Stránka 6 z 18

Napsal: 30.11.2007 08:59
od vozgrunt
Jenom bych doplnil, že jelikož naftový motor pracuje v nižších otáčkách oproti benzínovému, tak nutně musí vydržet více než motor benzínový.
Samozřejmě záleží také i na uživateli.... :twisted:

Napsal: 30.11.2007 09:06
od omik
chmelko píše:tak bohužial nie!! :evil: :lol: :wink:
ale mal som to štastie jak s turbo 993, tak turbo 996, a ten posledný "vzducháč"nskutočný zvuk :wink:
no to uz som pocul :). to si buchnem hlavou len raz a len o stol :).
OT: by ma zaujimalo, ako by sa ta nova GT2ka postavila proti F430 Scuderia ;)... Uz sa tesim na nejaky test

Napsal: 30.11.2007 09:18
od jamaka
ste sa riadne rozpisali :) a co dodat omik to uz zhrnul za mna :)

raz darmo - turbo v benzine bude vzdy viac papat. A druha vec - benzin bede mat pri vysokom vykone vysooooooku spotrebu, kdez to diesel si postu len tolko co potrebuje a konci :) Tym ale netvrdim, ze nebude vyssia ako v normale. Ale ked ja na TDCi skoncim niekde na priemere 9l-10l v sportovom rezime, taky chmelko v tom istom rezime skonci niekde pri 14-15l :) a keby som mu dal do ruky ST tak by koncil pri 20-25l :)

Napsal: 30.11.2007 09:32
od vcedula
LeMans nie je podla mna pravy motoristicky sport. Ano, ma to nieco do seba. Ale pre mna je no1 rally. Ano, su pokusy o zaradie naftovych motorov do sportovych disciplin ale cele je to o ustupkoch. Poviem priklad.

Pred 4 rokmi vo WTCC nejazdil ani jeden Seat ani nic ine z VW. Potom vstupil Seat, VW do toho natlacil strasne peniazie, bolo len otazkou casu, kedy bude chciet nieco spat a tento rok sa to ukazalo. Upravili sa pravidla tak, ze specialne pri naftovych motoroch sa moze pouzit turbo, pri benzinoch nie. A Seaty sa akoze zacinaju presadzovat s naftou medzi benzinmi. Ale podmienky nie su rovnake. Keby tie benziny mohli mat turbo, tak nemaju len 280 koni ale daleko cez 400-500 koni.

To iste je v LeMans. Ano, vyhrali to. Ale mali ostatne auta take iste podmienky ? Urcitre nie.

V rally sa nafty este nepresadili, pretoze na to vazne nemaju. Krutiaci moment nie je vsetko. Je tu Kapusansky, ktory postavil Fabiu TDi pre rally, ale do spicky sa este nikde nafta nedostala. To uz nehovorim o WRC, kde maju benziny chvala bohu povolene turbo, z 2 litrov objemu vytlacia 300 koni, ktore su restriktorom limitovane, inak by isli cez 400 koni. V zivote som nevidel naftovy motor, ktory by z 2 litrov objemu spravil viac ako 300 koni (mozno 200).

Sila sportovej jazdy je v riadeni vykonu nie len stlacenim pedala, ale aj zaradenou rychlostou. U nafty tam musis mat stale ten isty kvalt, pripadne 2. U benzinu jeden z 3 az 4, mozes si vybrat. Pojdem kludne ? Dam tam 4. Chcem to prejst riadenym smykom ? Dam tam 2. Toto rozhodnutie u nafty odpada.

Boze, ale som ukecany :oops: sorry :oops:

Napsal: 30.11.2007 11:08
od zewl
chmelko píše:nie naopak si myslim, že to tu vlakno chýbalo, vsade boli utržky...
žiadny flame ak dodržíme inteligentnu debatu, je to ok :wink:
Uz pred cca. mesicem jsem se kdesi jinde ve vlakne zminoval, ze bych zalozil vlakno benzin vs diesel. Ale pak jsem si rekl, ze nebudu delat rozbroje na foru :wink: Vcera vecer jsem byl v hospode, nebyl jsem na foru a tedka vidim, ze okamzite 6 listu nove zalozeneho vlakna, cili opravdu, tohle vlakno tu chybelo :!: :wink:

K tematu: libi se mi nazory, ze benzin na sportovni jizdu a nafta na konzervativni delsi trasy. Souhlasim s tim.

