moje ucely je 1.6 skratka malo. TiVCT je v jazdenke zdroj problemov, preto odporucam 1.8i.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 21:10
od Anduril
No mne je celkem fuk, co si o tom myslis, ale libi se mi, jak strasne hanis tento motor a pritom jsi s nim ani nejel ;) A k te spotrebe, ver cemu chces, ale takova proste je. Pri ceste z Alp jsem v Rakousku tankoval plnou a v CR za hranicema tankoval znova - cesta pres cele Rakousku po dalnici, az na kousek po okreskach za Vidni do CR. Dalnicni rychlost stale pres 130 a jeste s boxem na strese, 2 lidi v aute + zavazadla. Prumer podle tankovani 8l/100.. takze asi tolik.
Nikdo tady taky nepise o vytaceni do cerveneho, to ani nema smysl..jen vyuzivat otacek, kde ma motor nejlepsi vykony..a to u 16V benzinu neni pod 3 tisice. Pokud se bojis, nechod do lesa.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 10.07.2010 21:26
od PetrAT
Já jezdím 1,6 74kW kombi, mám najeto 45tkm a musím říct, že na kombík tédle váhy je ten motor fakt slabý
Obzvlášť když jedeš s více lidmi, nebo něco naložíš
Citelné je i jenom zapnutí klimy
Spotřeba je reálně cca 8L průměr. Na dálnici schází šestka , ale z druhé strany když chceš nadneseně řečeno svižně předjet, tak musíš dát za 4
Podle mě ta 1,6 je motor na to "domácí žvýkání", kdy táta vyveze rodinu na chalupu a cestou se od něj neočekávají žádné zážitky
Zase z druhé strany to je jednoduchý motor, sice v otáčkách uřvaný a docela papá, ale snad nebudou zbytečné výdaje po dobu jeho používání