Stránka 6 z 23

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 11:19
od chmelko
teplota oleja ma na hustotu velky vliv (aj ked moderne su omnoho resistnejsie)

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 11:20
od Forfoc
A já prosím o konec diskriminace tohoto motoru a o zařazení mezi ostatní motory v hořejší tabulce. Název Motor -> 2004 > - 1,8 i 16V (92kW). Předem děkuji všem kompetentním osobám.

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 11:26
od silverwolf
Ještě trochu OT : Malý příklad chování kapalin při různých teplotách:
"Stalo se vám někdy, že jste měli lahev vína a chyběl vám otvírák? Ano? Pak jste jistě zvolili cestu vmáčknutí zátky dovnitř. Ale co když to nejde a zátka zůstane někde napůl cesty dovnitř a dál to prostě nejde? Rozbít lahev, přijít částečně o víno a pořezat se o střepy? Ne! Každý jistě v hodinách fyziky slýchával o tom, že vlivem rostoucí teploty zvětšují látky svůj objem. Kapaliny víc, plyny méně. Pokud se tedy zátka vmáčkne dovnitř tak aby kolem ní unikl ven všechen vzduch, máme ideální podmínky pro náš experiment. Takto připravenou lahev vložíme např. do umyvadla s horkou vodou a postupem času pozorujeme rovnoměrné vylézání zátky se zvyšující se teplou uvnitř lahve.Pokud budeme dále a dále přilévat horkou vodu zátka přibližně do 20 minut sama vyskočí a může se pít. Nejenom, že tedy máme otevřenou lahev vína bez pomoci vývrtky a svařené víno, ale dokonce toho vína máme i více. "
Podle Zirafakovo teorie, kdyby tu flašku dal do mrazáku, tak se ten špunt fcucne do flašky :idea: :wink: Ne samozřejmě pokud by byla plná ( nestlačitelnost kapalin), ale kdyby byla poloprázdná. Srry Zirafaku, musel jsem :lol:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 11:28
od Dzefer
Forfoc píše:A já prosím o konec diskriminace tohoto motoru a o zařazení mezi ostatní motory v hořejší tabulce. Název Motor -> 2004 > - 1,8 i 16V (92kW). Předem děkuji všem kompetentním osobám.
jo, to by slo a pri tej prilezitosti by niekto dalsi mohol vyskusat maximalku s tymto motorom :-)

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 11:57
od zirafak
silverwolf píše:Ještě trochu OT : Malý příklad chování kapalin při různých teplotách:
"Stalo se vám někdy, že jste měli lahev vína a chyběl vám otvírák? Ano? Pak jste jistě zvolili cestu vmáčknutí zátky dovnitř. Ale co když to nejde a zátka zůstane někde napůl cesty dovnitř a dál to prostě nejde? Rozbít lahev, přijít částečně o víno a pořezat se o střepy? Ne! Každý jistě v hodinách fyziky slýchával o tom, že vlivem rostoucí teploty zvětšují látky svůj objem. Kapaliny víc, plyny méně. Pokud se tedy zátka vmáčkne dovnitř tak aby kolem ní unikl ven všechen vzduch, máme ideální podmínky pro náš experiment. Takto připravenou lahev vložíme např. do umyvadla s horkou vodou a postupem času pozorujeme rovnoměrné vylézání zátky se zvyšující se teplou uvnitř lahve.Pokud budeme dále a dále přilévat horkou vodu zátka přibližně do 20 minut sama vyskočí a může se pít. Nejenom, že tedy máme otevřenou lahev vína bez pomoci vývrtky a svařené víno, ale dokonce toho vína máme i více. "
Podle Zirafakovo teorie, kdyby tu flašku dal do mrazáku, tak se ten špunt fcucne do flašky :idea: :wink: Ne samozřejmě pokud by byla plná ( nestlačitelnost kapalin), ale kdyby byla poloprázdná. Srry Zirafaku, musel jsem :lol:
O nicom takom som nepisal,lebo fyzika nieje moj obor.....proste po lopatisticky....ked meriam aj v zime aj v lete,moje auto,aj predchadzajuce auta,mali na mierke vzdy rovnake/dostatocne/ mnozstvo oleja.Takze v tom nevidim ziadny rozdiel.Bud tam je 4,25 l /v mojom 1,6 Ti-VCT/oleja,ale nie.

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 12:33
od vcedula
ci problem nie je v tom, ze voda ma inu zmenu hustoty pri roznych teplotach ako olej. Chcem tym povedat, ze voda ma min teplotu 0 stupnov, max 100 stupnov. Olej presne neviem, ale povedzme len tak z brucha min -60 a max +400. Cize pri rozdieli teplot 20 stupnov moze byt zmena objemu vody meratelna, ale u oleja nie. Koniec laickeho vykladu :)

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 12:46
od chmelko
kto mate litrovku oleja doma, dajte ju tak na den do mrazaku :wink:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 13:02
od silverwolf
:lol: jj, pak přelít - změřit, potom dát do kastrolu s vroucí vodou - přelít, změřit. :lol: :lol: A bude po debatě :mrgreen:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 15.07.2008 13:04
od chmelko
ne ne nic netreba prelievat, na nadobe je mierka :wink:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 00:23
od bee
Dnes som zalozil K&N filter a vsimol som si ze na dvojke v ovela nizsich otackach a miernejsej zakrute na mna zablikalo zlte auticko v smyku... ze by to zdvihlo krutiak v nizsich otackach? predtym som sa musel fest snazit aby sa ESP ozvalo... a nie vzdy to vyslo (na vyjazde z kruhaca) a dnes na obyc. 90 st. odbocke ...hmm...ani so na to poriadne nedupol.. chcelo by to vylet na brzdu... :D ...ale az ked budu vyfuk zvody ;-)

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 06:09
od zirafak
na 16" to poblikava bezne....skôr to bude absenciou tych 18" a GY-ok :idea: :wink:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 09:30
od bee
zirafak píše:na 16" to poblikava bezne....skôr to bude absenciou tych 18" a GY-ok :idea: :wink:
Nie nie, to bude urcite tým, že mi pribudlo 10 koní a 50 Nm... :mrgreen:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 09:56
od zirafak
Co si bol cipovat s jednym nemenovanym "typkom" z BA :?: :wink:

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 10:00
od misoka
zirafak píše:Co si bol cipovat s jednym nemenovanym "typkom" z BA :?: :wink:
Dalsia tragikomedia sa crta ? :D Ci fraska ? :D

Re: 1,8 92kw

Napsal: 18.07.2008 10:06
od misoka
Mam tu nieco pre Vas :D CHIPER-ov Turbo na 12V