Chtěl bych tu jen dodat, Všechno co se tu psalo i před pár lety tak bylo celkem zajímavé ale ovšem to klepání, seřizování vůlí zde na 1.6 má smysl pouze když de slyšet klepání ventilů jiného typu, často to klepání pozná jen expert protože motory od Yamahy (1.4,1.6) nemá hydraulické vymezování vůlí na ventilech, tedy hydroštel není hydraulický, takže ty ventily je třeba nejlépe měřit, protože když je seřídíte tak ono to začne po 20K dělat znovu protože to není hydraulicky vymezované a opravdovou vůli pozná jen opravdu ucha experta nebo měrka na vůli

. Dále, klepání při studeném startu jak zde bylo zmíněno, jeden človíček se pěkně rozepsal o čepech pístů, ano, je to čep pístu ale jde také o výrobní vadu od Yamahy, ty čepy se prostě vyšlehají a klepou, jenže to klepání čepů odezní po zahřátí motoru a je vše v pořádku, nikde jako mechanik a nikde žádný expert nezažil zaseknutí nebo KO motor díky tomuto klepání, jedině jak to vyřešit pokud vám to vadí při těch studených startech je prostě udělat na zakázku zcela nové čepy které padnou do pístu a nevyšlehají se, jenže to vyšlehání je bezproblémové u tohoto motoru, protože toto to začalo dělat i nové motory z linky po 20Kkm

, Pokud už to bude klepat při zahřátém motoru a bude znít vyloženě jak diesel tak to už je třeba opravdu vyměnit ale tohoto se často majitel nedočká, možná tak čtvrtý majitel 1.6 s nájezdem 400Kkm která jezdila na okruhu a tahala se jen do červených otáček

, PS: jsem Fordista ale musíme si dát ruku na srdce že bez vyvaření kastle by ten focus MK1 a MK2 uhnil ve 400Kkm.

Ještě bych chtěl dodat že můžete jezdit dálnice jako já, denně přes 150Km, točím si motor, užívám si serpentýnky, motor neztratil vůbec výkon, najeto 140K, motor čistý žádný karbon, olej Castrol Magnatec STOP-START funkce DUALLOCK a stejně mi to klepe, takže tak, samozřejmě klepání odezní jakmile se motor zahřeje
