Stránka 6 z 12
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 11.02.2008 18:02
od pelen
Vypada to na nefunkcni zhavice. Ty normalne zhavi, pak se startuje a ony jeste dozhavuji, takze motor nejede jako traktor.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 12.02.2008 21:03
od seidlv
Mám skoro stejný problém.Při poklesu teploty pod 4 stupně celzia motor při prvním startování je špatnější.Nechal jsem vyměnit žhavící svíčky(vyměnili všechny) problém se trochu zlepšil,ale na první žhavení nenastartuju.Jak je teplota pod uvedenou teplotu žhavím 3x za sebou a jsem spokojenej.Při dalším startování bez problémů.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 18:36
od pelen
Kolik mas najeto km? Mas vporadku komprese ve valcich? Dalsi kontroly podle obrazku:
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 19:50
od Pepik
Ted jak prisly mensi mraziky, moje fofo zase startuje jako maly trakturek. Na to, aby startoval jako velky traktor, nejsou ty spravne mrazy. Snad se dockam ted o vikendu. Navic mi to po sledni dobou (tento tyden) zacalo hure startovat i behem dne, kdyz necham auto stat treba jenom 7 hodin. Asi se k ucpane trysce pridala vadna zhavici svicka...
A jestli pomohla nafta V-Power + aditivum? Subjektivne se mi zda, ze i kdyz se to pri startu hada, tak je to startovani klidnejsi. Jako vedlejsi efekt tohoto pokusu je spotreba, ktera klesla cca o 0.6 litru na 100 km.
Jelikoz mi to po problematickem nastartovani nechcipe a zatim to nastartuji vzdy, tak startovani tuto zimni sezonu uz nebudu resit. O to vice se ale bojim te dalsi zimy, co mi to bude delat. Asi do toho budu muset vrazit trosicku vice penez
to Noah: pomohl nejak ultrazvuk? Startuje to ted lepe? Jak jsem byl s mym fofem v servise, tak mi bylo receno, ze pokud je ucpana vstrikovaci tryska, tak jediny ucinny lek je nova vstrikovaci tryska. S tim, ze jeden novy vstrikovac by mne stal neco pres 5000,- + prace. A vzhledem k tomu, ze tam ty vstrikovaci trysky jsou ctyri...
Ma cenu zkouset davat dalsi tisice za cisteni ultrazvukem a podobne veci nebo ten problem opravdu vyresit a vymenit (pouze ucpane) vstrikovaci trysky?
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 20:03
od pelen
Kdybys mel ucpany nektery vstrik, tak by ti to na ten valec nejelo. Vstriky muzes mit pricpane nebo znecistene. Ja bych zkusil jednorazovy cistic - lije se do nadrze jako aditivum - a pouzil bych ho pred nejakou delsi cestou, pri ktere bych se snazil motor protahnout, napriklad podradit a vytocit na vyssi otacky, chvili tam drzet a pak zaradit vyssi stupen a jet nejakou dobu klidneji. Cyklus behem jizdy opakovat.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 20:17
od jur
Ja mam tak isto problem so startovanim pod nulou. Je ale jedno ci je -1 alebo -10. Sice chyti na prvy krat ale musim ho chvilu podrzat. Po nastartovani ide motor pravidelne. Momentalne to neriesim pretoze to pripisujem common railu. Podobny problem som mal aj pri Octavke s motorom 1,9 PD ale az od -10. Navyse dvaja kamosi ktory maju rovnaky FF maju podobny "problem". Mozno neskor mi to neda a zacnem sa v tom vrtat.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 20:57
od jardaford
Pepik píše:Predem se omlouvam pokud zakladam duplicitni tema, ale je tu toho ve foru reseneho strasne moc, i kdyz jsem hledal, nenasel jsem tu nic co by resilo muj problem.
"Prvni" start motoru (v dany den) je promblemovy. Motoru trva delsi dobu (5 az 10 vterin) nez se nastartuje. Tezko se popisuji zvuky, co to vydava -- jakoby startoval stary traktor: nejprve to jakoby jede na par valcu, potom ten motor nevi, zda se ma nastartovat nebo ne, chvili ten "motor od traktoru" zrychluje a potom zase zpomaluje az potom nabehnou vsechny valce, motor nastartuje a zni konecne jako dyzl od focusu... a od te chvile je ten motor bezproblemovy, nezakucka, nechcipe, je proste v pohode.