PS: ale i presto diky vyse zminovanemu turbu si take muzu uzit castecne sportovnejsi jizdu, i kdyz ne jizdu tocenim motoru do 7 tis otacek jako je tomu u benzinu :wink:

Napsal: 30.11.2007 11:23
od misoo
takto to vyzera ked sa do obycajnej benzinovej 1,6-ky da turbo - 132kw !! :twisted:
http://magazin.auto.cz/testy/opel-astra ... -orbi.html

Napsal: 30.11.2007 11:34
od omik
vcedula píše:LeMans nie je podla mna pravy motoristicky sport. Ano, ma to nieco do seba. Ale pre mna je no1 rally. Ano, su pokusy o zaradie naftovych motorov do sportovych disciplin ale cele je to o ustupkoch. Poviem priklad.

Pred 4 rokmi vo WTCC nejazdil ani jeden Seat ani nic ine z VW. Potom vstupil Seat, VW do toho natlacil strasne peniazie, bolo len otazkou casu, kedy bude chciet nieco spat a tento rok sa to ukazalo. Upravili sa pravidla tak, ze specialne pri naftovych motoroch sa moze pouzit turbo, pri benzinoch nie. A Seaty sa akoze zacinaju presadzovat s naftou medzi benzinmi. Ale podmienky nie su rovnake. Keby tie benziny mohli mat turbo, tak nemaju len 280 koni ale daleko cez 400-500 koni.

To iste je v LeMans. Ano, vyhrali to. Ale mali ostatne auta take iste podmienky ? Urcitre nie.

V rally sa nafty este nepresadili, pretoze na to vazne nemaju. Krutiaci moment nie je vsetko. Je tu Kapusansky, ktory postavil Fabiu TDi pre rally, ale do spicky sa este nikde nafta nedostala. To uz nehovorim o WRC, kde maju benziny chvala bohu povolene turbo, z 2 litrov objemu vytlacia 300 koni, ktore su restriktorom limitovane, inak by isli cez 400 koni. V zivote som nevidel naftovy motor, ktory by z 2 litrov objemu spravil viac ako 300 koni (mozno 200).

Sila sportovej jazdy je v riadeni vykonu nie len stlacenim pedala, ale aj zaradenou rychlostou. U nafty tam musis mat stale ten isty kvalt, pripadne 2. U benzinu jeden z 3 az 4, mozes si vybrat. Pojdem kludne ? Dam tam 4. Chcem to prejst riadenym smykom ? Dam tam 2. Toto rozhodnutie u nafty odpada.

Boze, ale som ukecany :oops: sorry :oops:
no vies ty si teraz definoval podmienky, ze podla teba je motorsport iba rally, to si ale riadne zuzil moznosti debaty tak, aby to vychadzalo len pre benziny. Na margo toho pouzitia nafty v rally. Myslis, ze keby ta Fabia bola na benzine, tak by sa presadila??? Myslim, ze tiez nie... Takze sa neda povedat, ze to je v motore....
Nikto nerozporuje, ze ked das do benzinu turbo, tak je to niekde uplne inde ako nafta (tak isto ako aj spotrebou sa posunie niekde uplne inde). Zmienku o LeMans som uviedol len preto, aby som ti dokazal, ze nafta v motorsporte sa tiez presadzuje, to ze LeMans nie je pre teba motorsport je druha vec... Mas inu definiciu motorsportu ako ja, takze sa nema zmysle dalej o tejto teme bavit :) :) :) :).

Btw. kedysi dokazali v Bckovej triede z podobnych benzinov dostat daleko viac ako 400-450k, pokial si dobre pamatam, tak audi Q1 (ako sa volal ten Bckovy special???) mala cca. 800k...

