Stránka 6 z 12

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 21.04.2009 15:50
od tomason
Diť ty rozpadlé motory sou z Renault föra žádná zanedbaná údržba :wink: Ten rozbitej focus 1.6 tak ten byl asi zanedbanej zde čtěte nelžu velmi smutný konec http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... ost+motoru

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 12.05.2009 21:31
od tomo
Ahoj, já mám 1.8 TDCI a do práce 15 km a o víkendech 150-300. Budu ho mít v červenci rok a už jsem najel 17 tis. km. Musím, ale potvrdit,že v zimě se zahřejvá dost pomalu. Jinak jsem max. spokojenej i když se mi motor zdá celkově dost hlučnej... 8O

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 14.05.2009 12:15
od martasak
Bavíte se o ohřátí nebo o topení ?
Pokud jde o topení, tak jsem dnes ráno po vyjetí pustil klima a dal topení naplno a během půl minuty a 300m to foukalo teplé (ale nevím zda to nejde i bez zapnuté klimy), pak jsem ji vypnul a bylo to teplé stejně. A teplota na budíku se začala zvedat tak po 2-3 km a po 5-6 km už to bylo teplé
Mám 1.6 TDCi 80kW.
Jinak jasně, DPF je mínus. Ale dneska bych šel asi do TDCI 2.0, tam je ten DPF lépe dělaný (píše se o tom jinde). V případě častého jezdění ve městě - 1.6 TI-VCT. Základní 1.6 motor ve FOFO II kombi ani omylem. A TDCI 1.6 66kW - to je slabé, to si neužiješ ten super podvozek.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 14.05.2009 17:52
od kako
Ja ma 66kw bez PDF , combi. Niekedy si rad zajazdim sportovo, hociktore auto trhnem v beznej premavke. Mne uplne staci tento vykon motora. Taha to dobre od uplne nizkych otacok, aj v kopcoch musim podradit skor kvoli rychlosti v zatackach a nie kvoli vykonu. A okoli nas su poriadne kopce.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 14.05.2009 22:06
od martasak
Chtělo by to grafy krouťáku, tam by to bylo vidět.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 08:39
od Raada
Ja si myslim, ze ten rozdil nebude u beznyho jezdeni moc znat. Pokud budeme chtit autu nalozit tak samozrejme ano a to asi myslel Martasak.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 15:36
od martasak
Bez těch grafů se tady bavíme o ničem. Nemáte to někdo ? Na ty 1.6 TDCi jsem je zatím nikde neviděl.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 15:44
od tomason
krouťák hovoří za vše myslím že ti naklepu :mrgreen: ,kdy budu chtít a jak budu chtít :mrgreen: kopec nekopec diesle tahaj i do kopce

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 16:57
od martasak
Bez grafu to nevidím, jak mi to naklepeš. Dodej grafy a tam se uvidí. Maximální krouťák není vše, důležitý je průběh krouťáku - tvar křivky. Proto jsem chtěl graf, ale asi ho nikdo nemá. No já se chtěl aspoň potěšit jak to naklepu těm 66kW :lol: . TeĎ vím jen že mám vyšší max. krouťák v jedněch otáčkách a vyšší maximálku a vyšší max výkon. Ale jak se liším třeba ve 3000ot. nemám zdání.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 17:07
od Komi
krivky 1,6 zo stranky brnocar.cz su pripojene, nad 4200 je uz 1,6 80kW je silnejsia
ako 1,8 85kW takze v tam ho natreme ! (zart)

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 18:00
od martasak
co nechápu, že v těch 4000 se podle modré křivky krouťáky 66 a 80ky moc neliší, zatímco výkony si liší o >20%. Zatímco do 3500 ot. je tam solidní převaha nad 66kW verzí (tedy do té doby, než se zanese filtr :( ) A to ještě nemluvím o overboostu 8)

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 18:08
od Igy
Ako funguje overboost?

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 21:43
od kako
Ten max. krutiaci moment sa meria pri plnom zoslapnuti plynoveho pedalu ak sa nemylim. Kedze malokedy clovek musi jazdit na plny plyn tak ten rozdiel je mensi, niekedy nerozoznatelny. Ja len pre novych zaujemcov o focus aj s 66kw, ktory nahodou precitaju toto forum nech neodradime kupou aj s slabsim motorom. Mnohy aj tu co pozeram prechadzaju z omnoho slabsich aut /felicie, ../ na silnejsie, TY iste ostanu mile prekvapeny zo zatahu a vykonu motora a nemyslim,ze by s tym slabsim motorom bolo malo - ma mensiu spotrebu.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 15.05.2009 22:07
od martasak
Jo, dneska bych ho taky hned nevyřadil z výběru... Jen kupujte... Jako hlavní výhodu bych ale neviděl tu spotřebu (ten rozdíl je malý), ale to, že nemá DPF...Každý z těch motorů (1.6 66 kW, 1.6 80kW, 1.8 85 kW, 2.0) má něco do sebe, 66kW je provozně nejlevnější.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 16.05.2009 19:24
od SilverGhost
martasak píše:co nechápu, že v těch 4000 se podle modré křivky krouťáky 66 a 80ky moc neliší, zatímco výkony si liší o >20%. Zatímco do 3500 ot. je tam solidní převaha nad 66kW verzí (tedy do té doby, než se zanese filtr :( ) A to ještě nemluvím o overboostu 8)
Ano, správný postřeh, soudruzi z Francie udělali asi někde chybu :!:
Ze školy jsem sice již nějaký ten pátek pryč, ale doufám že se nemýlím, když řeknu, že výkon by měl být přímo úměrný jak otáčkám tak kroutícímu momentu. Podle mně těch 80kW/4000ot odpovídá 191Nm, kdežto 66kW/4000ot by odpovídalo 157Nm. Takže ten graf pro 66kW podle mně lže :mrgreen:

Jinak k porovnání charakteristik - plochá křivka výkonu u 66kW může být vlastně provozně příjemná :) Na dálnici ale asi dojde dřív dech.
Ještě bych připomněl, že samotné porovnání křivek stále ještě nestačí, je třeba porovnat například i zpřevodování :idea: :!: