vcedula píše:LeMans nie je podla mna pravy motoristicky sport. Ano, ma to nieco do seba. Ale pre mna je no1 rally. Ano, su pokusy o zaradie naftovych motorov do sportovych disciplin ale cele je to o ustupkoch. Poviem priklad.
Pred 4 rokmi vo WTCC nejazdil ani jeden Seat ani nic ine z VW. Potom vstupil Seat, VW do toho natlacil strasne peniazie, bolo len otazkou casu, kedy bude chciet nieco spat a tento rok sa to ukazalo. Upravili sa pravidla tak, ze specialne pri naftovych motoroch sa moze pouzit turbo, pri benzinoch nie. A Seaty sa akoze zacinaju presadzovat s naftou medzi benzinmi. Ale podmienky nie su rovnake. Keby tie benziny mohli mat turbo, tak nemaju len 280 koni ale daleko cez 400-500 koni.
To iste je v LeMans. Ano, vyhrali to. Ale mali ostatne auta take iste podmienky ? Urcitre nie.
V rally sa nafty este nepresadili, pretoze na to vazne nemaju. Krutiaci moment nie je vsetko. Je tu Kapusansky, ktory postavil Fabiu TDi pre rally, ale do spicky sa este nikde nafta nedostala. To uz nehovorim o WRC, kde maju benziny chvala bohu povolene turbo, z 2 litrov objemu vytlacia 300 koni, ktore su restriktorom limitovane, inak by isli cez 400 koni. V zivote som nevidel naftovy motor, ktory by z 2 litrov objemu spravil viac ako 300 koni (mozno 200).
Sila sportovej jazdy je v riadeni vykonu nie len stlacenim pedala, ale aj zaradenou rychlostou. U nafty tam musis mat stale ten isty kvalt, pripadne 2. U benzinu jeden z 3 az 4, mozes si vybrat. Pojdem kludne ? Dam tam 4. Chcem to prejst riadenym smykom ? Dam tam 2. Toto rozhodnutie u nafty odpada.
Boze, ale som ukecany

sorry

no vies ty si teraz definoval podmienky, ze podla teba je motorsport iba rally, to si ale riadne zuzil moznosti debaty tak, aby to vychadzalo len pre benziny. Na margo toho pouzitia nafty v rally. Myslis, ze keby ta Fabia bola na benzine, tak by sa presadila??? Myslim, ze tiez nie... Takze sa neda povedat, ze to je v motore....
Nikto nerozporuje, ze ked das do benzinu turbo, tak je to niekde uplne inde ako nafta (tak isto ako aj spotrebou sa posunie niekde uplne inde). Zmienku o LeMans som uviedol len preto, aby som ti dokazal, ze nafta v motorsporte sa tiez presadzuje, to ze LeMans nie je pre teba motorsport je druha vec... Mas inu definiciu motorsportu ako ja, takze sa nema zmysle dalej o tejto teme bavit

.
Btw. kedysi dokazali v Bckovej triede z podobnych benzinov dostat daleko viac ako 400-450k, pokial si dobre pamatam, tak audi Q1 (ako sa volal ten Bckovy special???) mala cca. 800k...
Co sa tyka diesla, tak rozhodne nesuhlasim s teoriou jedneho kvalitu. Ked chcem ist kludne, tak pri 60 tam vrazim 5ku a idem na 1200otackach. Ked nechcem moc trapit motor a stale chcem ist relativne kludne, tak tam vrazim 4 a mam vyrazne citlivejsiu odozvu. Ked chcem blbnut, tak tam pri 60 vrazim 3 a mozem sa hrat az do cca. 120 a mozem kludne chodit dverami dopredu... Takze mam 3 kvalty k dispozicii a mozem si vybrat takmer takisto ako ty

.
a este nieco. len tak narychlo dohladane, v pravidlach LeMans sa planovali (neviem ako to dopadlo a nemam teraz cas) len restrikcie voci dieslom v tom, ze by mali mat povolenu mensiu nadrz ako benziny... Takze bola skor snaha diesel znevyhodnit....
vid.
http://www.channel4.com/4car/news/news- ... s_id=14875