Co sa tyka diesla, tak rozhodne nesuhlasim s teoriou jedneho kvalitu. Ked chcem ist kludne, tak pri 60 tam vrazim 5ku a idem na 1200otackach. Ked nechcem moc trapit motor a stale chcem ist relativne kludne, tak tam vrazim 4 a mam vyrazne citlivejsiu odozvu. Ked chcem blbnut, tak tam pri 60 vrazim 3 a mozem sa hrat az do cca. 120 a mozem kludne chodit dverami dopredu... Takze mam 3 kvalty k dispozicii a mozem si vybrat takmer takisto ako ty :).

a este nieco. len tak narychlo dohladane, v pravidlach LeMans sa planovali (neviem ako to dopadlo a nemam teraz cas) len restrikcie voci dieslom v tom, ze by mali mat povolenu mensiu nadrz ako benziny... Takze bola skor snaha diesel znevyhodnit....
vid. http://www.channel4.com/4car/news/news- ... s_id=14875

Napsal: 30.11.2007 11:39
od Boban
vozgrunt píše:Jenom bych doplnil, že jelikož naftový motor pracuje v nižších otáčkách oproti benzínovému, tak nutně musí vydržet více než motor benzínový.
Samozřejmě záleží také i na uživateli.... :twisted:
asi bych s tebou až tak moc nesouhlasil, otáčky ano, ale toto co píšeš platilo za dob atmosfér, dnes kdy je 80% motrů přeplňovaných, sice otáčky relativně malý, ale tlaky jako p.... jinak co se týče konstrukcí motoru a nákladů je tady už vlákono od žirafáka. http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... ght=diesel
a s tímto já se zhoduju.

Napsal: 30.11.2007 11:44
od jamaka
misoo píše:takto to vyzera ked sa do obycajnej benzinovej 1,6-ky da turbo - 132kw !! :twisted:
http://magazin.auto.cz/testy/opel-astra ... -orbi.html
hmmm - len kolko km ten motor vydrzi :)

A este k tym otackam, das na Diesli okolo 1500 na 5-ke a mozes pekne aj zrychlovat , ale das na benzine 1500 a 5-ku a moc toho nenazrychlujes, iba ak tak podradit. Jasne je to dane tym ze je na D turbo, ale .......

Napsal: 30.11.2007 11:47
od chmelko
jamaka:ale aj presne obracene :wink:

pri 4500otackach diesel končí, benzín smelo smeruje k výšinam..
ak by sa ale prepočítal rozsah použitelných otáčok, benzin vyhrava

Napsal: 30.11.2007 11:56
od killerhammer
misoka píše:No toto je naozaj o kazdeho chuti a hlavne o tom , kto je coho zastanca. Ten co ma benzin si bude zastavat benzin , ten kto ma diesel si bude zastavat diesel.

Kazdy tu pozname vyhody dieslu a vyhody benzinu. Ten pocit , ked sa ti do chrbta oprie 280Nm krutiaceho momentu je jednoducho nenahraditelny a to je fakt !! Ako tu uz bolo pisane , KW predavaju auta a NM vyhravaju zavody.

Ked sa chces vyblaznit , tak nedbam , v tomto ma navrch aj podla mna benzin. Ked to tocis okolo 6000+ , tak je to parada , motor reve a rucicka benzinu prudko klesa.
Ale na ceste do kopca sa stretneme. Diesel by som oznacil ako kludne kultivovane auto na dlhsie cesty so silou a rozvahou.
Ja osobne nepotrebujem , aby motor ozil pri 5-6tisicoch , radsej v dolnych otackach.
je to presne o style jazdy aky preferujes. diesel je pohodove auto, benzin je sport. turbo benzin je adrenalin :twisted:

btw minule som sa velmi dobre pobavil pri recenzii bmw 320d diesel + automat, kde autor hovoril o turbo lagu motora + oneskoreni kickdown automatu na plyn >2s, t.j. mal problem predbehnut na okreske ine auto, lebo ked videl moznost predbehnut a dupol na plyn auto nezrychlilo, a ked po tych dlhych sekundach extremne!!! zrychlilo, uz mal smrt v ociach ci to stihne a hned aj radsej brzdil, a takto stale dookola celou cestou :D :D :D

ale to som si len tak rypol do dieslov, neberte ma vazne, diesle su v pohode

Napsal: 30.11.2007 12:02
od vcedula
omik, nechcel som ty povedat, ze LeMans nie je motorsport. Je, ale su to specialy a vyhrava ten, kto do toho natlaci viac prachov. Silne verim tomu, ze ak by tam natlacil strasne prachy Porche, tak si tie nafty ani nepisknu.