Kdykoli ho ten den zastavim, pak ho v naproste pohode nastartuji i kdyz je studeny (rano startuje s obtizema, s autem jedu do prace, tam to stoji treba 7-8 hodin a potom v pohode nastartuje). Ale kdyz auto necham stat venku pres noc (po dobu cca 12 hodin), rano startuje zase s obtizema.
Cim to muze byt?
Kdyby to bylo zhavicima svickama, tak by to podle mne blblo pri kazdem studenem startu, ale motor blbne jenom pri prvnim startu (v ten den).
Je toto chovani motoru normalni? Podle mne ne. Urcite behem toho startu zbytecne opotrebovavam starter, baterku atd. a nerad bych, kdyby mi to auto najednou uplne prestalo startovat...
PS. Zkousel jsem ten motor startovat i na vicekrat, ale nepomaha to. Akorat tu "traktorovou fazi startovani" rozlozim na vicero startovani a vysledek je stejny (po problemovem startovani "traktoroveho motoru" se z motoru stane bezproblemovy focusovy motor).
PS2: Blbne mi to tak od te doby, co se objevily mrazy. Tezko rict, jestli to ma nejakou souvislost.
EDIT: nezobrazuje mi to podpis: FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver
Problém bych viděl i v kvalitě nafty, v zimě přidávám aditiva a startuji na prvé otočení
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 21:11
od pelen
Diesel motor ma velkou hmotnost a velkou tepelnou setrvacnost. Na uplne vychlednuti musi delsi dobu stat. Co tak zkusit zmerit a pripadne vymenit zhavice?
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 13.02.2008 23:24
od Pepik
Co se tyce nafty, leju tam naftu od Shellky a jednou jsem bral od Benziny. Ale co tam lil predchozi majitel, to uz nezjistim. Asi staci, kdyz nekdo jednou natankuje neco spatneho na benzince treba pri dovolene v Chorvatsku a nejake svinsvo v nafte se dostane za palivovy filtr
Kdyz je nad nulou, startuje to naprosto v pohode. Koupil jsem si auto, aby slouzilo ono mne a ne ja jemu. Hold bude muset tuto zimu vydrzet...
to pelen: Jako aditivum jsem tam nalil jednorazovy cistic vstrikovacich trysek, viz. strana 4. Nyni uz dojizdim nadrz a pri rannim startovani nepozoruji zadne vyznamnejsi zlepseni. Kazdopadne diky za tipy a rady, ktere postujes do fora. Ale jak jsem si to procital, tak sam asi nebudu bez diagnostiky a dalsich nastroju schopen presneji zjistit ci opravit chybu, ktera mi zpusobuje spatne startovani, ktere je spatne i s dobrymi zhavici. Dalsi zkoumani, cim by to mohlo byt a co by mi opravdu pomohlo, budu muset nechat na servisu.
to jardaford: Jake aditivum na zimu mas konkretne na mysli? Mne se totiz velkym nedopatrenim dostalo do nadrze s V-Powerem (samozrejme dieselem) aditivum zabranujici tuhnuti nafty v mrazech az do -28. A pri rannich mrazicich jsem nepocitil zadne zlepseni pri startovani.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 14.02.2008 16:19
od Vincenz
Objednal jsem si VIF aditivum tak jsem zvědav zda se mi ráno ty starty zlepší...protože když je pod nulou tak opravdu nastartuju až na potřetí a to mě štve. Nechci hned jít na diagnostiku a zkusit žhaviče....stejně tam chci dávat aditivum tak to zkusím nejdříve s tím a uvidíme jak se to osvědčí.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 14.02.2008 21:00
od pelen
Pepik:
Mas tam 22 moznych chyb, ty bys mel postupne shora dolu overit.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 15.02.2008 04:54
od Patrick
Vyměnil jsem palivový filtr a dobil jsem baterku a zatím (musím zaklepat) žádný traktor a hned startuje.
FF kombi r.v. 2002 1.8 TDCI
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 15.02.2008 22:06
od abe
to PELEN, nemáš náhodou i hodnoty odporu na čidlo IAT(teplota vzduchu)? Jestli máš, tak ho prosim tě hoď na forum, dík.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 15.02.2008 22:53
od pelen
Odpor
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Napsal: 16.02.2008 07:21
od abe
to PELEN,dík