Rally mam rad preto, lebo sa asi najviac blizi bezne pouzivanym autam a je najrozmanitejsia (tazke to slovo). Tam sa ukazuje, ci to auto taha ked si pri mori, vo velkych vyskach, v prachu, v teple, v snehu a pod. Taketo podmienky sa nikde inde neporovnavaju.

Verim, ze mozes dat aj 3 rychlosti na 6 stupnovej prevodovke. Ale rozdiel medzi 2 a 4 na mojom aute nebude taky velky ako rozdiel medzi 3 a 5 na tvojom aute. To som len chcel povedat. Ja inak bezne (teda ked si uzivam) pouzivam podradenie z 5 na 2. Ja viem, ty by si dal do 3 a je to to iste. Mne vsak 2 brutalne taha od 2500 do 7000 otacok, co je od 20 km/h do 95 km/h na tom istom rychlostnom stupni. Ty uz budes musiet preradit a to su tiez cenne sekundy. A o sekundach je motorsport.

Dufam, ze som teraz uz dobre opisal, co som chcel povedat. Uz sa nechcem rozpisovat :wink:

Napsal: 30.11.2007 12:23
od omik
:) rally special stoji samotny okolo 25mega v KC (cital som to v speede od nejakeho manika, co jazdil za subaru tusim). Na aute nie je snad okrem karoserie ani jeden seriovy diel :). Takze tolko. Kazdy motorsport je o peniazoch...
Mam 5 stupnovu prevodovku, nie 6 :). A ano, v zvysku mas pravdu, ale ja som predsa nikdy netvrdil, ze mam rovnaky vyuzitelny rozsah otacok ;).

Napsal: 30.11.2007 12:39
od misoo
jamaka píše:
misoo píše:takto to vyzera ked sa do obycajnej benzinovej 1,6-ky da turbo - 132kw !! :twisted:
http://magazin.auto.cz/testy/opel-astra ... -orbi.html
hmmm - len kolko km ten motor vydrzi :)

A este k tym otackam, das na Diesli okolo 1500 na 5-ke a mozes pekne aj zrychlovat , ale das na benzine 1500 a 5-ku a moc toho nenazrychlujes, iba ak tak podradit. Jasne je to dane tym ze je na D turbo, ale .......
preco ? je to motor serioveho auta, urcite by mal par sto tisic km vydrzat tak isto ako ostatne motory. ci motor vydrzi 300, 500 alebo milion km, to mi je sumafuk, do 200 tisic vydrzi kazdy motor. samozrejme su "borci" co dokazu odpisat moderny motor po 50 tisic km :lol:
v zrychlovani v nizkych otackach ma vyhodu diesel, to je jasne, lebo vseobecne funguju na nizsich otackach. no hlavne zalezi kedy sa spina turbina, toto ma kazdy motor nastavene inak ako pise chmelko. osobne neviem ci by som nejakych 200-300 otacok naspodu obetoval 1000-2000 otackam hore :D

Napsal: 30.11.2007 12:47
od vcedula
omik píše: :) rally special stoji samotny okolo 25mega v KC (cital som to v speede od nejakeho manika, co jazdil za subaru tusim). Na aute nie je snad okrem karoserie ani jeden seriovy diel :).
Mas asi zavadzajuce informacie. Velmi vela veci vo WRC je rovnakych ako v seriovom aute. Zakladom motora musi byt seriovy motor. Takisto brzdy musia vychadzat zo seriovych (teraz presne neviem v com, ale je to tam). A mnoho dalsich veci, ako napr. ze najskor musi byt vyrobenych viac ako 25 000 (dufam, ze sa nemylim) kusov auta, z ktoreho sa bude vychadzat. Su povolene urcite upravy a podla moznosti povolenych uprav sa rodeluju do tried. Group B mala povolene obrovske upravy a preto to aj tak jazdilo.

Ale cena je taka, ako vravis. Su tam specialne materialy, elektronika a pod. a preto je to take drahe. Ale zaklad je auto z beznej prevadzky.